برخورد مردم ارمنستان با دانشجویان ایرانی

برخورد مردم ارمنستان با دانشجویان ایرانی

برخورد مردم ارمنستان با دانشجویان ایرانی

برخورد مردم ارمنستان با دانشجویان ایرانی یکی از موارد مهمی است که نیاز است به آن پرداخته شود. به دلیل نزدیکی جغرافیایی دو کشور ایران و ارمنستان، فرهنگ و آداب و رسوم مردم دو کشور شباهت های بسیاری به یکدیگر دارد.

همانطور که می دانید ارامنه بسیاری در سراسر ایران زندگی می کنند به همین جهت مردم کشور ارمنستان همیشه برای ایرانیان احترام خاصی قائل هستند و ایرانی را به عنوان کشوری دوست و حامی می شناسند. چرا که پس از استقلال کشور ارمنستان، ایران این کشور را به رسمیت شناخته و همواره تعاملی دوستانه بین دولتمردان دو کشور حاکم بوده است.

برخورد دوستانه مردم ارمنستان با مهاجران ایرانی

خلق و خو و رفتار مردم کشور ارمنستان بسیار محترمانه و آرام است. رفتار مردم این کشور با مهاجران ایرانی بسیار دوستانه است. مردم ارمنستان افرادی مهمان نواز هستند و مهمان نوازی جزئی از فرهنگ مردم این کشور محسوب می ‌شود.

این مردم به رعایت قوانین راهنمایی و راهنمایی و رانندگی بسیار پایبند هستند. در زندگی خود معمولاً آرامش دارند و همیشه سعی می کنند شاد باشند و مشکلات زندگی را نادیده می‌ گیرند. مردم ارمنستان افرادی صلح طلب هستند و با خارجی ها برخورد محترمانه ای دارند.

صداقت، صلح طلبی و رفاقت، از ویژگی ‌های اصلی مردم کشور ارمنستان است که در برخورد مردم ارمنستان با دانشجویان ایرانی تأثیر به سزایی داشته است.

زبان مردم ارمنستان

زبان رسمی ارمنستان زبان ارمنی است اما زبان روسی نیز که از زمان سلطه کشور روسیه بر ارمنستان به جا مانده، به عنوان دومین زبان رسمی شناخته می‌ شود. زبان ارمنی به دو گروه ارمنی غربی و ارمنی گرابار تقسیم می شود.

ارامنه ساکن ایران نیز به زبان ارمنی غربی صحبت می کنند؛ اما ارمنی گرابار بیشتر در زبان نوشتاری و نوشته های مذهبی این کشور به کار می رود.

زبان مردم ارمنستان
زبان مردم ارمنستان

آداب و رسوم مردم ارمنستان

آداب و رسوم مردم ارمنستان در نوع لباس پوشیدن مردم این کشور تأثیر بسیاری گذاشته است و اغلب مردم در جشن ها لباس های سنتی به تن می‌ کنند. لباس های سنتی مردم شبیه لباس های ترکی و آذری ایرانی ها است.

معمولاً در طراحی این لباس ها از رنگ های شاد استفاده می‌ کنند و با گلدوزی های بسیار زیبا تزیین شده اند. گفتیم مهمان‌نوازی یکی از ویژگی‌های اصلی آن ها است و برخورد مردم ارمنستان با دانشجویان ایرانی بسیار صمیمانه است.

هنگام سلام و احوالپرسی با یکدیگر دست می ‌دهند و روبوسی می‌ کنند. مردم این کشور اهمیت زیادی را برای خانواده قائل هستند. رسم ازدواج در کشور ارمنستان هنوز به صورت سنتی انجام می‌شود و آشنایی زوج ها اغلب به صورت سنتی و توسط خانواده ‌ها صورت می گیرد.

جشن های عروسی نیز بسیار باشکوه و پر زرق و برق در این کشور برگزار می‌ شوند. تقریباً مانند ازدواج های ایرانی پذیرایی از مهمان توسط خانواده داماد صورت می‌گیرد. امکان ازدواج مجدد برای مردان ارمنی وجود ندارد و تنها در صورتی می توانند ازدواج مجدد انجام دهند که از همسر اول خود جدا شوند. پس از جدایی نیز اموال به صورت مساوی بین دو طرف تقسیم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن