بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ترکیه

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ترکیه

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ترکیه

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارند قبل از شروع ترم های تحصیلی دانشگاه های این کشور است. در دانشگاه های ترکیه نیز دو ترم تحصیلی پاییز و بهار وجود دارد البته بعضی دانشگاه ها ترم تابستانه نیز دارند.

شروع ترم پاییز در دانشگاه ‌های ترکیه

معمولاً ترم پاییز از اکتبر آغاز می شود و تا انتهای ماه ژانویه ادامه دارد یعنی طبق ماه های شمسی از آبان ماه آغاز می شود و تا اوایل بهمن ادامه دارد.

شروع ترم تابستانی در دانشگاه های ترکیه

ترم تابستانی نیز از ماه جولای آغاز می ‌شود و تا اواخر ماه آگوست ادامه پیدا می کند یعنی معادل ماه های شمسی از مرداد آغاز می شود و تا شهریور ادامه دارد.

شروع ترم بهار در دانشگاه‌ های ترکیه

ترم بهار از اواخر فوریه تا ژوئن یعنی اواخر اسفند شروع می شود و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

بهترین زمان برای انجام مراحل مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای شرکت در مقاطع کارشناسی، اواخر اردیبهشت ماه تا مرداد ماه است. البته لازم به ذکر است که نحوه پذیرش تاریخ برگزاری آزمون و ثبت ‌نام هر دانشگاه متفاوت است؛ بنابراین دانشجویان بین المللی باید مراحل دریافت پذیرش تحصیلی خود را قبل از شروع ترم های تحصیلی به پایان برسانند تا بتوانند برای انجام کارهای مربوط به اقامت و ثبت نام در دانشگاه های ترکیه زمان کافی داشته باشند.

بهترین زمان برای انجام مراحل مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه

جمع بندی

به طور کلی بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ترکیه به دانشگاه محل ثبت نام و تاریخ های تعیین شده برای برگزاری آزمون های ورودی و ارسال مدارک بستگی دارد. معمولاً برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ترم پاییز دانشجویان باید حداقل در مرداد ماه هر سال مدارک مربوط به ثبت ‌نام خود را ارسال کنند و از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن