گزینه های جایگزین برای خوابگاه های دانشجویی در هند

گزینه های جایگزین برای خوابگاه های دانشجویی در هند

گزینه های جایگزین برای خوابگاه های دانشجویی در هند

دانشجویان خارجی که مشغول تحصیل در کشور هند هستند گزینه های دیگری نیز برای اقامت در این کشور دارند. همان‌طور که می دانید ظرفیت ‌های خوابگاه های دانشجویی در هند محدود است. اگرچه هزینه ی این خوابگاه ها حدود ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ روپیه در ماه است و مبلغ مناسبی برای دانشجویان است اما همه دانشجویان نمی توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند و به گزینه های جایگزین روی می آورند.

اجاره خانه و آپارتمان دانشجویی در هند یکی دیگر از گزینه هایی است که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد . با توجه به موقعیت مکانی آپارتمان، متراژ و تعداد اتاق ها و امکانات آپارتمان های خصوصی، هزینه آن در کشور هند ممکن است از ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار روپیه متغیر باشد.

اجاره خوابگاه های خصوصی در کشور هند

خوابگاه های خصوصی یکی از گزینه ‌های مقرون به صرفه برای دانشجویان است چراکه این خوابگاه ها دارای اتاق های خصوصی با آشپزخانه حمام و دستشویی مشترک است. هزینه اجاره این خوابگاه ها در ماه ۸ هزار تا ۱۲ هزار روپیه می باشد.

زندگی با یک خانواده هندی

مهمان شدن در یک خانواده ی هندی یکی دیگر از روش های اقامت برای دانشجویان بین المللی در کشور هند است که هزینه آن نسبت به گزینه های دیگر بسیار پایین تر است و مزایایی نیز برای دانشجویان در بر دارد.

هنگام زندگی با یک خانواده هندی نیز دانشجو می تواند اتاق خواب خصوصی داشته باشد اما از بقیه قسمت های خانه به صورت مشترک استفاده می‌کنند و غذای دانشجو نیز توسط خانواده میزبان تهیه می شود. هزینه نهایی اجاره این اتاق ها از هفت هزار روپیه تا ۹۰۰۰ روپیه در یک ماه متغیر است .

دانشجویان بین المللی که در کشور هند تحصیل می‌کنند به جز هزینه ‌های مربوط به خوابگاه موظف به پرداخت قبوض آب برق گاز و تلفن نیز هستند که به صورت تقریبی کلیه این هزینه ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ روپیه برای یک هفته است .

زندگی با یک خانواده هندی
زندگی با یک خانواده هندی

جمع بندی

با توجه به این که تعداد دانشجویان در کشور هند بسیار است، همه آن ها قادر نیستند که از خوابگاه های دانشگاه ها یا مؤسسات آموزشی استفاده کنند بنابراین به روش های دیگری از جمله اجاره یک خانه مستقل و یا هم خانه شدن با افراد دیگر روی می آورند. در کل، انتخاب چگونگی مستقر شدن و ادامه تحصیل بسته به شرایط مالی و روحی دانشجو است که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن