دانشگاه های پزشکی گرجستان

دانشگاه های پزشکی گرجستان ، جزو دانشگاه های پزشکی هستند که شرایط نسبتا راحت تری برای پذیرش دانش آموزان نسبت به دیگر دانشنگاه های پزشکی دنیا دارند و جزو محبوب ترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل پزشکی در آسیا و اروپا می باشد .

تحصیل در گرجستان به دلیل موقعبت جغرافیایی نسبت به ایران ، شرایط رفت و آمد بسیار راحت تر از سایر کشور ها میباشد و شهروندان ایرانی تبار میتوانند بدون ویزا به کشور گرجستان سفر نمایند که همین امر میتواند یک امتیاز مثبت نسبت به دیگر کشور ها باشد .

مزیت های تحصیل پزشکی در کشور گرجستان

از آن جا که کشور گرجستان بین آسیا و اروپا قرار دارد احتمال عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در آینده نزدیک وجود دارد و این به این معنی میباشد که مدرک شما علاوه بر کشور ایران در کشور های اروپایی نیز اعتبار خواهد داشت .

از دیگر مزیت های تحصیل در گرجستان ، شرایط اقتصادی رو به رشد و هزینه مقرون به صرفه تحصیل و زندگانی می باشد .

هزینه تحصیل در گرجستان 

هزینه تحصیل در گرجستان مانند کشور های ترکیه ،آذربایجان و ارمنستان می باشد . که هزینه تحصیل در رشته پزشکی بین  5000 تا 7000 دلار میباشد و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی در گرجستان را دارند حتما باید دانشگاه های مد نظرشان را با دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و درمان چک نمایند .(کاربران گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته پزشکی در ارمنستان میتوانند بر روی لینک کلیک فرمایند.)

تا چه زمان پس از تحصیل اجازه اقامت در کشور گرجستان وجود دارد؟

پس از اتمام دوره تحصیلات پزشکی در گرجستان به مدت یک سال شما میتوانید در کشور گرجستان  اجازه اقامت دارید و اگر در فکر شغل و در آمد زایی در کشور گرجستان هستید میتوانم این مژده را به شما بدهم که این کشور از سال 2010 تا 2021 با کاهش نرخ بیکاری  رو به رو بوده است .

میانگین درآمد  رشته های پزشکی در گرجستان

میانگین درآمد متخصصین مغز و اعصاب و متخصص داخلی نسبت به متخصصین آلرژی ، پزشک و تغذیه  نسبتا بیشتر میباشد .

شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی در گرجستان

1) شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی در گرجستان تسلط به زبان میباشد:

دانشجویان باید توجه داشته باشند که دروس مربوط به رشته های پزشکی در گرجستان به سه زبان انگلیسی، گرجی و روسی ارائه می گردند. در صورتی که شخصی فاقد مدرک زبان باشد، با شرکت در دوره های زبان برگزار شده در دانشگاه های این کشور می تواند به سطح زبانی مورد نظر دست پیدا نموده و سپس وارد دانشگاه شود.

2) ارائه مدرک دیپلم در رشته علوم تجربی :

دانشجویان به منظور پذیرش دردانشگاه پزشکی گرجستان حتما باید مدرک دیپلم علوم تجربی و نامه عدم منع تحصیل را به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند.

همچنین ارائه گواهی سلامت  که نشان از سلامت جسمی و روحی فرد دارد جهت پذیرش در دانشگاه های پزشکی گرجستان ضروری میباشد. دانشگاه های پزشکی گرجستان جهت اعطای پذیرش فاقد آزمون ورودی می باشند اما نمرات دوران دبیرستان بالاخص دروسی نظیر فیزیک، شیمی و زیست شناسی دارای تاثیر بر روند پذیرش دانشجو می باشند.

بهترین دانشگاه های پزشکی در گرجستان

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی در گرجستان دانشگاه تفلیس میباشد .

شرایط پذیرش در دانشگاه تفلیس نمرات دوره دبیرستان و نمره بالای 90 در آزمون تافل یا 7 در دوره آیلتس داشته باشید .

یکی دیگرازدانشگاه های معتبر گرجستان دانشگاه دیوید تویلدیانی میباشد که به زبان انگلسی تدریس میشود.

لازم به ذکر است که دانشگاه تویلدیانی مورد تائید سازمان بهداشت جهانی (who) و انجمن پزشکی اروپا (AMEE) و انجمن مدارس پزشکی اروپا (AMSE) می باشد .

همچنین شهریه دانشگاه تویلدیایی در سال اول 7000 دلار و مابقی طول تحصیل 5000 دلار میباشد .

نتیجه گیری 

به طور کلی تحصیل پزشکی در گرجستان جزو گزینه های مناسب برای تحصیل در خارج از کشور میباشد و یکی از مهم ترین دلایلی که شما را مجاب به تحصیل درکشور گرجستان میکند رتبه بالای دانشگاه های گرجستان و شرایط رفت و آمد راحتر(بدون نیاز به ویزا ) می باشد.

تیم مدیکال پورتال امیدوار است که شرایط تحصیل پزشکی در گرجستان را به خوبی برای شما بررسی و بازگو کرده باشد .

دیدگاه (4)

  • نازنین پاسخ

    محدودیت سنی بری مقطع لیسانس وجود داره؟

    26 مهر 1400 در 18:51
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم نازنین. وقت بخیر
      خیر

      28 مهر 1400 در 20:44
  • kati پاسخ

    با دیپلم ریاضی ۱۷.۷۲ میشه اقدام کرد؟

    26 مهر 1400 در 18:50
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان وجود داره.

      28 مهر 1400 در 20:44

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان کلیک کن