اخذ ویزای تحصیلی چین

اخذ ویزای تحصیلی چین

اخذ ویزای تحصیلی چین

تحصیل در چین چندین سالی است که برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به مقصدی عالی با مزایایی بی‌نظیر تبدیل شده است. تمام دانشجویان بین‌المللی و خارجی برای ادامه تحصیل در کشور چین باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی چین اقدام کنند و درخواست خود را به سفارت این کشور ارسال نمایند. دقت کنید که فرایند درخواست ویزای تحصیلی؛ زمان‌بر است و دانشجو باید مدت زمان زیادی را صرف گرفتن آن کند.

انواع ویزای تحصیلی چین
·       ویزای X1

این ویزا در واقع همان ویزای بلند مدت است که برای تحصیل طولانی مدت و بیش از 180 روز، استفاده می‌شود.

·       ویزای X2

از ویزایX2  نیز جهت تحصیل کوتاه مدت و کمتر از 180 روز استفاده می‌کنند.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی چین

برای اخذ ویزای تحصیلی چین؛ قبل از هر چیزی باید نوع ویزای تحصیلی را انتخاب نمایید و تمام مدارکی که لازم است را آماده کنید. بعد از آن باید تمام مدارک آماده شده را به صورت دقیق، به کنسولگری یا سفارت چین در کشور خودتان ارسال نمایید. اگر درخواست شما مورد تأیید واقع شود؛ باید هزینه ویزا را بپردازید تا پس از گذشت چند روز، آن را برایتان صادر کنند.

توجه داشته باشید که دارندگان ویزای X1  باید طی مدت زمان 30 روز کاری بعد از مهاجرت به کشور چین درخواست خود را جهت اخذ مجوز اقامت موقت، به اداره مهاجرت و اقامت این کشور ارسال کنند. این اجازه اقامت موقت در برخی مواقع می‌تواند با اعتبار حداکثر 5 سال برای شخص دانشجو صادر شود. همچنین با توجه به مهلت و زمان مجوز اقامت موقت؛ دانشجویان محصل در این کشور می‌توانند به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت کردن هیچ هزینه‌ای، به خارج و یا داخل چین سفر کنند.

زمانی که دوره تحصیلی دانشجویان در چین به اتمام برسد؛ دارندگان ویزای X1 باید سریعا به اداره محلی امور اتباع خارجی بروند و جهت لغو اجازه اقامت موقت در این کشور، اقدامات لازم را انجام دهند. در واقع باید برای یک ویزای توریستی 30 روزه درخواست خود را ارائه دهند تا برای ورود و خروج، با برخی مشکلات احتمالی مواجه نشوند.

همچنین تمام افرادی که از ویزای X2 برخوردار هستند؛ باید در حین مدت زمان اخذ ویزای دانشجویی، در کشور چین اقامت داشته باشند و در آن جا بمانند زیرا نیازی نیست که مجوز اقامت موقت را دریافت کنند. فقط در شرایط و مواقعی که نیاز است دانشجویان ویزای X2 را تمدید کنند، باید به اداره محلی اتباع خارجی این کشور مراجعه کنند تا در مدت زمان 30 روز کاری، پیش از تاریخ انقضاء برای تمدید آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی چین
نحوه درخواست ویزای تحصیلی چین

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی چین

·       شناسنامه فرد متقاضی

·       گذرنامه دارای اعتبار با حداقل 1 صفحه خالی

·       تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا

·       آی دی متقاضی

·       عکس پرسنلی جدید

·       فرم پذیرش از طرف دانشگاه مورد نظر در چین

·       ارائه ریز نمرات تحصیلی

·       گواهی مهارت زبان انگلیسی یا چینی

·       ترجمه تمام اسناد و مدارک با زبان انگلیسی و یا چینی

·       پرداخت هزینه مربوط به اخذ ویزای تحصیلی چین

·       ارائه گواهی سلامت جسمانی و روحی فرد متقاضی

·       ارائه نامه گواهی عدم سوء پیشینه اعتیاد

·       ارائه کارنامه تحصیلی

·       رضایت نامه والدین در صورتی که سن فرد متقاضی زیر 18 سال باشد

هزینه مربوط به اخذ ویزای تحصیلی چین

دانشجویان خارجی و بین‌المللی در چین باید در نظر داشته باشند که هزینه اخذ ویزای تحصیلی در این کشور؛ با توجه به تعداد ورودی‌های لازم، ملیت افراد، محل اقامت و کشور متقاضی، نوع ویزا و نحوه درخواست ویزا، بسیار متفاوت است. اما به طور معمول این هزینه از 30 دلار تا 140 دلار در نظر گرفته شده است و دانشجویان در هر شهر و کشوری، برای دریافت ویزای تحصیلی کشور چین باید آن را بپردازند. گاهی اوقات در کشورهای آمریکایی، این هزینه ممکن است نسبت به دیگر کشورها بیشتر باشد و دانشجو ملزم به پرداخت هزینه‌های بالاتری باشد.

همچنین بهتر است در نظر داشته باشید که در بیشتر کشورها، کنسولگری و سفارت هزینه‌های مربوطه باید با توجه به تعداد ورودی‌های ویزای صادر شده، پرداخته شود و معمولا هر چقدر تعداد این ورودی‌ها به کشور چین بیشتر باشد؛ ویزای شما نیز گران‌تر خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی به چین

گاهی اوقات نیز برخی از دانشجویان قصد دارند که به همراه خود؛ اعضای خانواده را نیز به چین ببرند تا ضمن مصاحبت آن‌ها، تحصیلات خود را ادامه دهند. از این رو باید بدانید که این امکان وجود دارد و به راحتی می‌توانید خانواده، شریک زندگی و یا فرزندان‌تان را هم با خود به چین ببرید. در کشور چین به همراه دانشجویان اجازه کار تمام وقت را می‌دهند و آن‌ها می‌توانند به راحتی برای خود به کسب درآمد مشغول شوند. البته بهتر است این نکته مهم را در نظر بگیرید که همراه فقط در صورتی می‌تواند مجوز کاری خود را از کارفرمایی چین بگیرد که سطح زبان چینی خود را به میزان قابل قبولی ارتقا دهد.

همچنین برای این‌که با درخواستتان موافقت شود و بتوانید به راحتی ویزای همراه را نیز دریافت کنید بهتر است ابتدا خودتان برای ویزای تحصیلی چین اقدام کنید و بعد از این‌که به چین مهاجرت کردید؛ برای خانواده خود درخواست ویزای الحاق خانواده یا ویزای وابسته بدهید و به راحتی آن‌ها را هم به این کشور بیاورید.

سخن پایانی

برای اخذ ویزای تحصیلی چین باید بدانید که تمام مراحل صدور ویزا توسط سفارت انجام می‌شود و شما فقط باید مدارک مورد نیاز و ضروری را به همراه فتوکپی‌ها و فرم ویزا کامل شده، به کنسولگری یا همان سفارت ارسال کنید تا آن‌ها هم مدارکتان را مورد بررسی قرار دهند. پس از آن اگر مدارک مورد تأیید واقع شدند؛ ویزای تحصیلی را در 3 الی 4 روز حاضر و تمبر می‌کنند و سپس برای شما ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن