بیمه دانشجویی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کانادا

بیمه دانشجویی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کانادا

بیمه دانشجویی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کانادا

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند؛ برای استفاده از خدمات بیمه دانشجویی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کانادا باید قبل از ورود به این کشور، نوع بیمه خدمات درمانی خود را انتخاب کنند زیرا پروسه زمان بری است و باید پس از ورود به این کشور بیمه درمانی داشته باشند.

بیمه های دانشگاهی

دانشجویان رشته های پزشکی در کانادا، دندانپزشکی در کانادا و داروسازی در کانادا می توانند در صورت تمایل از بیمه های درمانی که دانشگاه ‌های این کشور ارائه می کنند استفاده کنند. به صورت معمول هر دانشگاه با شرکت بیمه‌ ای توافق می ‌کند و قراردادهای بیمه‌ ای را برای حمایت از دانشجویان تنظیم می‌کند.

بیمه های دانشگاهی خدمات بیمه دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کانادا مانند خدمات اورژانسی مورد نیاز دانشجویان را تحت پوشش بیمه قرار می دهند؛ اما خدمات دیگری نظیر سرماخوردگی یا موارد درمانی، شامل خدمات بیمه ای دانشگاه‌ ها نمی‌شود.

حتی در دانشگاه‌ های کشور کانادا پزشکانی حضور دارند که درمان های اورژانسی با هزینه های بسیار کم برای دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را انجام می دهند. معمولاً هنگام ثبت نام برای دانشگاه های کانادا دانشجویان مدارکی را مربوط به اسناد بیمه ملاحظه خواهند کرد که باید این مدارک را تکمیل کنند و بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

درصورتی که دانشجویان خارجی دارای بیمه خدمات درمانی نباشند در طول تحصیل خود ممکن است ناچار به پرداخت هزینه‌ های بالایی برای خدمات درمانی شوند. بیمه های دانشجویی به خصوص برای دانشجویان بین المللی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کانادا در هر استان دارای تفاوت هایی است.

حتی برخی از استان ‌ها ممکن است هیچگونه خدماتی مربوط به بیمه دولتی دانشجویان ارائه نکنند و به همین دلیل دانشجویان باید یک بیمه خصوصی تهیه کنند.

بیمه های دانشگاهی
بیمه های دانشگاهی

لیست ایالت های کانادا که خدمات بیمه ارائه نمی کنند

·       نوااسکوشیا

·        نیوبرانزویک

·        انتاریو

·        کبک

·        پرنس ادوارد آیلند

·        یوکان

نتیجه

همان طور که اشاره شد بیمه دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کانادا انواع مختلف و قوانین متفاوتی در ایالت های کانادا دارند بنابراین هنگام انتخاب دانشگاه و استان محل تحصیل باید خدمات بیمه‌ای ارائه شده در هر استان را به دقت بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن