تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی

تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی

تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی

  دانستن مواردی مانند تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی ، دانشگاه های انگلیسی زبان گرجستان ، شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان گرجستان و هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان برای افرادی که قصد تحصیل در گرجستان را دارند، از الزاماتی ست که در این مطلب به آن ها پرداخته ایم. کشور گرجستان از بسیاری از جهات به یکی از مقاصد فوق‌العاده برای تحصیل تبدیل شده است. یکی از این موارد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان است. زبان رسمی گرجستان، زبان گرجی است که افراد زیادی با آن آشنایی ندارند و به دلیل بین المللی بودن زبان انگلیسی، امکان تحصیل به این زبان می‌تواند یکی از دلایل قدرتمند برای انتخاب گرجستان به عنوان مقصدی برای ادامه‌ی تحصیل باشد.

البته باید بدانید این امکان در تمام دانشگاه‌های این کشور میسر نیست و شما تنها می‌توانید بین چند دانشگاه انتخاب کنید. بعضی از این دانشگاه‌ها از شما مدرک زبان می‌خواهند اما بعضی دیگر چنین اجباری ندارند. در این مقاله قصد داریم این دانشگاه‌ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با دست باز از میان آنها انتخاب کنید.

 

دانشگاه های انگلیسی زبان گرجستان

دانشگاه‌های انگلیسی زبان در گرجستان

گرجستان از نظر علمی جایگاه خوبی در بین کشورهای آسیایی و اروپایی دارد. با وجود آنکه مدارک دانشگا‌ه‌های این کشور در ایران پذیرفته نیستند بازار کار داخلی‌اش، فضای بسیار مناسبی دارد و کشورهای زیادی هستند که مدرکش را به رسمیت می‌شناسند. خوشبختانه تعداد دانشگاه‌‌های معتبر در این کشور زیاد است و اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان را دارید اصلاً نگران نباشید زیرا دانشگاه‌های انگلیسی زبان نیز در این کشور کم نیستند. دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان را فراهم می‌کنند، طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌های دولتی، خصوصی، موسسات عالی و دانشگاه‌های پزشکی، مهندسی، تجاری و … را شامل می‌شوند. لیست اسامی این دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

دانشگاه بین المللی دریای سیاه

این دانشگاه در سال 1995 تاسیس شده است و هزینه‌ی تحصیل در آن بسته به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید بین 4000 تا 8000 دلار در سال است. از نکات مثبت این دانشگاه این است که برای پذیرش به مدرک زبان نیاز ندارد و شما می توانید در این دانشگاه از تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان لذت ببرید.

دانشگاه آموزشی آزاد تفلیس

این دانشگاه در سال 2007 و از ادغام چندین موسسه با هم تاسیس شده است و در آن برنامه‌های آموزشی هم به زبان گرجی و هم زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

دانشگاه کاکاسوس

این دانشگاه در سال 1995 تاسیس شد و در رتبه‌بندی‌های دانشگا‌ه‌های گرجستان در رده‌ی بیست و یکم قرار دارد. در این دانشگاه رشته‌های پزشکی، کسب و کار، علوم اجتماعی و زراعت و اصلاح نباتات تدریس می‌شود. شما برای ورود به این دانشگاه به ارائه‌ی مدرک زبان نیاز ندارید و می‌توانید از تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان بهره‌مند شوید.

دانشگاه جورجیا

این دانشگاه در سال 2004 تاسیس شد و شما می‌توانید در بعضی از رشته‌ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مدیریت بازرگانی و MBA در این دانشگاه به زبان انگلیسی تحصیل کنید. بعلاوه رشته‌ی فناوری اطلاعات هم به زودی به این لیست اضافه می‌شود. هزینه‌ی تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید از 3500 تا 8000 دلار متفاوت است.

دانشگاه ایالتی AKAKI TSERETELI

این دانشگاه در سال 1993 تاسیس شده است و در آن دانشکده‌هایی مانند دانشکده‌ی هنر، حمل و نقل دریایی، پزشکی، تعلیم و تربیت، علوم اجتماعی و فنی و مهندسی وجود دارد که شما می‌توانید از دوره‌های آنها به زبان انگلیسی نیز بهره‌مند شوید.

دانشگاه ایالتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس (TSU)

این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه گرجستان است که در سال 1918 تاسیس شده و فاقد مجتمع مرکزی است و ساختمان‌های آن در سراسر شهر قفقاز پراکنده شده‌اند. هزینه‌ی تحصیل در این دانشگاه بین 3000 تا 8000 دلار است که به رشته‌ی انتخاب شده بستگی دارد و شما می‌توانید از طریق ثبت نام در این دانشگاه، تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان را تجربه کنید.

دانشگاه GRIGOL ROBAKIDZE

این دانشگاه در سال 1992 در تفلیس تاسیس شد. اگرچه رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به طور اختصاصی در این دانشگاه تدریس می‌شوند اما امکان تحصیل در رشته‌های علوم پایه نظیر زبان‌های آلمانی و انگلیسی نیز در آن وجود دارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان گرجستان

شرایط تحصیل در دانشگا‌ه‌های انگلیسی زبان گرجستان

طبیعی است که برای تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان، باید بر این زبان تسلط نسبتاً خوبی داشته باشید در غیر این صورت در امر آموزش دچار مشکلات جدی می‌شوید. با این حال بعضی از دانشگاه‌ها در زمان ثبت نام از شما مدرک می‌خواهند که عموماً مدارک تافل یا آیلتس است که به نوع دانشگاه مورد نظر داوطلب بستگی دارد. حداقل مدرک زبان قابل قبول در دانشگاه‌های گرجستان، مدرک آیلت سجنرال یا آکادمیک  6 تا 6.5 و نمره‌ی تافل 69 تا 79 است.

اگر در این آزمون‌ها شرکت نکرده باشید باید در آزمون‌های تعیین سطحی که توسط خود دانشگاه برگزار می‌شوند شرکت کنید یا در صورتی که از سطح زبانتان راضی نیستید در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید. بدیهی است، افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است نیازی به شرکت در این آزمون‌ها یا ارائه‌ی مدرک ندارند. اما دانشگاه‌هایی هم هستند که از شما مدرک زبان نمی‌خواهند و مسئولیت آن را به عهده‌ی خود شما می‌گذارند. شرط زبانی تنها یکی از شروط پذیرش در دانشگاه‌های گرجستان است شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر از شرایط تحصیل در این کشور با کارشناسان مدیکال پرتال تماس بگیرید.

 

هزینه تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی

هزینه‌ی تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان

هزینه‌ی تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های بالا با تحصیل به زبان گرجی تفاوتی ندارد. با این حال اگر قصد شرکت در دوره‌های آموزشی زبان را داشته باشید، می‌بایست هزینه‌های آن را پرداخت کنید. برای یک دوره‌ی 40 ساعته در هفت روز هفته، شما مستلزم به پرداخت 160 یورو هستید. البته این هزینه مقطوع نیست و بسته به محل برگزاری دوره می‌تواند متفاوت باشد.

با وجود اینکه زبان رسمی این کشور زبان گرجی است اما آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و تمرکز موسسات و دوره‌های آموزش زبان، تربیت افرادی است که بدون توجه به نوع رشته‌ی انتخابی‌شان بتوانند تسلط کافی بر این زبان داشته باشند. برخی از موسسات عالی رتبه‌ی تدریس زبان انگلیسی در کشور گرجستان که دوره‌های آنها، شما را برای شرکت در کلاس‌های دانشگاهی آماده می‌کند به شرح زیر است:

  1. شورای فرهنگی بریتانیا
  2. مرکز زبان انگلیسی تفلیس
  3. خانه‌ی بین المللی تفلیس
  4. مرکز آکادمیک قفقاز
  5. آکادمی هنر و ارتباطات

پیشنهاد مشاور

تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان یک رویا نیست و شما به راحتی می‌توانید این کار را در معتبرترین دانشگاه‌های این کشور انجام دهید. اگر به زبان گرجی آشنایی ندارید و قصد دارید دانشگاه مناسب خود را انتخاب کنید کافی است با کارشناسان مدیکال پرتال مشورت نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. کارشناسان مدیکال پرتال شما را درباره تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی ، دانشگاه های انگلیسی زبان گرجستان ، شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان گرجستان و هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان راهنمایی خواهند کرد.

 

دیدگاه (2)

  • نوری زاده پاسخ

    من ۳۲ سالمه و ارشد مکانیک دارم
    زبانم خوبه چقدر شانس دارم برای پزشکی خوندن ؟

    6 اسفند 1399 در 11:07
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر آقا/خانم نوری زاده
      تحصیل علوم پزشکی در کشور گرجستان شرط سن نداره و شما شانس پذیرش رو دارید
      برای اطلاع از شرایط با ما تماس بگیرید
      تماس با ما

      6 اسفند 1399 در 11:13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن