زبان تحصیل پزشکی در گرجستان

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان

در این مطلب می خواهیم به بررسی شرایط و زبان تحصیل پزشکی در گرجستان بپردازیم. اگر از طرفداران تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستید و یا اگر مایل هستید از زبان تحصیل در گرجستان ، زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دوره لیسانس ، زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دوره دکتری و … اطلاع پیدا کنید، با ما همراه شوید. با افزایش تعداد دانشجویان خارجی در گرجستان، ارائه دوره های تحصیلی مختلف به زبان های خارجی نیز افزایش یافته است. پزشکی، پرستاری، داروسازی و دندانپزشکی، محبوب ترین رشته های تحصیلی در گرجستان هستند. تقریباً ۵۰ درصد از دانشجویان پزشکی گرجستان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دوره تحصیل پزشکی در گرجستان منطبق بر استانداردهای مدرن اروپا و قابل قیاس با استانداردهای بین المللی است. دانشگاه های پزشکی گرجستان مجهز به تجهیزات مدرن هستند. همچنین اساتید پزشکی گرجستان معمولاً افرادی با تجربه و از فارغ التحصیلان آمریکا یا اروپای غربی هستند. بنابراین دانشجویان نیز در سطح بین المللی آموزش می بینند. 

دولت گرجستان در جهت جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین المللی، امکان تدریس علوم پزشکی به زبان های مختلف را فراهم کرده است. در ادامه اطلاعاتی در مورد زبان تحصیل پزشکی در گرجستان ارائه شده است.

 

زبان تحصیل در گرجستان

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان چیست؟

همانطور که گفتیم؛ افزایش تعداد دانشجویان بین المللی منجر به افزایش ارائه دوره های تحصیلی به زبان های خارجی شده است. زبان تدریس پزشکی در گرجستان در اکثر دانشگاه ها، انگلیسی و روسی است. در حقیقت امکان تحصیل پزشکی در گرجستان به انگلیسی یکی از دلایل محبوبیت این دوره نزد دانشجویان ایرانی است. علاوه بر پزشکی، بعضی از رشته های دیگر علوم پزشکی مانند فیزیوتراپی، توانبخشی، داروسازی و دندانپزشکی نیز به زبان های انگلیسی و روسی تدریس می شوند‌. البته بعضی از دوره های پزشکی، رادیولوژی، پرستاری و فیزیوتراپی نیز به زبان گرجی ارائه می شوند. پس شما به عنوان متقاضی تحصیل در گرجستان می توانید تحصیل به یکی از زبان های انگلیسی، روسی یا گرجی را انتخاب کنید. به طور معمول، افراد تحصیل پزشکی در گرجستان به انگلیسی را ترجیح می دهند. اگر می خواهید بدانید برای تحصیل به زبان انگلیسی ملزم به ارائه مدرک زبان هستید یا نه، ادامه مطلب را بخوانید.

 

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان و مدرک زبان

خوشبختانه برای تحصیل پزشکی در گرجستان به زبان انگلیسی نیاز به ارائه ی مدرک زبان نیست. همین امر منجر به افزایش متقاضیان مهاجرت تحصیلی به گرجستان شده است‌. در واقع بعد از ارسال درخواست و مدارک، دانشگاه شما را دعوت به مصاحبه خواهد کرد. سطح زبان شما در همین مصاحبه سنجیده می شود. اگر سطح زبان مطلوب اعلام شود؛ در صورت احراز سایر شرایط می توانید به تحصیل پزشکی در گرجستان بپردازید. در غیر این صورت، ابتدا باید در یک دوره ۶ تا ۹ ماهه آموزش زبان در گرجستان شرکت کنید؛ سپس به تحصیل پزشکی مشغول شوید. البته اگر دارای مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶ یا تافل با نمره حداقل ۷۵ باشید؛ بدون شرکت در مصاحبه ی زبان شما پذیرفته می شود‌. پس اگرچه اخذ مدرک زبان برای تحصیل پزشکی در گرجستان الزامی نیست؛ اما با دریافت مدرک زبان می توانید مسیر گرفتن پذیرش تحصیلی را تسهیل کنید. بنابراین توصیه می کنیم که به اخذ مدرک زبان فکر کنید تا راحت تر وارد دوره پزشکی شوید‌. دوره پزشکی در گرجستان هم در قالب دکتری عمومی و هم لیسانس جراحی- لیسانس پزشکی برگزار می شود. در ادامه با این دوره ها آشنا می شویم.

 

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دوره دکتری

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دوره دکتری عمومی یا  MD

دوره دکتری عمومی که تحت عنوان MD شناخته می شود؛ ۶ سال به طول می انجامد و کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می شود. هدف از برگزاری این دوره، تربیت پزشک های عمومی منطبق بر استانداردهای روز دنیا است. به همین منظور، فضای دانشگاه پزشکی شبیه به بیمارستان های واقعی طراحی شده است. ۲ سال اول دوره MD  به آموزش دروس پایه و پیش اختصاص دارد. سال سوم تا پایان سال پنجم، دروس تخصصی پزشکی ارائه می شود. در سال آخر نیز فرد در یک بیمارستان محلی به عنوان انترن فعالیت می کند. بعد از پایان دوره کارآموزی، فرد فارغ التحصیل و موفق به دریافت مدرک MD می شود. مدرک MD معادل با فوق لیسانس است.

 

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دوره لیسانس

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دوره لیسانس پزشکی- لیسانس جراحی یا  MBBS

دوره لیسانس‌ پزشکی – لیسانس جراحی که MBBS نامیده می شود؛ ۶ سال به طول می انجامد. دوره MBBS به زبان های روسی، گرجی و انگلیسی ارائه می شود. این دوره متقاضیان زیادی دارد زیرا زمینه ای مناسب برای کاریابی در گرجستان و اروپا است. متقاضیان دوره MBBS نیز از ارائه مدرک زبان معاف هستند. ارائه مدرک ۱۲ ساله دیپلم با نمرات بالا در دروس فیزیک، شیمی و زیست کفایت می کند. البته سن متقاضی باید بین ۱۷ تا ۲۵ سال باشد.

بنابر آنچه گفته شد؛ زبان تحصیل پزشکی در گرجستان اغلب انگلیسی و روسی است. دانشگاه های پزشکی گرجستان بدون برگزاری آزمون ورودی و بدون اخذ مدرک زبان آماده پذیرش دانشجو هستند. دانشگاه های پزشکی گرجستان در سطح بین المللی معتبر هستند. در ادامه برترین دانشگاه های پزشکی گرجستان را معرفی می کنیم.

 

دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس Javakhishvili Tbilisi State University

دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس – Javakhishvili Tbilisi State University

دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس یکی از قدیمی ترین دانشگاه های گرجستان است که در سال ۱۹۱۸ به همکاری چهار دانشمند تاسیس شد. دانشگاه ایوان در بدو تاسیس شامل ۵ شاخه مختلف و ۶۰ آزمایشگاه تحقیقاتی بود. این دانشگاه با دانشگاه های اروپایی از جمله دانشگاه برونل انگلیس و سرلند آلمان در تعامل است. دانشگاه ایوان جاواخیشویلی موردت ایید سازمان های جهانی اعم از WHO، NMC، AMEE  و… قرار دارد. زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دانشگاه ایوان انگلیسی است. همچنین هزینه تحصیل MBBS در این دانشگاه ۷هزار دلار در سال است.

 

دانشگاه آکاکی تسرتلی Akaki Tsereteli State University

دانشگاه آکاکی تسرتلی – Akaki Tsereteli State University

دانشگاه آکاکی تسرتلی یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد برای تحصیل پزشکی در گرجستان است. کل دوره MBBS در دانشگاه آکاکی تسرتلی حدود ۲۲هزار دلار هزینه دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۳۰ تاسیس شده و دوره های پزشکی، نویسندگی، حسابداری و علوم را به بهترین نحو ممکن برگزار می کند. زبان تحصیل پزشکی در دانشگاه آکاکی نیز انگلیسی است.

 

دانشگاه جورجیا The University of Georgia

دانشگاه جورجیا – The University of Georgia

فضای سر زنده، مسابقات ورزشی و دوره های تحصیلی معتبر، بارزترین ویژگی های دانشگاه جورجیا هستند. دانشگاه جورجیا در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است و دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی برگزار می کند. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه جورجیا ۶هزار دلار در سال است.

 

دانشگاه اروپای شرقی East European university

دانشگاه اروپای شرقی – East European university

دانشگاه اروپای شرقی یکی از معتبرترین دانشگاه های گرجستان در حوزه علوم پزشکی است. دانشگاه اروپای شرقی در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد و از بدو تاسیس اقدام به ارائه دوره های پزشکی منطبق بر استانداردهای روز اروپا کرد. تحصیل پزشکی در دانشگاه اروپای شرقی ۶ سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه ۵ هزار دلار در سال است. زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دانشگاه اروپای شرقی نیز انگلیسی است.

 

دانشگاه شوتا روستاولی باتومی Batumi Shota Rustaveli State University

دانشگاه شوتا روستاولی باتومی – Batumi Shota Rustaveli State University

دانشگاه شوتا روستاولی یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی گرجستان است که در سال ۱۹۲۳ در شهر باتومی تاسیس شد. سطح بین المللی آموزش و تجهیزات بیمارستانی شوتا روستاولی زبانزد خاص و عام است. زبان تحصیل پزشکی در این دانشگاه نیز انگلیسی است. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه شوتا روستاولی برای سال اول ۶۵۰۰ دلار و برای سال های بعد ۴۵۰۰ دلار است.

 

دانشگاه دولتی تفلیس Tbilisi State University

دانشگاه دولتی تفلیس – Tbilisi State University

دانشگاه دولتی تفلیس یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی گرجستان است که قدمت به آن سال ۱۹۱۸ برمی گردد. آموزش پزشکی در این دانشگاه از اعتبار بالایی برخوردار است. دانشگاه دولتی تفلیس مورد تایید سازمان های WHO و NMC قرار دارد. زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دانشگاه دولتی تفلیس انگلیسی است. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه دولتی تفلیس ۸هزار دلار در سال است. همچنین هزینه ماهانه خوابگاه های این دانشگاه نیز ۲۰۰ دلار است.

 

پیشنهاد مشاور

دانشگاه های مذکور فقط تعدادی از دانشگاه های پزشکی گرجستان هستند که با هزینه و زبان تحصیل پزشکی در این دانشگاه ها آشنا شدیم. دانشگاه های دیوید تودیلانی، نیو ویژن، تربیت پزشکی بقراط تفلیس، تربیت مدرس شرقی، تربیت مدرس گرجستان، دانشگاه بین المللی قفقاز، دانشگاه بین المللی آمریکایی و… از دیگر دانشگاه های پزشکی گرجستان هستند که هریک به نوعی می توانند مقصد ایده آلی برای تحصیل پزشکی باشند. چنانچه سوالی درباره زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دوره لیسانس ، زبان تحصیل پزشکی در گرجستان در دوره دکتری و به طور کلی زبان تحصیل در گرجستان داشتید، با کارشناسان مدیکال پرتال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن