بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی

بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی

بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی

روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان و یکی از مقاصد محبوب دانشجویان برای تحصیل پزشکی است. این کشور بالغ بر ۷۰۰ موسسه آموزش عالی در شهرهای گوناگون دارد و ظرفیت بالایی را برای پذیرش دانشجویان خارجی ایجاد کرده است. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی آشنا کنیم.

 

معرفی بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی

معرفی بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی

دانشگاه‌های روسیه از کیفیت آموزشی بالایی برخوردارند و این‌که در کدام شهر روسیه مشغول به تحصیل هستید، تاثیر بسزایی در سطح آموزش و تحصیل شما دارد. مسکو بزرگ‌ترین شهر روسیه و پایتخت این کشور است. اولین مقصدی که دانشجویان برای تحصیل انتخاب می‌کنند شهر مسکو است. با این اوصاف، شاید اگر با دیگر شهرهای روسیه نیز آشنا شوید، نظر شما متفاوت باشد!

برخی از شهرهایی که در روسیه با عنوان «شهر دانشجویی» شناخته می‌شوند عبارتند از:

 

  •       مسکو (Moscow)
  •       سنت پترزبورگ (Saint Petersburg)
  •       نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)
  •       سامارا (Samara)
  •       تومسک (Tomsk)
  •       امسک (Omsk)
  •       کازان (Kazan)
  •       نووسیبیرسک (Novosibirsk)
  •       یکاترینبورگ (Ekaterinburg)

 

مسکو بهترین شهر روسیه برای تحصیل پزشکی

مسکو بهترین شهر روسیه برای تحصیل پزشکی

مسکو یکی از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی است. این شهر که در مقام پایتخت بزرگ‌ترین کشور دنیا قرار دارد بالغ بر ۱۲ میلیون جمعیت را در خود جای داده است. در این شهر حدود ۵۰۰ دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد که برخی از آن‌ها برای آموزش پزشکی بنا شده‌اند. این شهر به عنوان یکی از مراکز علمی، فرهنگی، سیاسی و صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مسکو بین دو رودخانه ولگا و اوکا قرار دارد و نامش در لیست برترین شهرهای تحصیلی جهان جای گرفته است. می‌توان مسکو را برترین مرکز علمی روسیه نامید که بر اساس رتبه‌بندی جهانی، رتبه ۸۴ دنیا را به دست آورده است.

خدمات شهری مانند حمل و نقل، رستوران‌ها، دسترسی به مراکز خرید، خدمات تفریحی و دیگر موارد در مسکو از کیفیت سطح بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل است که هزینه اقامت در مسکو به میزان قابل توجهی بالاتر از دیگر شهرهای روسیه است.

 

سنت پترزبورگ از بهترین شهرهای روسیه

سنت پترزبورگ از بهترین شهرهای روسیه

سنت پترزبورگ پایتخت فرهنگی روسیه است. این شهر یک مرکز علمی، توریستی، تفریحی و تجاری محسوب می‌شود. مرکز شهر سنت پترزبورگ یکی از میراث جهانی یونسکو است. این شهر را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان معرفی می‌کنند. بعد از مسکو سنت پترزبورگ دومین شهر در لیست بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی است. بالغ بر ۱۵۰ دانشگاه در این شهر وجود دارد و کهن‌ترین و وسیع‌ترین کتاب‌خانه روسیه در آن قرار گرفته است. این کتاب‌خانه بیش از ۷ میلیون جلد کتاب دارد.

 

نووسیبیرسک یکی از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی

نووسیبیرسک یکی از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی

سومین شهر بزرگ روسیه نووسیبیرسک است. این شهر دارای زیرساخت‌های اقتصادی بسیار توسعه یافته بوده و فرصت‌های شغلی زیادی را در دل خود پرورانده است. در عین حال در نووسیبیرسک هزینه‌های زندگی به میزان قابل توجهی پایین‌تر از مسکو و سنت پترزبورگ است و این موضوع برای دانشجویان مهاجر یک امتیاز محسوب می‌شود. ۳۵ دانشگاه تخصصی با متدهای آموزشی کاملا به روز در شهر وجود دارد که دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آن است. نووسیبیرسک  یکی از برترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در میان ۲۰ کشور جهان قرار دارد.

 

کازان روسیه

تومسک و کازان دو شهر تحصیلی روسیه

تومسک دارای ۷ دانشگاه شناخته شده است. هزینه زندگی و تحصیل در این شهر تفاوت چشم‌گیری با دیگر شهرهای دانشجویی روسیه دارد. البته باید اشاره کنیم که تومسک شهر کوچکی است و بدون تردید امکاناتی مثل حمل و نقل و مراکز تفریحی در آن محدودتر از شهرهای بزرگ روسیه خواهد بود. زمستان‌های تومسک طولانی و بسیار سرد است و دمای هوا به ۴۰- درجه می‌رسد.

کازان نیز از دیگر شهرهای دانشجویی است که به عنوان پایتخت تاتارستان معرفی می‌شود. این شهر ۳۰ دانشگاه دارد که دانشگاه فدرال کازان از معروف‌ترین آن‌ها است. شهر کازان به عنوان هشتمین شهر پر جمعیت روسیه شناخته می شود و از نظر امکانات هم طراز مسکو و سن پترزبورگ قرار می گیرد. هزینه های زندگی در کشور روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است به این دلیل که واحد پولی این کشور در سال های اخیر نسبت به یورو و دلار دچار افت زیادی شده است.

  پیشنهاد مشاور 

در این مطلب با بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی آشنا شدیم، با توجه به اینکه انتخاب شهر مناسب برای تحصیل پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است ،پیشنهاد می کنیم با کارشناسان خبره مدیکال در این مورد مشورت کنید تا بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن