انواع خوابگاه های دانشجویی رشته پزشکی در اوکراین

خوابگاه های دانشجویی رشته پزشکی در اوکراین

انواع خوابگاه های دانشجویی رشته پزشکی در اوکراین

اگر قصد دارید در خوابگاه‌های دانشجویی که دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی پزشکی برای تحصیل پزشکی در اوکراین در نظر گرفته اند اقامت کنید باید بدانید که امکانات رفاهی این خوابگاه ها در حد متوسط می باشد و هزینه های کمی را برای شما در بر خواهد داشت. هنگام زندگی در خوابگاه های دانشجویی رشته پزشکی در اوکراین پرداخت هزینه های آب برق گاز و اینترنت به عهده دانشجویان نمی باشد و رایگان است ؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که سرویس های بهداشتی و آشپزخانه این خوابگاه ها مشترک بوده و توسط همه دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد.

بودجه لازم برای اجاره خوابگاه های دانشجویی در شهرهای مختلف اوکراین متفاوت است و ممکن است مبلغ اجاره بها در شهرهای بزرگی مانند پایتخت این کشور یعنی شهر کیف بالاتر از شهرهای دیگر باشد.

به طور متوسط هزینه مورد نظر برای اقامت سالانه یک دانشجوی رشته پزشکی در کشور اوکراین ۹۰۰ دلار آمریکا است. با توجه به اینکه زندگی در خوابگاه های دانشجویی هزینه های کمتری برای دانشجویان دربر دارد و نیازی به پرداخت قبوض آب و گاز و اینترنت ندارند، هزینه زندگی یک ماه در شهر کیف بین ۸۰ تا ۱۲۰ دلار و در شهرهای دیگر از ۵۰ تا ۱۰۰ دلار متغیر خواهد بود. با توجه به جدا بودن خوابگاه های دخترانه و پسرانه همچنین وجود دوربین های نظارتی امنیت و آرامش در خوابگاه های دانشجویی در سطح بالایی قرار دارد.

اجاره آپارتمان خصوصی به جای خوابگاه های دانشجویی

چنانچه دانشجویان رشته پزشکی شرایط زندگی در آپارتمان های خصوصی دانشجویی و تمکن مالی داشته باشند، می توانند آپارتمانی خصوصی اجاره کنند. طبیعتاً هزینه های اجاره زندگی در یک آپارتمان خصوصی بسیار بالاتر از خوابگاه‌های دانشجویی خواهد بود.

علاوه بر اجاره بهای تعیین شده توسط مالک که ممکن است در شهرهای مختلف از ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار متغیر باشد ، هزینه های زندگی در آپارتمان خصوصی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به هزینه های آب، برق، گاز، اینترنت، نظافت آپارتمان، امکانات داخل آپارتمان، نزدیکی محل به ایستگاه های مترو اتوبوس و یا امکانات شهری اشاره داشت که همگی بر میزان اجاره بهای آپارتمان تأثیر گذار هستند؛ اما مزیت زندگی در آپارتمان خصوصی مستقل بودن و استفاده از امکانات به صورت شخصی و دلخواه دانشجو است.

سکونت در آپارتمان های عمومی

یکی دیگر از انواع اقامت در کشور اوکراین اسکان در آپارتمان های عمومی دانشجویی به جای خوابگاه های دانشجویی رشته پزشکی در اوکراین می باشد. درست است که هزینه های زندگی در آپارتمان های عمومی نسبت به آپارتمان های دانشجویی خصوصی کمتر است اما در نهایت شرایط زندگی و مشترک بودن امکانات مانند خوابگاه های دانشجویی است و هزینه‌های پرداخت قبوض و اینترنت نیز برای دانشجو وجود دارد.

سکونت در آپارتمان های عمومی
سکونت در آپارتمان های عمومی

زندگی با یک خانواده اوکراینی

از روش های سکونت در کشورهای خارجی از جمله کشور اوکراین زندگی با یک خانواده اوکراینی را می‌توان نام برد. ممکن است برخی از خانواده ها در منزل خود اتاق یا محلی را نظر بگیرند و به دانشجویان خارجی اجاره بدهند.

هزینه های زندگی در این مکان ها نیز با توجه به شرایط و مبالغ در نظر گرفته شده توسط خانواده ها در شهرهای مختلف متفاوت می باشد اما زندگی با افرادی که به زبان اوکراینی صحبت می‌کنند مزایایی نظیر فراگیری سریع زبان اوکراینی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن