آشنایی با جاذبه‌ های گردشگری مجارستان

آشنایی با جاذبه‌ های گردشگری مجارستان

آشنایی با جاذبه‌ های گردشگری مجارستان

آشنایی با جاذبه‌ های گردشگری مجارستان که در قسمت مرکزی اروپا واقع شده است، برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مجارستان را دارند نه تنها مزیت محسوب می‌شود بلکه ضروری نیز هست.

گذراندن تعطیلات و روزهای پایان هفته در کشوری که برای چندین سال قصد اقامت و تحصیل در آنجا را دارید نیازمند کسب اطلاعات درباره مکان‌های دیدنی و تاریخی، مناظر طبیعی و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مجارستان است. پیشنهاد می‌کنیم به منظور آشنایی با مجارستان سرزمین گذشته‌ها و حال با ما همراه باشید.

مجارستان کشور دشت‌ها و تپه‌هاست و با عبور رود معروف اروپا یعنی دانوب به دو بخش تقسیم می‌شود. عبور رود دانوب از پایتخت این کشور، شهر بوداپست را نیز به دو بخش بودا و پست تقسیم می‌کند.

معماری‌های به جا مانده از زمان رنسانس و امپراتوری روم در جای جای این کشور به چشم می‌خورد و سبب جذب گردشگران زیادی می‌شود. مردم کشور مجارستان همواره سعی در حفظ اصالت و سنت در کنار پیشرفت و مدرنیته داشته‌اند و همین امر را می‌توان دلیل ثبت بسیاری از بناهای تاریخی و مناطق طبیعی مجارستان در فهرست سازمان یونسکو دانست.

اگرچه تمامی شهرهای مجارستان از کوچک گرفته تا بزرگ تاکنون ظاهر تاریخی و کلاسیک خود را حفظ کرده‌اند اما تهاجم‌های زیاد توسط قوم‌های مختلف سبب شکل‌گیری بناها و آثار تاریخی مربوط به این دوره‌ها نیز شده است که همگی از جاذبه‌های گردشگری مجارستان به حساب می‌آیند.

شهر بوداپست

بوداپست مهم‌ترین و زیباترین شهر مجارستان دارای فرهنگ غنی و آثار تاریخی بسیار زیادی است که سبب شده این شهر با شهرهایی نظیر پراگ و پاریس مقایسه شود. گذشتن رود دانوب نیز خود یکی از دلایل به وجود آمدن مناظر طبیعی بسیار زیبا و دل‌نشین در شهر بوداپست و دیگر قسمت‌های کشور مجارستان شده است.

تپه‌ها و قلعه بودا در شهر بوداپست در کنار رود دانوب قرار دارد. این قلعه تاریخی و بسیار باشکوه هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است و در فهرست آثار تاریخی یونسکو قرار دارد. پس از جنگ جهانی مجدداً بازسازی شده و گردشگران می‌توانند نمای بسیار زیبایی از رود دانوب را از داخل برج‌های این کاخ مشاهده کنند.

ساختمان زیبای پارلمان مجارستان با بنای سنگی در کنار رود دانوب یکی از تماشایی‌ترین مناطق شهر بوداپست است.

پل زنجیر شهر بوداپست اولین و زیباترین پل سنگی است که روی دانوب ساخته شده و می‌توان گفت به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود.

پارک مومنتو یا پارک مجسمه در شهر بوداپست و میدان قهرمانان بوداپست که دارای مجسمه‌های بسیاری از سرداران دلیر این کشور است و در کنار پارک شهر و موزه‌های تاریخی قرار دارد.

تالار بازار بزرگ، بازار بسیار بزرگ و سرپوشیده بوداپست که دارای سه طبقه است و به جز یکشنبه‌ها هر روز پذیرای افراد زیادی است که علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ و آثار هنری مجارستان هستند و قصد دارند صنایع دستي یا نوشیدنی‌ها یا مواد غذایی و غذاهای سنتی و …این کشور را خریداری کنند.

ایستگاه متروی سنت گلرت در بوداپست که یکی از قدیمی‌ترین خطوط مترو در اروپا است. تپه گلرت و استخر هتل گالرت در شهر بوداپست، از بالای تپه‌ای به همین نام، نمای شهر بوداپست، پارک ملی اگتلک که حدود سه ساعت از بوداپست فاصله دارد و دارای بزرگ‌ترین غار استالاکتیک در اروپا می‌باشد، همگی بسیار تماشایی و زیبا هستند.

کنیسه خیابان دو هنی واقع در بوداپست یکی از بزرگ‌ترین عبادتگاه‌های یهودیان و مناطق گردشگری مجارستان است.

قلعه وايداهونیاد، ساختمان اپرای دولتی کشور مجارستان، خيابان واچی، پارک شهر بوداپست، دریاچه کاویکسوس، حمام آب گرم و استخر سنت لوکاس، موزه ملی مجارستان، موزه تاریخ، کلیسای ماتیاس، کلیسای سنت پترو، کاخ سلطنتی ویسگراد، قلعه فیشر من، کلیسای سنت استفان یا باسیلیکای سنت استفان، کروز سواری در رود دانوب، همه و همه از جاذبه‌های گردشگری مجارستان هستند.

جاذبه‌ های گردشگری مجارستان
جاذبه‌ های گردشگری مجارستان

شهر شوموگی

بالاتون یا دریای مجارستان بزرگ‌ترین دریاچه دارای آب شیرین در اروپا است و در فصل تابستان یکی از گردشگاه‌ها و مناظر طبیعی است که مسافران زیادی را جذب می‌کند و مناظر چشم‌نوازی را پیش روی تماشاگران قرار می‌دهد. گشت‌وگذار با کشتی‌های مسافربری در دریاچه بالاتون و دیدن قلعه‌های تاریخی و استراحت در شهرک‌های دارای چشمه‌های آب گرم از دیگر مزایای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مجارستان می‌باشد.

دریاچه آب گرم هویز در نزدیکی دریاچه بالاتون قرار دارد و دمای آن از ۲۴ درجه سانتی‌گراد تا ۳۷ درجه متغیر است و تقریباً هر سه روز یک‌بار به دلیل جریان داشتن آب، تعویض و کاملاً تمیز می‌شود و شنا در این دریاچه و اقامت در استراحتگاه‌های این منطقه از لذت‌بخش‌ترین تجارب سفر به مجارستان است.

شهر اگر

دومین شهر بزرگ مجارستان شهر اگر واقع در شمال این کشور است و ازآنجا که توسط پادشاه مسیحی قرن دهم میلادی ساخته شده به عنوان شهری مذهبی شناخته می‌شود و قلعه‌ها و کلیسای جامع اپیسکوپال و دره زنان را در خود جای داده و یکی از مناطق محبوب گردشگری در مجارستان است.

شهر سوپرون

سوپرون یا وفادارترین شهر مجارستان که در سال ۱۹۲۱ میلادی مردم این شهر در یک رأی‌گیری تصمیم گرفتند که برای همیشه جزئی از کشور مجارستان شوند و دیگر ساکن شهری مشترک بین اتریش و مجارستان نباشند، دارای بناها و آثار تاریخی بسیاری از زمان امپراتوری روم و قرون وسطا است.

شهر پچ

شهر پچ که دارای دانشگاهی قدیمی و معروف در مجارستان است، آثار و بناهایی نظیر کلیسای جامع پچ و مسجد پاشا قاضی و …است که همگی از زمان حکومت‌های رومی، مسیحی و عثمانی به جا مانده‌اند.

شهر دبرسن

دبرسن نیز یکی از قطب‌های فرهنگی کشور مجارستان است و میزبان دانشجویان خارجی زیادی در دانشگاه معروف این شهر است، از جمله مناطق گردشگری این شهر می‌توان به کلیسای بزرگ و موزه دری در این شهر اشاره کرد.

شهر هاجدو بیهار

پارک ملی هورتوبادی در سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده طبیعی در مجارستان است که سکونتگاه انواع حیوانات وحشی نظیر گاوها، گاومیش‌ها، اسب‌ها و انواع پرندگان نیز است. وجود پل ۹ طاق و آسیاب بادی کارئاگ در این منطقه که در حدود قرن ۱۹ میلادی ساخته شده‌اند نیز از دیگر دلایل جذب گردشگران است.

شهر گیور

گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر گیور که بین بوداپست و وین قرار دارد و تماشای مجسمه‌ها و بناهای تاریخی و باشکوه و همچنین دیدن کلیسای سنت ایگناسیو لویولا از دیگر مزایایی است که پس از آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مجارستان می‌توانید از آن لذت ببرید.

شهر اسپای لیلافورد

سه غار در شهر اسپای لیلافورد که دارای فسیل‌های گونه‌های گیاهی قدیمی هستند و مورد توجه باستان شناسان زیادی قرار گرفته‌اند.

فستیوال‌های متعدد گل، موسیقی و هنری، کاخ گودولو که متعلق به خانواده‌های اشرافی مجارستان بوده است و جهت بازدید عموم باز است. گورستان شورشیانی به جا مانده از زمان امپراتوری روم و مملو از هنر مسیحیان است و در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد. غار آگلتک کارست و کلیسای باسیلیکای استرگوم، صومعه پانونهالما، قلعه ویشگرد و در نهایت دهکده هولوکو و بسیاری آثار باستانی دیگر در این کشور وجود دارند که پس از آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مجارستان اطلاعات کافی درباره آن‌ها به دست خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن