مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی امکان‌پذیر است. برای تحصیل به هر کدام از این زبان‌ها لازم است شرایط آن‌ها را بررسی کرده و با نگاهی جامع زبان تحصیل خود را انتخاب کنید. به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم به طور مفصل درباره مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه ، تحصیل پزشکی به زبان روسی در روسیه و مزایای دوره پادفک صحبت کنیم. همراه ما باشید.

 

تحصیل پزشکی به زبان روسی در روسیه

تحصیل پزشکی به زبان روسی در روسیه

برای تحصیل به زبان روسی در مرحله اول باید طی یک سال دوره پادفک یا همان پیش دانشگاهی کشور روسیه را سپری نمایید. نکته مهم این است که این دوره در ایران تدریس نمی‌شود و مؤسساتی که کلاس‌های فشرده پادفک برگزار می‌کنند مدارکشان در کشور روسیه هیچ اعتباری ندارد. اگر خواهان تحصیل پزشکی به زبان روسی هستید باید دوره پادفک را در دانشگاه‌ها و کالج های معتبر کشور روسیه بگذرانید.

در دوره پادفک رشته پزشکی دروس زبان روسی عمومی، زبان روسی تخصصی، شیمی، زیست شناسی، ریاضی و فیزیک تدریس می‌شود. دوره پادفک آمادگی شما را برای شرکت در آزمون دانشگاه بالا می‌برد. پس از یک سال توانایی شرکت در آزمون را پیدا کرده و احتمال کسب نمره قبولی شما بیشتر می‌شود. همچنین برای تسلط به زبان روسی و تحصیل پزشکی در روسیه به این زبان، تنها راه شما شرکت در دوره پادفک است. بهتر است بدانید افرادی که تحصیل پزشکی در روسیه به زبان روسی را انتخاب می‌کنند نسبت به افرادی که زبان انگلیسی را انتخاب کرده‌اند بسیار موفق‌تر هستند. زیرا از همان ابتدا می‌توانند به راحتی با اساتید، سایر دانشجو ها و بخصوص مردم عادی در روسیه ارتباط برقرار کنند. بعد از فارغ‌التحصیلی و حین فعالیت در رشته ی پزشکی راحت‌تر پذیرش شده و ارتباط با بیماران برایشان به سهولت امکان‌پذیر است.

بعد از سال سوم تحصیل پزشکی در روسیه شما وارد بیمارستان‌‌ها می‌شوید و باید با بیماران ارتباط برقرار کنید تا بتوانید شرح حال بیمار خود را تهیه نمایید. در چنین شرایطی اگر تحصیل شما به زبان انگلیسی باشد، نه تنها نمی‌توانید این کار را انجام دهید بلکه بسیاری از موارد عملی را در این دوره‌ها به خاطر عدم ارتباط با بیمار از دست خواهید داد.

حتی اگر قصد دارید زبان انگلیسی را به عنوان مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه انتخاب کنید، پیشنهاد میکنیم ابتدا در دوره پادفک شرکت نمایید تا به زبان روسی تسلط پیدا کنید. بیشتر دانش‌آموزان با توجه به این‌که از قبل به یادگیری زبان انگلیسی پرداخته‌اند و از طرفی نمی‌خواهند یک سال از زمان خود را صرف تحصیل در پادفک کنند، تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند اما با نگاهی بلند مدت به این موضوع، کاملا واضح است که تحصیل به زبان روسی آن‌ها را بالغ بر ۴ سال از دیگران جلو می‌اندازد.

 

مزایای دوره پادفک

مزایای دوره پادفک

  •       افرادی که مدرک پادفک ندارند، بعد از پایان تحصیل امکان یافتن شغل، گرفتن اقامت و زندگی در روسیه را از دست می‌دهند.
  •       در برخی رشته‌ها مثل دندانپزشکی هزینه تحصیل در کورس روسی کمتر از دوره های زبان انگلیسی است.
  •       بورسیه‌های تحصیلی روسیه فقط به دانشجویانی اختصاص داده می‌شود که دوره پادفک را گذرانده باشند و بخواهند به زبان روسی تحصیل کنند.
  •       با وجود این‌که معدل دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی بر تحصیل پزشکی در روسیه تأثیر ندارد، اگر دانشجو معدل پایینی داشته باشد با شرکت در دوره پادفک و کسب نمره‌های خوب این امکان را دارد که مدرک پادفک خود را در ایران معادل سازی کند و معدل پیش دانشگاهی خود را بالا ببرد.

مدرک انگلیسی مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه

مدرک انگلیسی، مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه

برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه لازم نیست که دوره پادفک را سپری کنید. با شرکت در آزمونی که به زبان انگلیسی برگزار می‌گردد، سطح زبان شما مشخص خواهد شد. پس از آن باید یک مصاحبه به زبان انگلیسی را با موفقیت سپری کنید. بعد از موفقیت در آزمون و مصاحبه ورودی تحصیل در دانشگاه‌هایی که رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، برای شما امکان‌پذیر خواهد شد.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های انگلیسی زبان بالاتر از دانشگاه‌های روسی زبان است. همچنین بعد از کسب مدرک پزشکی افرادی که به زبان روسی تسلط دارند برای پذیرش در مشاغل در اولویت خواهند بود.

پیشنهاد مشاور

برای انتخاب زبان تحصیل خود برای تحصیل پزشکی در روسیه بهترین کار این است که تمام جوانب تحصیلی در این کشور به هر دو زبان را بررسی کرده و سپس آن را با برنامه خود برای آینده تطبیق دهید. با این حال توصیه ما این است که در هر صورت دوره پادفک را سپری کنید. توجه داشته باشید که هیچ‌کدام از مدارک پادفکی که در ایران ارائه می‌شوند، در روسیه اعتبار ندارند.

اگر نیاز دارید در مورد مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه ، تحصیل پزشکی به زبان روسی در روسیه و مزایای دوره پادفک اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری به دست بیاورید با کارشناسان مدیکال پرتال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن