مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه

مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه

مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه یکی از گزینه‌های پر طرفدار در بین دانشجویان ایرانی است. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث محبوبیت روسیه برای تحصیل شده است. یکی از مهم‌ترین این دلایل سطح بالای آموزش پزشکی در روسیه و دوره‌های کارآموزی در بیمارستان‌های مجهز و پیشرفته است. آمارها نشان می‌دهد که سالانه تعداد قابل توجهی پزشک حاذق از دانشگاه‌های پزشکی روسیه فارغ‌التحصیل می‌شوند. اگر شما هم خواهان تحصیل پزشکی در روسیه هستید باید قبل از اقدام، شرایط مختلف تحصیل در این کشور را بررسی نمایید. ما در این مطلب مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه را شرح داده‌ایم.

روسیه وسیع‌ترین کشور روی کره زمین است که بالغ بر ۱۷ میلیون کیلومتر مساحت دارد. این کشور در زمینه علوم و تحقیقات به دستاوردهای بزرگی رسیده و در ۵۰ سال اخیر در حوزه آموزش عالی بسیار موفق عمل کرده است. حضور دانشجویان بین‌المللی زیادی که در نهایت با بار علمی بالا از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، گواه برتری سیستم آموزشی روسیه نسبت به اکثر کشورهای دیگر است. بیش از ۵۰ مؤسسه آموزش پزشکی در روسیه وجود دارد که زیر پوشش وزارت بهداشت عمومی این کشور هستند. این مؤسسات مهر تأیید سازمان بهداشت جهانی و یونسکو را کسب کرده‌اند و در جهان شهرت یافته‌اند.
برای ورود به دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی روسیه باید ابتدا دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران را بررسی نمایید تا در صورت بازگشت به ایران امکان فعالیت پزشکی با مدرکی معتبر را داشته باشید. برخی از دانشگاه‌های پزشکی روسیه که توسط وزارت بهداشت ایران نیز تأیید شده‌اند بدین شرح‌اند:
۱- دانشگاه دولتی I.M Sechenov مسکو
۲- دانشگاه دولتی پزشکی پاولوف سن پترزبورگ
۳- دانشگاه دولتی دندانپزشکی ای.ال اودوکیموف مسکو
۴- دانشگاه علوم پزشکی نووسیبیرسک
۵- دانشگاه دولتی پزشکی لومونوسوف مسکو

بررسی مدارک موردنیاز برای پذیرش پزشکی در روسیه
بررسی مدارک موردنیاز برای پذیرش پزشکی در روسیه

هزینه‌های پایین تحصیل در روسیه به خصوص در رشته پزشکی باعث شده تا دانشجویان زیادی از ایران و دیگر کشورهای جهان راهی این کشور شوند. دولت روسیه کمک هزینه و بورسیه‌های متعددی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته که این خود موجب پایین‌تر آمدن هزینه تحصیل برای دانشجویان می‌شود. مدارک مورد نیاز شما بسته به این‌که از این بورسیه‌ها استفاده می‌کنید یا خیر متفاوت خواهد بود.
قبل از ارسال درخواست و آغاز روند اداری برای پذیرش در دانشگاه روسیه باید با توجه به نوع پذیرش خود، ابتدا مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه را بررسی کنید.

مراحل پذیرش از دانشگاه های روسیه

مراحل پذیرش از دانشگاه های روسیه

مراحل پذیرش از دانشگاه‌ های روسیه بدین گونه است که متقاضیان در ابتدا درخواست آنلاین خود را ارسال می‌کنند. سپس اطلاعاتی جامع در باب دوره تحصیلی و هزینه‌ها را در وب‌سایت مطالعه کرده و دوره‌ای را که مناسب آن‌هاست انتخاب می‌کنند. بعد از انتخاب دوره، مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه را از طریق ایمیل ارسال می‌نمایند.

مدارک اولیه برای پذیرش پزشکی در روسیه به شرح زیر است:

● کپی گواهی آخرین مدرک تحصیلی
● کپی پاسپورت و کارت شناسایی
● فرم تکمیل شده درخواست پذیرش

دریافت دعوتنامه از دانشگاه های پزشکی روسیه
دریافت دعوتنامه از دانشگاه‌ های پزشکی روسیه

جهت دریافت دعوتنامه از دانشگاه‌ های پزشکی روسیه باید ابتدا از مدارک اسکنی واضح و خوانا تهیه کنید. سپس آن‌ها را از طریق ایمیل یا فکس ارسال نمایید.

مدارک لازم جهت دریافت دعوتنامه از دانشگاه‌ های پزشکی روسیه عبارتند از:

● کپی پاسپورت
● فرم تکمیل شده درخواست دعوتنامه
● کپی مدرک تحصیلی به همراه جزئیات
● حدود ۵۰۰ دلار به عنوان هزینه دعوتنامه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه

پس از ارسال مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه و دریافت دعوتنامه از سوی مرکز مطالعات روسیه باید به سفارت یا کنسولگری روسیه در ایران مراجعه کنید و مدارک زیر را جهت اخذ ویزای روسیه ارائه نمایید:
● گواهی اتمام دوره دبیرستان
● فرم تکمیل شده درخواست ویزا
● اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۲ سال
● تست ایدز (HIV)
● عکس با سایز مخصوص گذرنامه
تمامی این مدارک باید توسط وزارت امور خارجه ایران تأیید شده باشند.

پذیرش و ثبت نام در دانشگاه‌ های پزشکی روسیه

هنگامی که تمام مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه و اخذ ویزای این کشور را ارائه دادید، پس از گذشت مدت زمانی که به شما اعلام می‌شود، ویزای خود را از سفارت روسیه دریافت خواهید کرد. در مرحله بعد شما باید در مورد تاریخ ورود به روسیه و جزئیات پرواز خود اطلاعات کاملی را کسب نمایید.
پس از ورود به کشور روسیه در سه روز کاری نخست فرصت دارید تا جهت ثبت نام در دانشگاه اقدام کنید. برای ثبت نام باید مدارک کامل را همراه خود داشته باشید و هزینه سال اول تحصیل را به طور کامل بپردازید. همچنین در نامه پذیرش به اداره روابط بین‌الملل تعدادی مدرک و سند نام برده شده که شما باید آن‌ها را بعد از ورود به روسیه، ارسال کنید. در اداره روابط بین‌المللی روند پذیرش شما حداکثر سه روز طول می‌کشد و بعد از آن شما اجازه شرکت در کلاس‌ها را خواهید یافت.

پیشنهاد مشاور

در صورتی که متقاضی تحصیل پزشکی در روسیه هستید لازم است بدانید که از اولین گام برای اخذ پذیرش تا رسیدن به صندلی کلاس‌های پزشکی روسیه باید مسیری را طی کنید که به تنهایی امکان‌پذیر نیست. در طول این روند انواع مدارک لازم جهت پذیرش پزشکی در روسیه را در مراحل مختلف پذیرش باید ارائه نمایید. کارشناسان مدیکال پرتال می‌توانند در این مسیر همراه شما باشند و شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن