اعتبار مدرک پزشکی در مجارستان

اعتبار مدرک پزشکی در مجارستان

اعتبار مدرک پزشکی در مجارستان

اعتبار مدرک پزشکی در مجارستان یکی از دلایل جذب دانشجوهای خارجی و مهاجرت افراد به این کشور می‌باشد؛ و به دلیل کیفیت و سطح بالای آموزش در این کشور با در نظر گرفتن هزینه‌های پایین تحصیل و مورد تائید بودن مدرک پزشکی مجارستان در سراسر اروپا، آمریکا و کانادا اقدام به مهاجرت و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌نمایند.

اعتبار مدارک پزشکی در کشور مجارستان و دانشگاه‌هایی که در زیر عنوان شده، همگی مورد تائید وزارت بهداشت وزارت علوم ایران نیز هستند. سیستم آموزشی در کشور مجارستان دارای کیفیت بالایی بوده و دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر و متعددی وجود دارند که رشته‌های تخصصی و تحصیلی مختلفی را به دانشجویان مهاجران خارجی ارائه می‌کند. این دانشگاه‌ها همگی دارای استانداردهای اتحادیه اروپا هستند.

اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه سگد در مجارستان

مدارک پزشکی دانشگاه سگد مجارستان مورد تائید مراکزی چون کمیته تائید مدارک کشور مجارستان (HAC) است. همچنین این مدرک مورد تائید و پذیرش (WHO) نیز هست. اعتبار مدارک پزشکی در مجارستان و دانشگاه سگد نیز در لیست فهرست‌های سازمان بهداشت جهانی قرار دارد و همچنین کمیته ملی و تائید تحصیل پزشکی خارجی آمریکا نیز مدارک اعطا شده توسط این دانشگاه را دارای اعتبار و استاندارد خوانده است. مدارک پزشکی این دانشگاه در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز پذیرفته‌شده و مورد تائید می‌باشند.

اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه دبرسن در مجارستان

یکی دیگر از دانشگاه‌های مشهور در مجارستان دانشگاه دبرسن است که اعتبار مدرک پزشکی این دانشگاه نیز مورد تائید سازمان بهداشت جهانی، دپارتمان آموزش دولتی یا هیئت پزشکی کالیفرنیا، شورای پزشکی عمومی، شوراهای پزشکی کشورهای نروژ، ایرلند، ایران و همچنین کشور هند می‌باشد. مدرک پزشکی دانشگاه دبرسن نیز نه تنها دارای تائیدیه از طرف سازمان‌ بهداشت جهانی (WHO) و از طرف (NY, USA) است بلکه شوراهای پزشکی کشورهای ایران، نروژ و ایرلند نیز اعتبار مدارک پزشکی این دانشگاه را قبول دارند.

اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه دبرسن در مجارستان
اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه دبرسن در مجارستان

اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سملویس در مجارستان

یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاهی به نام سملویس است. اعتبار مدارک پزشکی در مجارستان و تحصیل در رشته پزشکی بدون شک یکی از پرجاذبه‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کشور مجارستان بوده و هر سال بین متقاضیان برای اشتغال به تحصیل در رشته‌های پزشکی رقابت شدیدی در جریان است. البته دانشگاه علوم پزشکی سملویس یکی از معروف‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های مجارستان است و اعتبار مدارک پزشکی در مجارستان یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه می‌باشد.

یکی از دلایل به وجود آورنده این رقابت شدید برای ورود به دانشگاه‌های معتبر مجارستان از جمله دانشگاه سملویس می‌توان به دارا بودن ۵ دانشکده تخصصی در این دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد که دارای شهرت جهانی بوده و در لیست دانشگاه‌های مورد تائید سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.

اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سملویس در مجارستان
اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سملویس در مجارستان

کمیته NCFMEA که در آمریکا قرار دارد کار تائید پزشکی خارجی در این کشور را به عهده دارد و اعتبار مدارک پزشکی در مجارستان را قابل مقایسه با استانداردهای ایالت متحده و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانسته و به کلیه فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی از دانشگاه سملویس حق شرکت در آزمون تائید مدرک پزشکی آمریکا، کانادا و همچنین انگلستان را در صورت قبولی در آزمون‌ها اعطا نموده است.

نتیجه

بالا بودن اعتبار مدارک پزشکی در مجارستان و در تمام اتحادیه اروپا باعث جذب دانشجویان ایرانی و اقدام به مهاجرت و تحصیل پزشکی در کشور مجارستان شده است. دانشگاه‌هایی همچون سگد، سملویس و … از دانشگاه‌های معتبر کشور مجارستان هستند که در رشته پزشکی توانسته‌اند بسیاری از دانشجویان خارجی را جذب خود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن