اقامت پس از تحصیل در اوکراین

اقامت پس از تحصیل در اوکراین

اقامت پس از تحصیل در اوکراین

امکان دریافت اقامت پس از تحصیل در اوکراین برای دانشجویان خارجی وجود دارد، اما دریافت اقامت باید با رعایت قوانین اقامتی این کشور باشد. اخذ اقامت کشور اکراین از راه‌ های مختلفی امکان پذیر است که در این مبحث به این روش ها می پردازیم.

دریافت اقامت اوکراین از طریق تحصیل

دانشجویان خارجی که در کشور اوکراین در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل می کنند می توانند در هنگام تحصیل اقامت خود را در کشور اوکراین تمدید کنند و تا زمان پایان تحصیلات در این کشور اقامت داشته باشند؛ اما اگر پس از پایان تحصیلات همچنان تمایل داشته باشند در این کشور بمانند باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

دریافت اقامت اوکراین از طریق کار

اغلب دانشجویان به خاطر شرایط مناسب زندگی در اوکراین تمایل دارند پس از پایان تحصیلات نیز در این کشور بمانند؛ اما برای دریافت اقامت پس از تحصیل در اوکراین بایستی وارد بازار کار شوند و یک جاب آفر از کارفرمای اوکراینی داشته باشند.

برای اخذ اقامت باید ویزای کاری دریافت کنند و مجدداً اقامت خود را تمدید کنند. پیدا کردن شغل مناسب برای فارغ ‌التحصیلان رشته‌ های پزشکی پس از دریافت مجوز از وزارت بهداشت این کشور و گذراندن دوره های رزیدنتی در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها ممکن است.

دانشجویان می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند و از طریق کار در این کشور اقامت داشته باشند.

دریافت اقامت اوکراین از طریق خرید حق شهروندی

کشور اوکراین شرایطی را فراهم کرده است تا دانشجویان خارجی و مهاجرانی که قصد دارند در این کشور اقامت داشته باشند، با پرداخت حق شهروندی اوکراین که حدود ۱۰۰۰۰۰ یورو است، اقامت دائم کشور اوکراین را به دست بیاورند.

دریافت اقامت اوکراین پس از تحصیل از طریق ازدواج

یکی از روش هایی که بسیاری از دانشجویان برای دریافت اقامت پس از تحصیل در اوکراین از آن استفاده می کنند، ازدواج با یک شهروند اوکراینی است. دولت اوکراین این امکان را فراهم کرده که افرادی که با شهروندان اوکراینی ازدواج می‌ کنند، حتی اگر تبعه اوکراین نباشند، اقامت این کشور را به دست بیاورند؛ اما این ازدواج باید واقعی باشد و مدارکی به دولت ارائه شود که نشان دهنده واقعی بودن ازدواج و زندگی زوج با همدیگر باشد. به این ترتیب باید شاهدی باشد که واقعی بودن ازدواج و زندگی مشترک این زوج را اثبات کند. پس از دو سال اقامت اوکراین برای دانشجوی خارجی صادر می شود.

دریافت اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های امن برای دریافت اقامت پس از تحصیل در اوکراین سرمایه گذاری در این کشور است. دانشجویانی که فارغ ‌التحصیل شده ‌اند و از تمکن مالی خوبی برخوردار می باشند، می‌ توانند با پرداخت صد هزار دلار و یا راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در اوکراین، اقامت این کشور را به دست بیاورند؛ اما مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت باید طبق قوانین اوکراین باشد و ثابت کننده این امر باشد که این شرکت واقعی است. با پرداخت مالیات به دولت اوکراین امکان دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت فراهم می گردد.

دریافت اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری
دریافت اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری

دریافت اقامت اوکراین از طریق پناهندگی

اگرچه پناهندگی روشی غیرقانونی است و پناهجو را دچار مشکلات بسیاری می کنند اما یکی از روشهای دریافت اقامت پس از تحصیل در اوکراین پناهنده شدن است اما این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که تا زمانی که راه های قانونی وجود دارد افراد نه روش های غیر قانونی برای دریافت اقامت اوکراین استفاده کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن