شرایط اقلیمی و آب هوای مجارستان

شرایط اقلیمی و آب هوای مجارستان

شرایط اقلیمی و آب هوای مجارستان

شرایط اقلیمی و آب و هوای مجارستان برای دانشجویان و افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند از نکات قابل توجه و مهم است چراکه کسب اطلاعات و آگاهی از شرایط آب و هوای کشوری که قرار است چند سال محل زندگی و ادامه تحصیل فرد باشد نکته بسیار حائز اهمیتی است.

کشور مجارستان کشور کوچکی است و با دارا بودن کوه‌ها و دشت‌های سرسبز و رودخانه‌های بسیار، دریاچه‌های آب گرم، چمنزارهای وسیع، زیباترین منظره‌های طبیعی را دارا می‌باشد. این کشور در اروپای مرکزی واقع شده و به همین خاطر دارای آب و هوایی معتدل و چهار فصل است البته آب و هوای اقیانوسی، قطبی و حاره‌ای نیز بر این اقلیم تأثیر دارد که دارای تابستان‌های گرم و خشک و در مقابل زمستان‌های نسبتاً سرد است.

در ادامه به بررسی شرایط اقلیمی و آب و هوای مجارستان در چهار فصل سال می‌پردازیم و نکاتی را در این باره مطرح می‌کنیم. به طور کلی آب و هوا در کشور مجارستان به آب و هوای مناطق غرب ایران شباهت بسیاری دارد و در تابستان نیز معتدل و مطلوب است.

آب و هوا در شهرهای بزرگ مجارستان از جمله بوداپست که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود بسیار پاک و تمیز است و این امر ناشی از استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی می‌باشد و عدم استفاده زیاد از خودروهای شخصی یکی از دلایل مهم آب و هوای پاک و دلپذیر شهرهای مجارستان است.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم کشور مجارستان به دلیل بارندگی‌های بسیار زیاد مانند دیگر کشورهای اروپایی دارای جنگل‌ها و چمنزارها و باغ‌های میوه بسیار زیادی است. تابستان‌های معتدل و پربارش و زمستان‌های سرد و برفی نمونه بارز شرایط آب و هوای کشور مجارستان است.

معمولاً دمای سالیانه کشور مجارستان ۹.۷ سانتی‌گراد است و ماه ژانویه سردترین ماه سال است که دما تقریباً به زیر صفر درجه می‌رسد و با بارش‌های سنگین برف، وزش باد سرد شمال شرق به نام بورا که عمدتاً در مناطق کوهستانی می‌وزد همراه است.

 شرایط اقلیمی و آب و هوای مجارستان در فصل بهار

در کشور مجارستان فصل بهار از ماه مارس تا می ادامه دارد و مانند دیگر کشورها با رویش مجدد طبیعت همراه است. آب و هوا در ماه مارس غیر قابل پیش بینی است و ممکن است همراه با رگبار و باد و باران باشد به همین دلیل بهتر است همیشه بارانی و چتر همراه خود داشته باشید.

در این موقع از سال گشت و گذار و طبیعت گردی بسیار تجربه لذت بخشی خواهد بود. دمای هوا در فصل بهار معمولاً بین ۱۹ الی ۲۲ درجه سانتی‌گراد است و میزان بارندگی مانند کشورهای دیگر اروپایی بالا است.

شرایط اقلیمی و آب و هوای مجارستان در تابستان

فصل تابستان از ماه جون تا آگوست است. تابستان‌های کشور مجارستان معمولاً گرم و خشک است اما همواره در این فصل تعداد گردشگران و مهاجران در این کشور افزایش چشمگیری را تجربه می‌کند.

با وجود گرمای هوا و طولانی بودن روزها در فصل تابستان، همچنان شهرهای اصلی این کشور شلوغ هستند و می‌توانید در پایان روز و با خنک شدن هوا از آخرین ساعات روز خود استفاده کنید. حتی در روزهای گرم تابستان نیز میانگین دما بین ۲۸ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است و همچنان شاهد بارندگی‌های زیادی خواهید بود.

شرایط اقلیمی و آب و هوای مجارستان در فصل پاییز

از ابتدای ماه سپتامبر تا پایان ماه اکتبر، فصل پاییز بوده و به تدریج از گرمای هوای تابستانی کاسته می‌شود. یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کشور مجارستان این موقع از سال است که نه از گرمای تابستان خبری است و نه از سرمای زمستان.

معمولاً میانگین دمای هوا در فصل پاییز از ۱۴ درجه سانتی‌گراد تا ۲۷ درجه می‌باشد و میزان بارندگی‌ها نیز با توجه به شرایط آب و هوایی متغیر است ولی معمولاً از ۳۱ میلی‌متر تا ۶۲ میلی‌متر خواهد بود.

شرایط اقلیمی و آب و هوای مجارستان در فصل زمستان

از ابتدای ماه دسامبر تا پایان ماه فوریه در کشور مجارستان فصل زمستان است و مانند دیگر کشورهای اروپایی بسیار سرد و با وزش باد و بارش‌های طولانی همراه است. کوتاه شدن روزها، وزش بادهای سرد و بارش‌های سنگین برف یکی از دلایل روی آوردن افراد به استفاده از چشمه‌ها و حمام‌های آب گرم در این فصل سال است.

شرایط اقلیمی و آب و هوای مجارستان در فصل زمستان
شرایط اقلیمی و آب و هوای مجارستان در فصل زمستان

دمای هوا در این فصل سال معمولاً در حد صفر درجه سانتی‌گراد است اما در روزهای بسیار سرد و کمینه دما از ۳ – درجه تا ۷ – درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. البته ممکن است میزان دما در شب‌های بسیار سرد و پر بارش این کشور به ۱۵- درجه نیز برسد به طور کلی می‌توان گفت کمترین دمای هوا در این کشور در فصل زمستان و بیشترین دما در فصل تابستان است که از ۲۰ درجه سانتی‌گراد تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد در حال تغییر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن