دانشگاه های پزشکی روسیه

پذیرش در دانشگاه پزشکی روسیه

روسیه به دلیل برخورداری از سطح علمی بالا و دارا بودن بهترین دانشگاه ها از جمله دانشکده های پزشکی با شهریه ی بسیار پایین یکی از مناسب ترین کشورها برای گذراندن دوره های تحصیلی می باشد. بر طبق فهرست سازمان بهداشت جهانی 30 دانشگاه از 100 دانشگاه نمونه و برتر پزشکی در جهان را در خود جای داده است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین دانشگاه ها، میزان شهریه آن ها و نحوه پذیرش در دانشگاه پزشکی روسیه آشنا نماییم.

دانشگاه های پزشکی روسیه

1- دانشگاه پزشکی I. M. Sechenov

اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو در روسیه دانشگاه I.M Sechenov می باشد که یکی از معتبر ترین و بهترین دانشگاه های علوم پزشکی روسیه بوده و مورد تایید MCI ،WHO ، انگلیس، ایالات متحده و کشوره های دیگر می باشد.

2- دانشگاه پزشکی تور روسیه

دانشگاه پزشکی  Tverیکی از با قدمت ترین و بهترین دانشگاه های روسیه است. این دانشگاه در حدود 70 سال است که روز به روز نقش بسیاری در پیشرفت علوم پزشکی و آموزش پزشکان و دانشمندان داشته است به دلیل دارا بودن مراکز آزمایشگاهی و بالینی بسیار یکی از بزرگ ترین مراکز تحقیقاتی و تحصیلی محسوب می شود.

3- دانشگاه پزشکی اورنبورگ

دانشگاه Orenburg که در فاصله کمی از مرز قزازقستان قرار دارد در سال 1955 تاسیس شده است  و دارای 555 عضو علمی و کارمندی می باشد.

هزینه های سالانه تحصیل در دانشگاه: 44800روبل

هزینه سالانه اقامتگاه: 24500 روبل

مجموعه هزینه های سالانه تحصیل: 472500 روبل

دانشگاه پزشکی اورنبورگ
دانشگاه پزشکی اورنبورگ

4- دانشگاه چند رشته ای ماری

دانشگاه Mari یکی از بهترین و معتبر ترین دانشگاه های روسیه می باشد که شامل چندین دانشکده به خصوص دانشکده پزشکی است و یکی از شاخص ترین دانشگاه های چند رشته ای ولگا و روسیه محسوب می شود.

5- دانشگاه پزشکی پرم

یکی از بزرگ ترین مراکز تحقیقات علمی و آموزش عالی در روسیه دانشگاه Perm بوده که به همین دلیل هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل در این دانشگاه می باشند.

هزینه های سالانه تحصیل در دانشگاه: 3250000 روبل

هزینه سالانه اقامتگاه: 126000 روبل

مجموعه هزینه های سالانه تحصیل: 441000 روبل

6- دانشگاه پزشکی نیژنی نوگورود

دانشگاه  Nizhny Novgorod یکی از اصلی ترین و بزرگ ترین مراکز آموزش پزشکی در روسیه است که در سال 1920 افتتاح شد و پس از گذراندن چندین سال در زمینه آموزش عالی به پزشکان توانست در سال 1994 عنوان آکادمی پزشکی دولتی را دریافت نماید.

دانشگاه پزشکی نیژنی نوگورود
دانشگاه پزشکی نیژنی نوگورود

7- دانشگاه دوستی ملل

دانشگاه People’s Friendship روسیه که در جنوب مسکو قرار دارد سومین دانشکده پزشکی روسیه می باشد و به عنوان یکی از برترین موسسات آموزشی و پژوهشی روسیه محسوب می باشد.این دانشگاه مورد تایید MCI ،WHO ، انگلیس و ایالات متحده می باشد.

8- دانشگاه پزشکی BSMU

این دانشگاه که در شهر اوفا قرار دارد یکی از برترین مراکزعلوم پزشکی و داروسازی جمهوری باشکورتوستان و روسیه می باشد که در حدود 80 سال است که به تربیت متخصصین در زمینه ی مراقبت های بهداشتی و فعالیت های علمی و شناختی در حوزه تحصیلی حرفه ای پزشکی و دارویی مشغول است.

9- دانشگاه کورسک

دانشگاه Kursk یکی از 10 دانشگاه برتر روسیه می باشد که در سال 1935 تأسیس شده است. یکی از برتری های این دانشگاه نسبت به دانشکده های پزشکی دیگر این است که در آن تدریس به صورت کامل به زبان انگلیسی صورت می گیرد و به همین علت این دانشگاه در رتبه بندی بین المللی توسط یونسکو و سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.

هزینه های سالانه تحصیل در دانشگاه: 425000 روبل

هزینه سالانه اقامتگاه: 32500 روبل

مجموعه هزینه های سالانه تحصیل: 457500 روبل

دانشگاه کورسک
دانشگاه کورسک

10- دانشگاه پزشکی ریازان

دانشگاه دولتی Ryazan یکی از معتبر ترین دانشگاه های پزشکی روسیه است که در سال 1950 تاسیس شد. این دانشگاه علاوه بر روسیه در خارج از کشور نیز از محبوبیت و اعتبار بالایی برخوردار است.

11- دانشگاه پزشکی کازان

دانشگاه پزشکی بین المللی Kazan یکی از مشهورترین دانشگاه های پزشکی روسیه است که آموزش های پزشکی بسیاری در زمینه نیازهای شخصی و اجتماعی در جهت توسعه علوم زیست پزشکی و بالینی و همچنین گسترش دانش علمی علوم پزشکی را به افراد علاقمند ارائه می کند.

12- دانشگاه پزشکی نورسن

دانشگاه Northern روسیه که در آرخانگلسک قرار دارد در سال 1936 تأسیس شد. دانشجویان این دانشگاه پس از دریافت مدرک می توانند در آزمون های MCI ، USMLE (USA) یا PLAB (UK) شرکت نمایند.

هزینه های سالانه تحصیل در دانشگاه: 282750 روبل

هزینه سالانه اقامتگاه: 119000 روبل

مجموعه هزینه های سالانه تحصیل: 401750 روبل

13- دانشگاه فدرال کریما

دانشگاه Crimea Federal  یک موسسه تحصیلات عالی است که در سیمفروپل قرار دارد که یکی از بهترین دانشکده های پزشکی روسیه محسوب می شود. این دانشگاه دارای 6 دانشکده و 54 بخش است.

دانشگاه فدرال کریما
دانشگاه فدرال کریما

14- دانشگاه پزشکی پاولف

اولین و بهترین دانشگاه علوم پزشکی روسیه است که در سال 1897 به عنوان انستیتوی پزشکی زنان تاسیس شد و این فرصت را در اختیار زنان قرار دارد تا آموزش عالی پزشکی دریافت کنند.

هزینه های سالانه تحصیل در دانشگاه: 650000 روبل

مجموعه هزینه های سالانه تحصیل: 650000 روبل

15- دانشگاه پزشکی آلتای

دانشگاه پزشکی ایالت آلتای که در بارنول روسیه قرار دارد در سال 1954 تاسیس شد. این دانشگاه مورد تایید وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه است به همین علت بر طبق قوانین قابل اجرا در فدراسیون روسیه مدیریت می شود.

هزینه های سالانه تحصیل در دانشگاه: 259000 روبل

هزینه سالانه اقامتگاه: 35000 روبل

مجموعه هزینه های سالانه تحصیل: 29400 روبل

مدت دوره های پزشکی در روسیه

برای دریافت دکترای پزشکی (MD) از دانشگاه های روسیه در شاخه های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و پزشکی ورزشی با توجه به زبان تدریس شده اعم از انگلیسی یا روسی حدود 6 تا 7 سال زمان لازم است علاوه بر آن در صورتی که دانشجویان بین المللی علاقمند به ادامه تحصیل به زبان روسی باشند این آموزش در حدود یک سال به مدت تحصیل آن ها می افزاید.

مدت دوره های پزشکی در روسیه
مدت دوره های پزشکی در روسیه

 شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

جهت تحصیل در رشته پزشکی در روسیه لازم است تا دیپلم دوران دبیرستان با کسب حداقل 50% نمره در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی کسب شده باشد. علاوه بر آن نیاز است تا دانشجو گذرنامه معتبر، نتیجه آزمایش منفی HIV، گواهی تولد و فرم درخواست را ارائه دهد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی تحصیل پزشکی در روسیه

دانشجو لازم است تا پس از دریافت دعوت نامه تحصیلی از وزارت مهاجرت فدراسیون روسیه، به سفارت روسیه در کشور مبدا مراجعه نموده و برای دریافت ویزای دانشجویی با مدارک زیر اقدام نمایند:

1- پاسپورت معتبر

2- فرم درخواست ویزا به طور کامل تکمیل و امضا شده

3- دو عکس پاسپورت به اندازه یک عکس 35 میلیمتر × 45 میلیمتر با پس زمینه سفید

4- نامه پشتیبانی ویزا از دانشگاه و کپی نامه پذیرش از دانشگاه

5- گواهی ایدز (HIV)

دیدگاه (6)

  • ahmad پاسخ

    گپ بین اتمام تحصیل و کار باید چقدر باشه؟

    26 مهر 1400 در 18:46
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای احمد. وقت بخیر
      1 سال.

      29 مهر 1400 در 18:19
  • ارسلان پاسخ

    آزمون های زبان روسی که مورد قبولشون هست رو می فرمایید؟

    26 مهر 1400 در 18:45
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای ارسلان. وقت بخیر
      شما باید مدرک زبان روسی سطح A2 داشته باشید.

      28 مهر 1400 در 20:48
  • فرشته پاسخ

    در مقطع ارشد اجازه چند ساعت کار رو میدن؟

    26 مهر 1400 در 18:44
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم فرشته. وقت بخیر
      اجازه ی کار در کشور روسیه 20 ساعت در هفته هست.

      28 مهر 1400 در 20:48

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان کلیک کن