جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه در زمره زیباترین جاذبه های جهانی قرار می گیرند. روسیه پهناورترین کشور دنیاست که در شمال منطقه اوراسیا واقع شده است. پایتخت کشور روسیه شهر مسکو است که در شرق و در قسمت های اروپایی کشور روسیه قرار گرفته و بزرگترین شهر اروپا به شمار می رود. دیدنی های روسیه کم نیستند و اگر برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کرده اید صد در صد از گردش در روسیه نمی توانید چشم پوشی کنید.

روسیه این کشور پهناور و افسانه ای، با ساختمان های مجلل و دارای قدمت، کلیساهای زیبا، مجسمه های بزرگ، سالن های تئاتر و موسیقی، پل ها و رودخانه های بی شمار و طبیعتی که در کمتر کشوری یافت می شود، از جمله کشورهای است که نمی توان در مدت زمان کوتاهی از همه زیبایی های آن دیدن کرد. در این مقاله شما را با جاذبه های روسیه آشنا می کنیم.

 

کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین قلعه ای تاریخی است که در قلب شهر مسکو قرار دارد. کرملین نماد قدرت روسیه در بین مجامع جهانی است. این کاخ از سمت جنوب به رودخانه مسکو، از غرب به باغ الکساندر و از شرق به میدان سرخ مشرف است. بهترین چشم انداز این کاخ را می توان از ساحل سوفیسکایا (Sofiyskaya) بر روی رودخانه مسکو مشاهده کرد. ساخت این بنا در سال 1487 به اتمام رسید. نام این کاخ یعنی کرملین در زبان روسی به معنای دژ است.

 

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

کلیسای جامع سنت باسیل از زیبا ترین جاذبه های گردشگری روسیه در قسمت جنوبی میدان سرخ به عنوان نمادی از کشور روسیه قرار گرفته است. ترکیب آشفته رنگ ها به همراه معماری بی نظیر چهار گنبد بزرگ این کلیسا سبکی مخصوص در معماری روسی پدید آورده که مانند آن را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت. در افسانه های قدیمی آمده که ایوان مخوف پس از دستور ساخت این کلیسا معماران آن را نابینا کرد تا هرگز نتوانند بنایی مشابه آن بسازند.

 

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو یکی دیگر از دیدنی های روسیه است که در خارج از دیوار قسمت شمال شرقی کاخ کرملین قرار دارد. سطح این میدان پوشیده شده از سنگ فرش است و با ابعاد 400 در 150 متر در قلب شهر مسکو و نزدیکی کاخ کرملین قرار گرفته است. از قسمت جنوبی این میدان می توان نمای زیبایی از کلیسای جامع سنت باسیل مشاهده کرد.

 

موزه اسلحه کرملین مسکو

موزه اسلحه کرملین مسکو

موزه اسلحه کرملین از جاذبه های روسیه است که به دستور واسیلی سوم در سال 1511 میلادی و به منظور ساخت و نگهداری اسلحه جنگی، نشان ها و لباس های سلطنتی و جواهرات تاسیس شد. این موزه تاکنون گنجینه های فراوانی را در خود جای داده است.

 

موزه هنرهای زیبا پوشکین مسکو

موزه هنرهای زیبای پوشکین مسکو

موزه هنرهای زیبا پوشکین مسکو (Pushkin Museum of Fine Arts)  با موضوع آثار هنری خارجی به سه بخش تقسیم می شود. این سه بخش دربردارنده مجموعه ای گسترده از آثار مربوط به دوره های تمدن باستان، عصر رنسانس ایتالیا و دوره طلایی هلند را در شامل می شود. برای مثال قسمت مربوط به تمدن های باستانی شامل مجموعه های شگفت انگیزی از سلاح های مصری، جواهرات و اشیا مربوط به آیین های مذهبی را در معرض دید همگان قرار می دهد. قدمت برخی از این آثار به 2500 سال قبل از میلاد باز می گردد.

 

دریاچه بایکال سیبری

دریاچه بایکال سیبری

دریاچه بایکال سیبری با عمق 1642 متر عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه دنیا با 31500 کیلومتر مربع  وسعت که در سیبری واقع شده است و قدمت آن به 25 میلیون سال می رسد. این دریاچه به دلیل شفافیت و زلال بودنش به نام مروارید سیبری مشهور است.  دریاچه بایکال سیبری هفتمین دریاچه بزرگ جهان و بزرگترین منبع آب شیرین دنیاست که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. حدود 20 درصد از آب های شیرین غیر منجمد جهان در این دریاچه قرار دارد.

 

کاخ گراند پالاس پترهوف سنت پطرزبورگ

کاخ گراند پالاس پترهوف سنت پترزبورگ

کاخ گراند پالاس پترهوف عمارتی باشکوه در شهر سنت پترزبورگ است. این کاخ در گذشته کاخی ساده و نسبتا معمولی بوده است و توسط راسترلی معمار روسی وسعت بخشیده شد. تمام مبلمان و لوسترهای ارزشمند این کاخ اصیل و قدیمی هستند. پس از جنگ جهانی دوم از این کاخ تنها بنای مخروبه ای باقی مانده بود. بیشتر خسارات وارده به این کاخ به دست شوروی انجام گرفت، آنچه امروز مشاهده می کنید به نوعی یک بازسازی از کاخ پترهوف است.

 

موزه دولتی آرمیتاژ سنت پطرزبورگ

موزه دولتی آرمیتاژ سنت پترزبورگ

موزه دولتی آرمیتاژ کلکسیونی از میلیون ها آثار نفیس است که نمایانگر تاریخ جامعی از هنر اروپای غربی است. این موزه توسط کاترین کبیر تاسیس گردید، پس از آن نیکولای اول بر آثار این مجموعه افزود و درب این موزه را برای اولین بار به روی عموم مردم گشود.

 

پیشنهاد مشاور

در این مطلب درباره جاذبه های روسیه ، دیدنی های روسیه و … مطالعه کردید و دانستید روسیه دارای چشمگیرترین جاذبه های جهان است. به عنوان یک دانشجو در این کشور می توانید برای بازدید از آنها در طول زمان تحصیل خود برنامه ریزی کنید. لازم به ذکر است گردش در روسیه تنها شامل موارد مذکور نیست و این کشور زیبایی های بی شماری دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره جاذبه های گردشگری روسیه و شرایط زندگی در روسیه با کارشناسان مدیکال پرتال تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن