دوره های پزشکی MBBS و MD در اوکراین

دوره های پزشکی MBBS و MD در اوکراین

دوره های پزشکی MBBS و MD در اوکراین

به دلیل اینکه تحصیل در دوره های پزشکی MBBS و MD در اوکراین علاقمندان بسیاری دارد سعی داریم نکاتی را درباره این دوره های پزشکی و شرایط تحصیل دانشجویان خارجی رشته پزشکی در اوکراین مطرح کنیم. در ابتدا بهتر است توضیح کوتاهی راجع به چگونگی دوره پزشکی MD و MBBS مطرح کنیم.

دوره پزشکی MBBS

MBBS به صورت اختصار و به معنای کارشناسی پزشکی و جراحی، یک مدرک پزشکی است که به واسطه گذراندن دوره های پزشکی عمومی، فرد می تواند در مقطع کارشناسی تحصیل خود را به اتمام برساند و تمام آموزش های عمومی پزشکی را فرا بگیرد و به عنوان یک جراح یا پزشک مشغول به کار شود.

این دوره پزشکی شامل رشته هایی نظیر جراحی عمومی ، میکروبیولوژی ، پزشکی در رشته های پوست ، کودکان ، آسیب شناسی انسان ، فارماکولوژی ، آناتومی انسان و بیوشیمی پزشکی می ‌شود و با توجه به شرایط تحصیل دوره های پزشکی در هر کشور ممکن است از ۴ تا ۶ سال طول بکشد اما در دانشگاه های اوکراین دوره های پزشکی و دندانپزشکی MBBS بین ۵ تا ۸ سال طول می‌ کشد.

دوره پزشکی MD

MD ‏ به صورت اختصار و به معنای دکترای پزشکی بوده و بیشتر فارغ التحصیلان در این رشته تمرکز خود را روی تخصص در یک رشته خاص قرار می دهند. به طور مثال به فراگیری و آموزش در زمینه ی چشم پزشکی یا دندانپزشکی می پردازند. مدت زمان تحصیل در رشته MD حدود دو سال طول می کشد.

دوره پزشکی MD
دوره پزشکی MD

کیفیت آموزش در دوره های پزشکی MBBS و MD در اوکراین

کیفیت سطح آموزش در مؤسسات آموزشی و دانشگاه های کشور اوکراین بسیار بالاست و مدارک دانشگاه های این کشور مورد تائید سازمان بهداشت جهانی ، یونسکو، MCI و شوراهای پزشکی بسیاری از کشورهای جهان است.

جمع بندی

کشور اوکراین یکی از مقاصد دانشجویان متقاضی رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی است . دانشجویان خارجی می توانند با شرکت در دوره های مربوطه ، به تحصیل در این کشور در رشته های ذکر شده مشغول شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن