آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان که در غرب آسیا و جنوب قفقاز قرار دارد، خشک و قاره ای می‌باشد و تغییرات آب و هوایی در فصل‌های مختلف سال قابل توجه است. اغلب مناطق کوهستانی دارای آب و هوای سرد هستند ولی در سایر مناطق کشور ارمنستان به نسبت فصول آب و هوا در حال تغییر است.

آب و هوای ارمنستان در فصل بهار

فصل بهار زمانی است که طبیعت جان دوباره می گیرد و آب و هوای بسیار معتدل و مناسبی در سراسر کشور ارمنستان قابل مشاهده است. معمولاً میانگین دما در فصل بهار حدود ۱۲ درجه سانتی‌گراد است اما همان‌طور که گفتیم به دلیل وجود این کشور در مناطق کوهستانی، در ارتفاعات ممکن است دمای هوا به -1 درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

اغلب شب‌ها در این مناطق کوهستانی هوا بسیار سرد و یخبندان است و امکان ماندن در کوهستان‌ها و ارتفاعات در فصل بهار برای افرادی که سرما را دوست ندارند میسر نیست.

آب و هوای ارمنستان در فصل تابستان

آب و هوای این کشور در فصل تابستان گرم و خشک است و میزان بارش نسبت به فصل بهار کاهش می یابد. میانگین دما در این فصل حدود ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. البته همچنان شب‌های خنکی در انتظار گردشگران و مسافرین این کشور است و ممکن است گاهی شب‌ها دمای هوا ۱۷ درجه سانتی‌گراد باشد.

فصل تابستان برای مسافران و گردشگران بسیار محبوب و پر از تفریحاتی مانند کوهنوردی، جت اسکی، قایق سواری، پاراگلایدر و … است. قرار گرفتن ارمنستان در مناطق کوهستانی ‏ آرارات و در کنار دریاچه های نزدیک دریاچه سوان، جاذبه های گردشگری زیادی را برای مسافران و گردشگران به ارمغان آورده است.

آب و هوای ارمنستان در فصل پاییز

پاییز فصلی است که دما کم کم رو به سردی می رود و ممکن است دما تا چند روز قبل 22 درجه سانتی‌گراد بوده ولی اکنون به ۹ درجه سانتی گراد برسد. البته دمای هوا در مناطق کوهستانی بسیار پایین می آید و کوه‌ها پر از برف و یخبندان می شوند.

آب و هوای این کشور در فصل زمستان

زمستان های ارمنستان ، سرد و برفی خواهد بود. در تمام مناطق این کشور بارش برف آغاز می شود و این فرصت مناسبی برای افرادی است که علاقه‌مند به تفریحات زمستانی نظیر اسکی، سورتمه‌سواری، اسنوبرد و … هستند؛ اما همچنان به افرادی که دوستدار سرما نیستند توصیه می کنیم که در این فصل به ارمنستان سفر نکنند.

فصل زمستان
فصل زمستان

جمع بندی

آب و هوای کشور ارمنستان طور کلی در طول فصل ها، متفاوت است اما در این کشور بیشتر روزهای سال شاهد هوایی آفتابی خواهید بود. فصل زمستان در کشور ارمنستان از اواسط آذرماه شروع می شود و تقریباً از اواخر بهمن دمای هوا افزایش می یابد.

فصل بهار از اواخر اسفند شروع می شود و در اردیبهشت ماه دمای هوا به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب و هوای تابستانی در کشور ارمنستان از ماه خرداد شروع می‌شود و تا اوایل شهریور ادامه دارد. مهرماه نیز شروع پاییز است و آب و هوا برای گردشگری و مسافرت در اوایل پاییز بسیار مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن