بورسیه تحصیلی هند

بورسیه تحصیلی هند

بورسیه تحصیلی هند

بورسیه تحصیلی هند یا کمک هزینه تحصیلی که به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد توسط سه وزارتخانه کشور هند یعنی وزارت تجارت، وزارت منابع انسانی و وزارت صنعت تأمین می شود و شرایطی را فراهم می‌آورد که دانشجویان بین المللی بتوانند به صورت رایگان و یا تنها با پرداخت بخشی از هزینه ها به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند . دانشجویان می توانند پس از یک ترم درخواست دریافت بورسیه را ارائه کنند.

نکته قابل ذکر این است که رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی هم شامل بورسیه می شوند.

ارزش و شرایط بورسیه تحصیلی هند

بورسیه تحصیلی هند به دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد ، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترا تحصیل می کنند تعلق می گیرد. ارزش بورسیه تحصیلی سالیانه معادل ۳۵۰۰ دلار می باشد که تنها هزینه های شهریه و اقامت دانشجویی به علاوه غذا را پوشش می دهد. در صورتی که دانشجویان بین المللی در طول هر ترم ۷۵ درصد نمرات را کسب کنند این بورسیه تحصیلی تا پایان مدت زمان تحصیلات ادامه خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه

·       اسکن پاسپورت

·       عکس متقاضی

·       مدرک زبان انگلیسی بین المللی

·       مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات

·       همچنین دارا بودن سابقه تحصیلی ممتاز و نمرات بالا

انواع بورسیه تحصیلی هند

1.     بورسیه تحصیلی کلی: تمام هزینه‌های تحصیل نظیر هزینه شهریه ، هزینه زندگی، کتاب و لوازم لازم برای تحصیل را شامل می شود .

2.     بورسیه جزئی: تنها بخشی از هزینه ها مانند هزینه شهریه دانشگاه و غذا و اقامت را شامل می‌شود.

3.     بورسیه های تحصیلی تعیین شده بر مبنای نیاز دانشجو: این بورسیه معمولاً به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه تعلق می گیرد و مبنای شرایطی که دانشجویان می توانند این کمک هزینه را دریافت کنند، درآمد خانواده ها و تعداد فرزندان و هزینه های زندگی خانواده است.

4.     بورسیه تحصیلی که به ورزشکاران تعلق می‌گیرد: دانشجویانی که دارای مهارت های خاصی در یک رشته ورزشی هستند می‌توانند از طریق دریافت بورسیه تحصیلی ورزشی هزینه های تحصیل خود را تأمین کنند .

5.     بورسیه تحصیلی مطالعاتی: دانشجویانی که برای انجام تحقیقات و مطالعه در زمینه خاصی نیاز به کمک هزینه دارند می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

6.     بورسیه تحصیلی قومی و بورسیه تحصیلی اقلیت مذهبی: این بورسیه توسط اقوام مختلف و یا سازمان‌های مذهبی خاص برای اعطای کمک مالی به دانشجویانی که نیاز به کمک مالی دارند تعلق می گیرد .

7.     بورسیه تحصیلی سفارت کشور هند: که هر سال به ۱۰ نفر از دانشجویان ایرانی تعلق می‌گیرد. این کمک هزینه توسط سفارت و پس از برگزاری یکسری آزمون‌ها تأمین می شود.

جمع بندی

به طور کلی نوع و ارزش بورسیه تحصیلی در هند با توجه به مقطع تحصیلی و شرایط هر دانشگاه مختلف است. بعضی از این بورسیه ها ممکن است تمام هزینه ها و برخی دیگر تنها بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل دانشجویان را پوشش ‌دهند. به همین منظور دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی بایستی شرایط خود و دانشگاه محل تحصیل را برای دریافت و ارائه درخواست بورسیه تحصیلی مد نظر قرار دهند.

تحصیل پزشکی در هند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن