تحصیل پزشکی در کانادا

نظام تحصیلی کانادا چگونه است؟ تحصیل در کانادا و به‌ طور خاص؛ تحصیل پزشکی در کانادا چه شرایطی دارد؟ شرایط تحصیل دندانپزشکی در کانادا چگونه است؟ آیا بورسیه های تحصیلی کانادا برای تحصیل علوم پزشکی هم در دسترس هستند؟ هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کانادا چقدر است و گرفتن ویزای دانشجویی کانادا و اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا چه شرایط و روندی دارد؟ اینها سؤالاتی هستند که با خواندن این مطلب می توانید جوابشان را پیدا کنید.

معرفی کانادا

یکی از رویایی‌ترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، تحصیل پزشکی در کانادا است. بسیاری از دانشکده‌های پزشکی کانادا دارای امکانات و زیرساخت‌های به روز و عالی هستند. بیشتر آنها به گرمی از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کنند و این کار تحصیل پزشکی در کانادا را ساده‌تر می‌کند. اگر قصد تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در بهشت مهاجرین یعنی کشور محبوب کانادا را دارید، می‌توانید با مطالعه این مطلب بعضی از مهم‌ترین اطلاعات مرتبط و به روز را پیدا کنید. شغل پزشکی در این کشور یکی از پردرآمدترین هاست . در این مطلب اطلاعات مفیدی پیرامون تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا را در اختیار شما قرار خواهیم داد و در مورد تحصیل در رشته‌های مهم علوم پزشکی مثل دندانپزشکی و داروسازی نیز صحبت خواهیم کرد.

نظام تحصیلی و مقاطع تحصیلی در کانادا

نظام تحصیلی و مقاطع تحصیلی در کانادا

ویدئو تحصیل پزشکی در کانادا

سیستم آموزشی مدارس کانادا بین 10 تا 12 سال طول می‌کشد. شش سال از این زمان به دوره ابتدایی اختصاص دارد. در این دوره اغلب کلاس‌ها و دروس توسط یک معلم آموزش داده می‌شود. دانش‌آموزان در این دوره با اصول ابتدایی علوم مختلف آشنا شده و آماده رفتن به دوره راهنمایی می‌شوند.
دوره راهنمایی در سیستم آموزشی کانادا شامل دو مرحله می‌شود:
– پیش دبیرستان یا راهنمایی
– دبیرستان
معمولا دوره پیش دبیرستان یا راهنمایی شامل 2 سال می‌شود که بلافاصله بعد از دوره ابتدایی شروع می‌شود. این دوره بیشتر برای آشنا کردن دانش‌آموزان با آموزش جدی و پیچیده طراحی شده است. در این دوره دانش‌آموزان با رفتن به کلاس‌های مختلف و تحصیل نزد استادان مختلف آشنا می‌شوند.
بعد از گذراندن دوره راهنمایی، دانش‌آموزان وارد دبیرستان می‌شوند. دبیرستان در کانادا یک دوره 3 تا 4 ساله است. در این دوره دانش‌آموزان درس‌های تخصصی را یاد گرفته و برای تحصیلات عالی آماده می‌شوند. با دریافت گواهی گذراندن دوره تحصیل (دیپلم) آنها می‌توانند برای تحصیلات عالی در دانشگاه اقدام کنند.
برای تحصیل پزشکی در کانادا گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی ضروری است. دانشجویان خارجی نیز لازم است که مدارک گذراندن این دوره‌ها را برای ادامه تحصیل در کانادا ارائه کنند.

دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت در کانادا (رشته های پزشکی)

در کشور کانادا 17 دانشگاه برای آموزش رشته پزشکی وجود دارد. اما فقط 8 دانشگاه در این بین درهای خود را به روی دانشجویان بین‌المللی باز کرده‌اند. دانشگاه‌هایی که دانشجویان بین‌المللی علاقمند به تحصیل پزشکی در کانادا می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند شامل موارد زیر می‌شود:
– دانشگاه مموریال (Memorial University)
– دانشگاه دالهاوسی (Dalhousie University)
– دانشگاه لاوال (Laval University)
– دانشگاه شربروک (Sherbrooke University)
– دانشگاه مک‌گیل (McGill University)
– دانشگاه تورنتو (University of Toronto)
– دانشگاه مک‌مستر (McMaster University)

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

مدت زمان تحصیل پزشکی در کانادا
مدت زمان دوره تحصیل پزشکی در کانادا بسته به نیازها و ضرورت‌های دانشگاه‌های مختلف بین 3 تا 5 سال طول می‌کشد. قبل از هر چیز، برای ثبت نام در رشته پزشکی، دانشجو لازم است که مدرک لیسانس در رشته زیست‌شناسی یا رشته‌های مرتبط دیگر داشته باشد.
بعد از این دانشجو باید یک دوره آمادگی یک ساله را بگذراند که به او امکان می‌دهد چارچوب علمی محکمی در زیست‌شناسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی به دست بیاورد.
سپس دوره آموزشی شروع می‌شود که اغلب دو سال طول می‌کشد و دانشجو در آن مهارت‌های پایه‌ای را آموخته و شروع به انجام عملی آنها می‌کند. در نهایت دوره دو ساله عملی شروع می‌شود که در آن دانشجو مشغول به تجربه شده و بیشتر به صورت انترنی در بیمارستان انجام می‌شود.

پیش‌شرط‌های تحصیل پزشکی در کانادا

برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا بعضی پیش‌شرط‌ها وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم. این موارد در مورد زیرشاخه‌های دیگر رشته پزشکی، مثل تحصیل دندانپزشکی در کانادا و تحصیل داروسازی در کانادا نیز معتبر هستند.

امتحان‌های زبان

در مجموع امتحان‌های زبان انگلیسی مورد قبول در دانشگاه‌های کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • تافل
  • آیلتز
  • MELAB
  • CAEL

بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است علاوه بر این موارد، به قبولی در امتحان‌های دیگری نیز نیاز داشته باشند. برای همین قبل از اقدام لازم است این موضوع را بررسی کنید.
در انتهای این 5-4 سال، دانشجوی دکترای تازه وارد دوره تحصیل خود را به پایان می‌رساند. در پایان برای اینکه او به شکل قانونی بتواند مشغول به کار پزشکی شود باید یک دوره 5-2 ساله را برای آموختن کار عملی در بیمارستان بگذراند.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال ثبت نام و گذراندن دوره تحصیل دندانپزشکی در کانادا هستند. به دلیل شهرت دانشگاه‌های کانادا در این زمینه، این نوع تحصیل در کانادا راه مناسبی برای پیشرفت و ارتقای شغلی افراد از کشورهای مختلف است.

تحصیل دندانپزشکی بر خلاف تحصیل پزشکی در کانادا اغلب تا 6 سال طول می‌کشد. دانشجویان ابتدا در رشته جراحی دندان یا ارتودنسی مدرک می‌گیرند. سپس در زمینه‌های دیگر آموزش دیده و در نهایت می‌توانند در انواع بیماری‌های دندان و دهان مداخله کنند. 

دانشگاه‌های دندانپزشکی کانادا که پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند شامل فهرست زیر می‌شود:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه مک‌گیل
  • دانشگاه اونتاریو غربی
  • دانشگاه دالهاوسی
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه مانیتوبا

برخی از شرایط تحصیل دندانپزشکی در کانادا

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز تمام شرایطی که برای تحصیل پزشکی در کانادا وجود دارند مورد نیاز است. از جمله این موارد گذراندن موفقیت‌آمیز دروس مرتبط در دبیرستان و مقاطع تحصیلی قبلی، ارائه مدارک و نامه‌های لازم، داشتن معرفی‌نامه و مواردی مانند این ضروری است. 

علاوه بر این موارد دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی داشته باشند باید آزمون‌ها و امتحان‌های مرتبط با تحصیل پزشکی در کانادا را با موفقیت بگذرانند. 

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا چیزی بین 22.000$ دلار کانادا تا 56.000$ دلار کانادا در سال است. دانشجویان رشته دندانپزشکی می‌توانند انتخاب کنند که آموزش آنها به زبان انگلیسی یا به زبان فرانسوی باشد. 

تحصیل داروسازی در کانادا

تحصیل داروسازی در کانادا

داروسازی یکی دیگر از رشته‌های بسیار محبوب برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا است. تحصیل در رشته داروسازی چیزی بین 5 تا 6 سال طول می‌کشد. 1 تا 2 سال از این زمان برای آموزش و یادگیری مهارت‌های کلیدی صرف می‌شود. 4 سال نیز صرف یادگیری مهارت‌های عملی مرتبط با این رشته می‌شود. 

برخی از معتبرترین دانشگاه‌های داروسازی در کشور کانادا شامل فهرست زیر می‌شود:

  • دانشگاه دالهاوسی
  • دانشگاه مموریال
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مانیتوبا
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه واترلو

برخی از شرایط تحصیل داروسازی در کانادا

برای تحصیل داروسازی در کانادا دانشجویان لازم است از برخی از آزمون‌های ویژه این رشته با موفقیت بیرون بیایند. آزمون پیکت (PCAT) یک آزمون ویژه رشته داروسازی است که برای تحصیل در رشته داروسازی در بیشتر دانشگاه‌های کانادا به قبولی در آن نیاز دارید. علاوه بر این آزمون، دانشجویان لازم است در آزمون CASPer نیز شرکت کرده و نمره مناسب در آن دریافت کنند. دانشگاه‌های این کشور در رشته پزشکی پذیرش بالایی ندارند و دارای ظرفیت محدود هستند به همین دلیل رقابت برای اخذ پذیرش بسیار بالاست.

علاوه بر این موارد دانشجویان باید در مصاحبه‌های شفاهی و مصاحبه‌های MMI ویژه دانشگاه‌های مختلف شرکت کرده و با موفقیت از ارزیابی دانشگاه بیرون بیایند. 

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا که توسط دانشجو پرداخت می‌شود، تنها بخشی از مبلغی است که دولت و دانشگاه برای تحصیل دانشجویان هزینه می‌کند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های دوره و خدمات مربیان و اساتید حرفه‌ای است. 

هزینه‌ها نرخ ثابتی نداشته و می‌تواند از این دانشگاه به آن دانشگاه نرخ‌های متفاوتی داشته باشد. به هر ترتیب هزینه سالیانه تحصیل پزشکی در کانادا برای دانشجویان خارجی یا بین‌المللی 27379$ دلار در دانشگاه شربروک شروع شده و به 72840 دلار در دانشگاه تورنتو می‌رسد. 

علاوه بر این مجموعه‌ای از هزینه‌های اجباری نیز وجود دارند که در هنگام ثبت نام و پذیرش دریافت می‌شوند و شامل رقمی بین 75$ تا 2208$ دلار می‌شود.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

به عنوان یک واقعیت، دانشجویان بین‌المللی بدون حق اقامت دائم در کانادا لازم است تمام هزینه‌های آموزش پزشکی در طول دوره را بتوانند تامین کنند تا در این رشته ثبت نام شوند. 

علاوه بر این، بعضی از دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند که برای دوره عملی و تمرین بعد از دکتری در کشور کانادا درخواست ندهند. به این ترتیب دانشجویانی که در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند برای تکمیل مدرک خود باید به کشور خود بازگشته و در آنجا دوره‌های عملی را بگذرانند. 

برای همین از شما دعوت می‌کنیم که قبل از هر نوع اقدام، به خوبی شرایط دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید تا بدون هیچ ابهام یا مشکلی دوره خود را با موفقیت به پایان برسانید.

اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا

در صورتی که سفر به کانادا ممکن شود و هیچ گرفتاری حقوقی در این رابطه وجود نداشته باشد، می‌توانیم وارد مرحله تقاضای ورود به رشته پزشکی و بررسی معیارهای لازم برای کاندید شدن و پذیرش در کالج شویم. این شرایط در هر کالج با کالج دیگر تفاوت‌هایی دارد. به هر ترتیب در ادامه استانداردهای عمومی در این زمینه را معرفی کرده و آنها را بررسی می‌کنیم.

پذیرش اولیه

در بسیاری از موارد برای ارائه تقاضا و کاندید شدن در رشته‌های تخصصی، لازم است که دانشجو قبلا دو سال در کانادا تحصیل کرده باشد. همچنین دانشجویان بین‌المللی باید درس‌های اصلی و تخصصی مرتبط با رشته پزشکی را در دبیرستان با موفقیت به اتمام رسانده باشند. 

نکته بعدی برای درخواست کردن برای تحصیل پزشکی در کانادا داشتن معدل مدرک دیپلمی بین 5/3 تا 4 (از 4) است. بهتر است در نظر داشته باشید که دانشجویان قبول شده اغلب معدل‌هایی بین 8/3 تا 4 دارند. 

برای توجه بیشتر به دانشجویانی که ثبت نام می‌شوند، کالج‌ها ترجیح می‌دهند که دانشجویان در مراحل اولیه درخواست پذیرش یک مقاله یا نمودار که دستاوردها، منابع الهام و همچنین کارهایی که برای پیشرفت خود انجام داده‌اند را ارائه دهند. 

علاوه بر این موارد، دانشجویان باید یک معرفی‌نامه از موسسات یا سازمان‌هایی که قبلا در آنها تحصیل کرده یا کار کرده‌اند دریافت کرده و آن را به کالج ارائه دهند. این نشان می‌دهد که چقدر می‌توانند به شکل مثبت با مسائل روبرو شده و در مسیر تحصیل پزشکی پیشرفت داشته باشند. 

آزمون‌های مورد نیاز تحصیل پزشکی در کانادا

برای پذیرش در بیشتر دانشگاه‌های کانادا در رشته پزشکی، لازم است که علاقمندان در بعضی از آزمون‌ها موفق شوند. بعضی از مهم‌ترین این موارد در ادامه معرفی می‌شود. 

آزمون MCAT

آزمون MCAT یکی از آزمون‌های انتقالی است که برای تحصیل پزشکی در کانادا مورد نیاز است. این آزمون در اصل یک امتحان استاندارد است که با استفاده از پرسش‌های چند گزینه‌ای، برای بررسی و ارزیابی مهارت‌های حل مسئله، منطق استدلال، و مهارت‌های نوشتاری دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در این آزمون همچنین شناخت قبلی و مفاهیمی که باعث شده دانشجو تقاضای تحصیل در این دانشگاه مشخص را داشته باشد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

آزمون MCAT به چهار بخش تقسیم می‌شود. تمام این بخش‌ها از پرسش‌های چند گزینه‌ای تشکیل شده و امتیاز آنها از 1 تا 15 در نظر گرفته می‌شود. 

  • استدلال شفاهی
  • روش استنباط و تحلیل
  • علوم فیزیکی
  • علوم زیست‌شناختی

 

اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا

آزمون CASPer

آزمون CASPer یک آزمون آنلاین با مدت زمان 90 دقیقه است. این آزمون در اصل برای شناسایی نکات کلیدی شخصیت، و همچنین مهارت‌های تخصصی است که به موفقیت و فارغ‌التحصیل شدن دانشجو کمک می‌کند. 

این آزمون در 12 بخش انجام می‌شود که در بعضی از آنها دانشجو باید به 3 پرسش ظرف 5 دقیقه بعد از دیدن یک ویدئو در یک مورد خاص جواب بدهد. پرسش‌های دیگر نیز شامل پرسش‌های عمومی برای کشف قابلیت خود-تحلیل‌گری دانشجویان می‌شود. 

همچنین بهتر است توجه داشته باشید که این آزمون از طرف بعضی از دانشکده‌های پزشکی انجام می‌شود. 

مصاحبه شفاهی

در مجموع دو نوع مصاحبه وجود دارد که دانشجویان بسته به مورد تقاضا و گذر از آزمون‌های کتبی با آنها مواجه می‌شوند:

  • مصاحبه استاندارد سنتی
  • خرده-مصاحبه‌های چندگانه (MMI)

با مصاحبه سنتی همه ما آشنایی داریم. پیش از پذیرش دانشجویان این نوع از مصاحبه پاسخ بسیاری از نکات مهم مورد نظر دانشکده در مورد دانشجو را به دست می‌آورد. 

اما دسته دوم، یعنی خرده‌مصاحبه‌های چندگانه (MMI) شامل 6 تا 10 مصاحبه می‌شود که در مراحل مختلف انجام می‌شوند. هر یک از آنها محورهای متفاوتی دارند. در این مصاحبه‌ها، ابتدا دانشجو باید پاسخ برخی پرسش‌ها را بدهد، و تنها در صورت موفقیت می‌تواند پرسش‌های بعدی را پاسخ بدهد. این نوع از مصاحبه یک رویکرد شایع در مراحل اولیه پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا به شمار می‌رود.  

 

ویزای دانشجویی کانادا

با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، دانشجویان می‌توانند برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند. برای این کار به مدارک زیر نیاز است:

  • نامه قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • فرم درخواست دریافت ویزای دانشجویی
  • ترجمه رسمی دیپلم به زبان انگلیسی با ریز نمرات (معدل بالای 14)
  • صورت حساب یا ضمانت‌نامه بانکی برای تضمین پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در مجارستان
  • گزارش سلامت و انجام واکسیناسیون

دانشجویان برای دریافت ویزای دانشجویی لازم است مدارک مورد نیاز را تهیه و ارائه نمایند. همان طور که می‌بینید بعد از دریافت نتیجه آزمون ورودی به دانشگاه پزشکی ارائه این مدارک و دریافت ویزای دانشجویی موضوعیت پیدا می‌کند. در صورت تمایل برای یافتن بهترین راه تحصیل پزشکی در مجارستان که با شرایط شما همخوانی داشته باشد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی این مرکز تماس گرفته و از تجربه‌های این عزیزان استفاده کنید.

جمع ‌بندی

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در رشته پزشکی برای بسیاری یک رویا است. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که این رویا به خاطر متقاضیان بسیار زیادی که دارد، در حد یک رویا باقی مانده و تبدیل به یک تجربه نمی‌شود. دلیل این موضوع شرایط سخت تحصیل در این رشته در بیشتر کشورها، از جمله ایران است. این در حالی است که در سال های اخیر کانادا به مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی تبدیل شده ‌است.و گرفتن ویزای دانشجویی کانادا و اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا آرزوی بسیاری از دانشجویان است. هریک از استان‌های کانادا، دانشگاه ها و موسسات آن شرایط خاصی برای خود دارند و هزینه زندگی در کانادا نیز با توجه به استان اقامت دانشجو متفاوت است. به همین دلیل متقاضی باید در ابتدای مسیر خود به تمام اطلاعات مربوط به مسیر تحصیلی خود واقف باشد.

 

 تحصیل پزشکی در کانادا با توجه به امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه‌های این کشور، قدمی موثر در ارتقا جایگاه اجتماعی شما یا فرزندان عزیز شما خواهد بود. دوره پزشکی در این کشور بین 4 تا 5 سال طول می‌کشد. در حدود نیمی از این زمان به تحصیل و آموزش مهارت‌های پایه‌ای اختصاص دارد. باقی زمان تحصیل در این رشته نیز به تمرین و کارهای عملی در بیمارستان‌ها اختصاص می‌یابد. 17 دانشگاه عمده و اصلی در کشور کانادا به دانشجویان خود در رشته پزشکی آموزش می‌دهند. از این میان 8 دانشگاه پذیرای دانشجویان خارجی و بین‌المللی هستند. 

چه قصد تحصیل در زیر شاخه‌های پزشکی مثل تحصیل داروسازی در کانادا یا تحصیل دندانپزشکی در کانادا را داشته باشید و چه بخواهید در رشته‌های اصلی پزشکی تحصیل کنید، لازم است علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز، در برخی از آزمون‌های تخصصی نیز شرکت کنید. بعضی از این آزمون‌ها مخصوص رشته‌های مرتبط به پزشکی بوده و از سوی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها برگزار می‌شوند. با موفقیت در این آزمون‌ها در نهایت به مصاحبه شفاهی می‌رسید. در این مصاحبه‌ها انواع ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای شما مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد تا مشخص شود در صورت قبولی شانس زیادی برای اتمام تحصیل پزشکی در کانادا دارید.

دیدگاه (42)

  • رسول خیبری پاسخ

    آخرین مرحله تحصیلات پزشکی کانادا چیه؟

    30 مهر 1400 در 01:08
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای خیبری. وقت بخیر
      شما میونید برای فوق تخصص اقدام کنید.

      18 آبان 1400 در 14:58
  • جمالی پاسخ

    آیا مدرم زبان لازم تحصیل تخصص پزشکی در کاناداست؟

    30 مهر 1400 در 01:07
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای جمالی. وقت بخیر
      بله

      6 آبان 1400 در 14:48
  • کامیار پاسخ

    هزینه تحصیل به صورت کلی چقدر است

    28 مهر 1400 در 03:19
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای کامیار. وقت بخیر
      هر ترم از 40 هزار دلار به بالا هست.

      28 مهر 1400 در 20:26
  • غزاله پاسخ

    ممنون از مقاله خوبتون

    28 مهر 1400 در 03:18
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم غزاله. وقت بخیر
      ممنون از نظرتون.

      28 مهر 1400 در 20:27
  • مصلحی پاسخ

    آیا با داشتن لیسانس سه ساله بیومدیکال از یک دانشگاه انگلیسی میتونم در کانادا پزشکی بخونم؟

    27 مهر 1400 در 20:37
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ابتدا باید تطبیق بدین مدرکتون در کانادا و اگر ارزشیابی شد در آزمون ورودی شرکت کنید.

      29 مهر 1400 در 18:16
  • ali پاسخ

    با دیپلم ریاضی هم میشه اقدام کرد؟

    26 مهر 1400 در 16:45
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای علی. وقت بخیر
      بله

      29 مهر 1400 در 18:07
  • ترنم پاسخ

    سلام. وقتتون بخیر
    ببخشید در هنگام تحصیل اجازه اشتغال میدن؟

    26 مهر 1400 در 16:43
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم ترنم. وقت بخیر
      بله

      16 آبان 1400 در 15:21
  • میترا گودرزی پاسخ

    سلام من معدل دیپلم ۱۸ هست میتونم برای بورسیه اقدام کنم؟

    26 مهر 1400 در 00:01
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم گودرزی. وقت بخیر
      در حال حاضر بورسیه ای برای رشته های علوم پزشکی ارائه نمیشه.

      16 آبان 1400 در 15:43
  • سارا پاسخ

    سلام نمره آزمون های زبان برای هر دانشگاهی متفاوته؟

    25 مهر 1400 در 23:59
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم سارا. وقت بخیر
      شما برای اقدام کردن باید آیلتس 6 به بالا داشته باشید.

      16 آبان 1400 در 15:44
  • هلیا میری پاسخ

    سلام . بخخشید کجا دیگه مدرکش مثل کانادا معتبره؟

    10 شهریور 1400 در 16:09
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم میری. وقت بخیر
      گزینه های مختلفی هست. باید شرایط شما بررسی بشه. پیشنهاد میکنم با ما تماس بگیید تا کارشناسانمون کامل راهنماییتون کنن.
      021-88619310
      021-88619377

      10 شهریور 1400 در 16:13
  • اکبر هدایتی پاسخ

    حتما باید لسانس علوم پایه داشته باشیم؟

    10 شهریور 1400 در 16:07
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای هدایتی. روزبخیر
      بله

      10 شهریور 1400 در 16:13
  • امین پاسخ

    سلام من شنیدم قبولی تو آزمون پزشکی کانادا حتی بعد از لیسانس اش سخته.
    میشه توضیح بدید

    8 شهریور 1400 در 18:12
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای امین. وقت بخیر
      بله آزمون سختی داره با هزینه ی بالا.

      16 آبان 1400 در 15:45
  • قنبری پاسخ

    من دانشجوی پزشکی در ایرانم میتونم بعد از اتمام درسم برای تخصص در کشور کانادا اپلای کنم ؟

    13 اردیبهشت 1400 در 14:32
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر آقا/خانم قنبری
      بله با داشتن مدرک زبان آیلتس و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه میتونید برای تخصص در کانادا اقدام کنید

      13 اردیبهشت 1400 در 15:03
  • احمد مستوفی پاسخ

    سلام، برای اخذ مدرک لیسانس علوم پایه قبل از شرکت در رشته پزشکی، حسب تجربیاتتان، با در نظر گرفتن راحتی پذیرش و بالا نگهداشتن معدل و شانس قبولی در پزشکی، شما کدام دانشگاه را (برای گذراندن دوره لیسانس) پیشنهاد میکنید؟
    بطور مثال ایا کسی را سراغ دارید که بعد از اخذ لیسانس از دانشگاه یورک توانسته در رشته دندانپزشکی قبول شده باشد؟
    خیلی ممنونم

    16 اسفند 1399 در 10:41
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام آقای مستوفی وقتتون بخیر
      گرفتن پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا بستگی به شرایط سنی شما و سطح زبانتون داره
      بعد از گرفتن لیسانس علوم پایه اگر آزمون ورودی برای رشته های علوم پزشکی رو قبول بشید میتونید وارد کورس اصلی این رشته های بشید
      و قبولی در آزمون کار ساده ای نیست !!
      پیشنهاد میدم برای کشوری اقدام کنید که شرایط ورودی دوره عمومی دندانپزشکی در آن راحت تر باشه و بعد برای مقطع تخصص یا ویزای کار برای کانادا اقدام کنید

      16 اسفند 1399 در 10:42
  • شقایق یکتا پاسخ

    سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون
    من تا دو ماه دیگه میخوام آزمون آیلتس بدم و ماک شرکت کردم در سطح 6.5 هستم
    میخواستم بپرسم مدرک زبان با نمره بالاتر بتونم بگیرم معدلم که کم بوده رو جبران میکنه ؟

    12 اسفند 1399 در 11:59
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام خانم یکتا وقت بخیر
      برای کشور کانادا حداقل نمره آیلتس مورد نیاز 6.5 هست
      داشتن نمره بالاتر یک امتیاز مثبت هست اما معدل پایین رو پوشش نمیده
      برای چه مقطعی مایل هستید اقدام کنید خانم یکتای عزیز ؟
      معدل آخرین مقطع تحصیلیتون رو هم بفرمایید

      12 اسفند 1399 در 12:06
  • ریحانه پاسخ

    سلام. مدرک زبان دولینگو قبول میکنن؟ ممنون میشم جواب بدین

    11 اسفند 1399 در 12:43
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم ریحانه. وقت بخیر
      مدرک دولینگو مورد قبول تمامی دانشگاه ها نیست و شما باید بررسی کنید که دانشگاه مورد نظر شما این مدرک رو قبول دارن یا خیر.

      16 اسفند 1399 در 10:36
    • زمانی پاسخ

      من ۱۸ سالم هست و معدل دیپلم بالایی دارم میتونم در دانشگاه های پزشکی کانادا درس بخونم؟؟ به غیر از معدل دیپلم به چه چیزایی نیاز دارم؟چه آزمونی رو باید بدم برای ورود؟

      27 مهر 1400 در 20:36
      • شادی مردانی پاسخ

        سلام خانم زمانی. وقت بخیر
        شما ابتدا باید یک لیسانس علوم پایه در کانادا بگیرید.

        28 مهر 1400 در 20:41
  • عیسی وند پاسخ

    ببخشید برای اقامت کانادا هم کار میکنید ؟ میشه توضیح بدید لطفا

    11 اسفند 1399 در 10:12
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر آقا/خانم عیسی وند
      بله برای اقامت در کشور کانادا هم خدمات داریم
      لطفا با ما تماس بگیرید تا با کارشناس بخش کانادا مشاوره بشید
      021-88619310
      021-88619377

      11 اسفند 1399 در 10:17
  • اکبرزاده پاسخ

    چرا انقدر هزینه تحصیل بالاست توی کانادا !!!!!
    من میخوام داروسازی بخونم اما با این هزینه ها توی کانادا نمیتونم واقعا

    10 اسفند 1399 در 10:53
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بحیر آقا/خانم اکبرزاده
      شما میتونید کشوری اقدام کنید که به شرایطتون بخوره و هزینه های پایین هم داشته باشه

      10 اسفند 1399 در 12:25
  • جمالی پاسخ

    من لیسانس ژنتیک دارم میتونم از همین استفاده کنم و دوباره اونجا نخونم ؟

    9 اسفند 1399 در 10:02
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر آقا/خانم جمالی
      مقطع لیسانس علوم پایه رو باید در خود کشور کانادا بگذرونید

      9 اسفند 1399 در 10:22
  • غزل پاسخ

    سلام. من ارشد روانشناسی دارم. میتونم برای پزشکی اقدام کنم؟؟

    26 بهمن 1399 در 13:35
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم غزل. وقت بخیر
      برای رشته های پزشکی شما باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی یا ریاضی داشته باشد و همچنین بستگی به کشور مورد نظرتون داره. برای اطلاعات بیشتر میتونید با موسسه تماس بگیرید.

      5 اسفند 1399 در 12:25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان کلیک کن