نکاتی درباره کشور مجارستان قسمت اول

نکاتی درباره کشور مجارستان قسمت اول

نکاتی درباره کشور مجارستان قسمت اول

نکاتی درباره کشور مجارستان قسمت اول : اگر شما تیز قصد تحصیل پزشکی در مجارستان را دارید، دانستن نکاتی درباره کشور مجارستان و آشنایی با این کشور می‌تواند بسیار به شما کمک کند. امروزه شرایط زندگی، تحصیل و نبودن فرصت ‌های شغلی مناسب، سبب شده تا بسیاری از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل و مهاجرت به کشور های اروپایی مانند مجارستان باشند.

نکاتی درباره پایتخت کشور مجارستان

اگر بخواهیم نکاتی درباره کشور مجارستان مطرح کنیم ابتدا باید از پایتخت بگوییم. پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست، دارای جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر است. بوداپست پایتخت مجارستان پس از لندن که پایتخت انگلستان است، دارای قدیمی ترین خط مترو در اروپا است.

در زیر این شهر بزرگ ترین غار های طبیعی زیر زمینی قرار دارند. شهر بوداپست پس از انجام بازسازی های فراوان در سال های اخیر به عنوان یکی از ۹ شهر زیبای اروپا شناخته می شود. به دلیل وجود مناطق گردشگری طبیعی مانند چشمه های آب گرم، کشتی سواری در رود دانوب، دریاچه بالاتون، معماری های تاریخی، قلعه ها و موزه های خارق العاده، این کشور هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار رایج و ارزان است و اکثر مردم برای سفر های داخلی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

 نکاتی درباره نرخ بیکاری در مجارستان

مجارستان کشوری است که در دنیا به دلیل به وجود آوردن سیستم های رفاهی برای شهروندان، مانند سیستم های بیمه و مزایای بازنشستگی یکی از کشور های پیشرفته جهان است. نرخ بیکاری در کشور مجارستان بسیار پایین بوده و همین امر نشان‌دهنده این است که بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور دارای شغل و درآمد هستند.

به دلیل بالا بودن شاخص کیفیت زندگی کشور مجارستان، در رتبه بندی های بین المللی، این کشور می تواند مقصد بسیاری از دانشجویان و مهاجران از سراسر جهان باشد.

مذهب و دین مردم در کشور مجارستان

مذهب و دین مردم مجارستان یکی از نکاتی درباره کشور مجارستان است که در میان کشور های اروپایی منحصربفرد است. بیشتر از ۵۰% مردم این کشور پیرو دین کاتولیک هستند و کمتر از ۲۰% نیز گرایش به هیچ دینی ندارند.

مذهب و دین مردم در کشور مجارستان
مذهب و دین مردم در کشور مجارستان

در این میان می ‌توان به جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر یهودی در این کشور اشاره کرد. همین امر نشانگر آزادی ادیان در کشور مجارستان است. اقوام مختلفی نیز که در کشور مجارستان زندگی می کنند مانند قوم های یونانی، کروات، آلمانی، لهستانی، بلغاری، دارای ادیانی نظیر اسلام، بودایی، یهودی، کاتولیک لوتری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن