دانشگاه های پزشکی کانادا

کانادا همواره یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت بوده است. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت از طریق تحصیل است. شما با تحصیل در این کشور و پس از آن ورود به بازار کار قادر به دریافت اقامت دائم خواهید شد.
یکی از رشته‌های پر طرف برای تحصیل در کانادا پزشکی است چرا که شماری از دانشگاه های پزشکی کانادا در فهرست برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان جای دارند.

بازار کار خوب و آینده روشن از دیگر دلایلی است که دانشجویان را به سوی تحصیل در این رشته در کشور کانادا سوق می‌دهد.
دانشگاه های پزشکی کانادا همواره در پژوهش‌های گوناگون شرکت دارند. بنابراین علاقه به پژوهش از معیارهای پذیرش در این دانشگاه‌هاست.
از سوی دیگر با اخذ پذیرش این دانشگاه‌ها شما قادر به کار در مراکز پژوهشی حین تحصیل هستید. اما در میان دانشگاه‌های بیشمار کانادا، بهترین‌ها کدام هستند و چگونه باید پذیرش این دانشگاه‌ها را دریافت کرد؟ در ادامه‌ی مطلب پاسخ این سوال را خواهید دید.

شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی کانادا

برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های کانادا برخی معیارها را باید داشته باشید.
پیش از هر چیز شما باید سابقه تحصیل در رشته تجربی داشته باشید و دروس شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست شناسی و کامپیوتر را به خوبی پشت سر گذاشته باشید.
از سوی دیگر برای تمامی دانشگاه‌های بین المللی باید مدرک آیلتس با نمره 7 و تافل بین 85 تا 100 را کسب کنید.
برای ورود به برخی دانشگاه‌ها آزمون ورودی جداگانه و مصاحبه در نظر گرفته شده است. پیش از آن آزمون پذیرش در رشته پزشکی را باید به صورت مجازی پشت سر بگذارید. این آزمون 7 ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد و شما باید نمره بین 472 تا 528 کسب کنید.

برترین دانشگاه های پزشکی کانادا

در میان دانشگاه‌های کانادا چندین دانشگاه ارائه دهنده رشته پزشکی در سطح جهانی شهرت یافته و عضو برترین دانشگاه‌های این رشته در دنیا به شمار می‌روند.
میانگین هزینه تحصیل سالیانه در این دانشگاه‌ها بین 20 هزار تا 60 هزار دلار کانادا است.

• University of Toronto

دانشگاه تورنتو در سال 1827 در شهر تورنتو بنا نهاده شد. این دانشگاه دولتی رتبه 25 را در میان دانشگاه‌های پزشکی جهان از آن خود کرده است.
این دانشگاه بیش از 25 هزار از دانشجویان خود را از دیگر کشورهای جهان جذب نموده و همواره در میان یکی از برترین دانشگاه های پزشکی کانادا است.
برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند کسب نمره آیلتس 7، تافل 100 و MCAT 500 هستید. مدت زمان تحصیل 4 سال و هزینه تحصیل شما در سال اول در حدود 74 هزار دلار خواهد بود.
همچنین گاه شما قادر به دریافت بورسیه تحصیلی برای کاهش هزینه‌های تحصیل خود هستید.

دانشگاه های پزشکی کانادا
دانشگاه های پزشکی کانادا

• McGill University

دانشگاه مک گیل در سال 1821 در شهر مونترئال تاسیس شد. این دانشگاه دولتی رتبه 31 جهانی را از آن خود کرده است.
این دانشگاه سالانه دانشجویان بسیاری را از بیش از 150 کشور جهان جذب می‌کند و بیشترین آمار دانشجویان در مقطع دکترا را دارد.
دانشگاه مک گیل دارای 50 موسسه تحقیقاتی در سراسر جهان است و به همین دلیل یکی از پیشروان در تحقیقات علمی به شمار می‌رود. همچنین بیش از 91 درصد فارغ التحصیلات این دانشگاه در رشته پزشکی بلافاصله جذب بازار کار می‌شوند.
برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند کسب نمره آیلتس 7 و تافل 86 هستید. همچنین هزینه تحصیل برای شما در سال اول در حدود 36 هزار دلار خواهد بود.

دانشگاه های پزشکی کانادا
دانشگاه های پزشکی کانادا

• University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا تاسیس 1908 در ونکور است. این دانشگاه با رتبه جهانی 45 از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا به شمار می‌رود.
این دانشگاه بزرگ 40 هکتار مساحت دارد و دانشجویان قادر به تردد با اتوبوس هستند.
برای قبولی در این دانشگاه نیازمند نمره آیلتس 7 و تافل 86 هستید. همچنین هزینه تحصیل برای سال اول در حدود 34 هزار دلار خواهد بود. اما با کسب نمره‌های بالا قادر به دریافت بورسیه تحصیلی و کاهش هزینه‌های تحصیل خود خواهید بود.

دانشگاه های پزشکی کانادا
دانشگاه های پزشکی کانادا

• McMaster University

دانشگاه مک مستر در سال 1887 در شهر هملیتون تاسیس شد.
برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند کسب نمره آیلتس 7، تافل 86 و PTE 60 هستید. همچنین هزینه تحصیل شما برای سال اول در حدود 21 هزار دلار خواهد بود.
دانشگاه مک مستر پذیرای دانشجویان از 98 کشور جهان است. همچنین با بیش از 70 دانشگاه بین المللی اطلاعات و دانش خود را مبادله می‌کند. بنابراین تحصیل شما در سطح بالا و جهانی خواهد بود.
این دانشگاه یکی از 3 مرکز تحقیقاتی برتر کانادا به شمار می‌رود که با بیش از 70 مرکز تحقیقاتی در دنیا همکاری مشترک دارد.
همچنین پس از پایان تحصیل قادر به کار در کشورهای بزرگ و مراکز معتبر خواهید بود.
اما متاسفانه پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان خارجی کمی سخت‌تر بوده و رقابت بالاتری در انتظار شما خواهد بود.

دانشگاه های پزشکی کانادا
دانشگاه های پزشکی کانادا

• University of Montreal

دانشگاه مونترئال تاسیس سال 1878 از دانشگاه های پزشکی کانادا در شهر مونترئال است.
برای تحصیل در این دانشگاه به طور میانگین با توجه به تغذیه، محل اقامت، کتاب‌های درسی و هزینه تحصیل مبلغی در حدود 40 هزار دلار هزینه خواهید کرد.
این دانشگاه هر ساله 500 میلیون دلار خرج تحقیقات گسترده خود می‌کند، بنابراین در میان برترین مراکز تحقیقات جهانی جای گرفته است.
آمار پذیرش در دانشگاه مونترئال در حدود 50 درصد است. اما این دانشگاه با بیش از 66 هزار دانشجو، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا و جهان به شمار می‌رود.

دانشگاه های پزشکی کانادا
دانشگاه های پزشکی کانادا

• University of Alberta

دانشگاه آلبرتا در سال 1908 در شهر ادمونتون بنا نهاده شد. این دانشگاه یکی از مراکز تحقیقاتی پیشیرو در سارسر جهان به شمار می‌رود. بنابراین فرصت خوبی برای تحصیل با آینده درخشان خواهد بود.
دانشگاه آلبرتا با 18 دانشکده و بیش از 400 برنامه آموزشی گوناگون هر ساله پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر جهان است و بیشتر از 20 درصد دانشجوهای آن بین المللی هستند.
این دانشگاه در حومه شهر قرار گرفته است اما به راحتی از طریق اتوبوس یا مترو تنها در چند دقیقه به دانشگاه خواهید رسید.
دانشگاه آلبرتا سالانه در حدود 7 هزار دانشجوی بین المللی از بیش از 150 کشور جذب می‌کند. بنابراین شانس قبول شما نسبت به برخی دیگر از دانشگاه های پزشکی کانادا بالاتر است.
برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند کسب نمره تافل 100 و GRE 310 هستید. شهریه تحصیل در سال اول برای دانشجویان پزشکی در حدود 14 هزار دلار است. همچنین شما باید مبلغی در حدود 11 هزار دلار برای اقامت سالیانه بپردازید. در کنار آن با کسب نمرات بالا امکان دریافت بورسیه تحصیلی را خواهید داشت.

دانشگاه های پزشکی کانادا
دانشگاه های پزشکی کانادا

• University of Calgary

دانشگاه کلگری در سال 1944 در شهر کلگری کانادا افتتاح گشت و در سال 2016 موفق به رهیابی به فهرشت 5 دانشگاه برتر کانادا شد.
این دانشگاه همواره در تلاش برای یافتن راه حل‌های زندگی بهتر و راحت‌تر است و این امر در تحقیقات سطح بالای آن به چشم می‌خورد. دانشگاه کلگری در سال‌های 2013 تا 2014 موفق به کسب بیش از 300 میلیون دلار هزینه اسپانسری تحقیقات دریافت کرد و اکنون با 85 ساختمان تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیت است.
دانشگاه کلگری دارای 14 دانشکده، 53 دپارتمان و بیش از 200 برنامه آموزشی متنوع است. اما بنا به شرایط فوق العاده و رتبه بالای آن، درصد قبولی دانشجویان تنها در حدود 10 تا 20 درصد است.
از سوی دیگر در صورت قبولی در این دانشگاه، شما با احتمال 91 درصد به سرعت جذب بازار کار حرفه‌ای با حقوق بالا خواهید شد.
برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند کسب نمره آیلتس 7.5، تافل 105 و PTE 75 هستید. در نهایت هزینه تحصیل شما در سال اول در حدود 13 هزار دلار خواهد بود.

• University of Ottawa

دانشگاه اتاوا تاسیس 1848 در شهر اونتاریو و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی کانادا و بزرگ‌ترین دانشگاه دو زبانه دنیا است.
سالانه بیش از 40 هزار دانشجو از 150 کشور جهان موفق به اخذ پذیرش این دانشگاه می‌شوند. بنابراین شانس قبولی شما بیشتر از سایر دانشگاه‌های برتر این کشور خواهد بود. همچنین شما امکان دریافت بورسیه تحصیلی به مبلغ 2000 دلار کانادا را خواهید داشت.
برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند کسب نمره آیلتس 7 و تافل 80 هستید. در این آزمون‌ها نمره نوشتار شما در آیلتس باید بالاتر از 6.5 و در تافل 20 باشد.
اما متاسفانه هزینه تحصیل در این دانشگاه بالاست و شما در حدود 40 هزار دلار برای سال اول تنها برای شهریه دانشگاه بپردازید. این مبلغ قاعدتا با احتساب هزینه خوابگاه، تغذیه و کتاب‌های درسی سالانه در حدود 5 تا 10 هزار دلار افزایش می‌یابد.

• Queen’s University at Kingston

دانشگاه کویین در شهر اونتاریو ایالت کینگستون کانادا در سال 1841 توسط کلیسای اسکاتلند افتتاح شد. این دانشگاه اولین دانشگاه در غرب کانادا بود که به بانوان اجازه تحصیلات دانشگاهی را داد.
پس از آن در سال 1883 دانشکده پزشکی مختص به بانوان در دانشگاه کویین به پا شد.
از دیگر افتخارات این دانشگاه کسب جایزه نوبل 2015 توسط آرتور مکدونالد از دانشجویان این دانشگاه است.
دانشگاه کویین دارای 10 دانشکده متعدد در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا است. در نهایت این دانشگاه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل بانوان در سراسر کانادا خواهد بود.

• Western University

دانشگاه وسترن تاسیس سال 1878 در انتاریو کانادا است. این دانشگاه با بیش از 6000 دانشجوی بین المللی هر ساله پذیرای دانشجویان خارجی است.
وسترن اقدام به جذب دانشجویانی می‌کند که علاقه به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در کنار تحصیل داشته باشند. در حال حاضر این دانشگاه دانشجویان خارجی را از 117 کشور جهان جذب می‌کند.
بنابراین اگر سابقه تحقیقاتی داشته باشید برای جذب در این دانشگاه شانس بسیار بالایی خواهید داشت.
در میان دانشگاه های پزشکی کانادا، دانشگاه وسترن دارای زیباترین محوطه دانشگاهی است و در حدود 400 هزار دانشجو دارد.
داشتن نمره آیلتس 7 و تافل 86 لازمه ورود به این دانشگاه است.

آینده شغلی پزشکی در کانادا

با تحصیل در رشته پزشکی به طور قطع آینده شغلی شما در تمامی کشورها تضمین شده است.
دانشگاه های پزشکی کانادا در کنار تحصیل امکان شرکت در پژوهش‌های علمی گسترده را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین سابقه خوبی در پرونده تحصیلی و کاری شما ایجاد خواهد شد.
به طور میانگین در ایالت‌های انتاریو، کبک، نوا اسکوشیا، نیو برانزویک و آلبرتا شما سریع‌تر قادر به یافتن کار خواهید شد.
همچنین میانگین درآمد پزشکان در کانادا حدود 83 هزار دلار است.
تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور کانادا
ساده‌ترین راه رسیدن به زندگی ایده‌آل در کانادا از طریق تحصیل در این کشور است. یکی از رشته‌هایی که بیش از همه مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گیرد، رشته پزشکی است.

سخن پایانی

رشته پزشکی در کاندا رشد بسیاری داشته و چندین دانشگاه در این کشور موفق به رهیابی به فهرست برترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا شده‌اند.
امروز با هم به معرفی 10 مورد از برترین دانشگاه های پزشکی کانادا و راه ورود به آن‌ها پرداختیم.
شما با ورود به هر یک از این دانشگاه‌ها بلیط طلایی رسیدن به آینده‌ای درخشان را از آن خود می‌کنید.
تنها پیش از ورود باید بر دروس رشته تجربی و سطح زبان انگلیسی خود تبحر یابید.
هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها از 20 هزار دلار کانادا آغاز می‌شود. همچنین با احتساب هزینه خوراک و خوابگاه شاید کار نیمه وقت در مراکز تحقیقاتی دانشگاه انتخاب خوبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان کلیک کن