بورسیه تحصیلی رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا

بورسیه تحصیلی رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا

بورسیه تحصیلی رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا

دانشجویان بین المللی می توانند برای تامین شهریه دانشگاه، بورسیه تحصیلی رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا را دریافت کنند چرا که تمامی دانشجویان بین ‌المللی که در کشور ایتالیا تحصیل می کنند می توانند بر طبق نیازهای مالی خود و شایستگی هایی از نظر علمی و دارا بودن پژوهش های مختلف ، بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

از انواع بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا می توان به بورسیه استانی اشاره کرد که به کلیه رشته های دانشگاهی در کلیه مقاطع تحصیلی تعلق می گیرد و به همین منظور دانشجویان رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا نیز می‌ توانند از این بورسیه استفاده کنند.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ایتالیا و هزینه مربوط به تحصیل رشته های پزشکی در این کشور سالیانه از ۴۰۰ تا چهار هزار یورو متغیر است. هزینه های مربوط به زندگی دانشجویان رشته پزشکی نیز در این کشور به صورت حدودی ماهیانه از ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو قابل تغییر است اما باید بدانید که هزینه زندگی در شهرهای بزرگی مانند میلان، بولونیا، روم و یا فلورانس از این مبالغ بیشتر است و دانشجویانی که تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی رشته پزشکی در ایتالیا، دندانپزشکی در ایتالیا و داروسازی در ایتالیا را دارند می توانند نسبت به دریافت بورسیه اقدام کنند تا بتوانند مقداری از هزینه های مربوط به شهریه و زندگی را تامین کنند.

کمک هزینه دولت ایتالیا به دانشجویان پزشکی

دولت ایتالیا کمک هزینه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی که در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل می کنند اختصاص داده است که مبلغ و شرایط هر کدام با توجه به دانشگاه و شرایط دانشجو و یا رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

کمک هزینه دولت ایتالیا به دانشجویان پزشکی
کمک هزینه دولت ایتالیا به دانشجویان پزشکی

از آنجا که تحصیل در رشته پزشکی و زیر شاخه های آن کار دشواری است؛ به همین منظور دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی در کشور ایتالیا شرایطی را فراهم کرده ‌اند که دانشجویانی که نخبه هستند اما توانایی مالی پرداخت هزینه ‌های مربوط به شهریه و زندگی در این کشور را ندارند بتوانند از بورسیه تحصیلی رشته های پزشکی در ایتالیا استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن