آزمون ورودی یوس برای رشته پزشکی در ترکیه

آزمون ورودی یوس برای رشته پزشکی در ترکیه

آزمون ورودی یوس برای رشته پزشکی در ترکیه

شرکت در آزمون ورودی یوس برای رشته پزشکی در ترکیه و کسب نمره قبولی برای به دست آوردن پذیرش مورد نیاز است. دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزشی دولتی کشور ترکیه بایستی در این آزمون شرکت کنند.

نوع و سطح سؤالات آزمون یوس در دانشگاه های مختلف ترکیه، متفاوت است و حتی ممکن است تعداد سؤالات مربوط به هر بخش نیز دارای تفاوت هایی باشد. به همین منظور دانشجویان خارجی باید از وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود تمامی اطلاعات را به دست بیاورند.

سؤالات آزمون یوس در چه زمینه ای هستند؟

معمولاً سؤالات آزمون ورودی یوس برای رشته پزشکی دو قسمت است. این سؤالات در قسمت اول مربوط به دروس ریاضی، هندسه و سؤالات هوش می‌ شوند و در قسمت دوم سؤالات مربوط به زبان ترکی هستند.

شرایط آزمون ورودی ‏ یوس برای رشته پزشکی در ترکیه

شرایط مورد نیاز برای شرکت در آزمون ورودی‏ ‏ یوس، داشتن تابعیت کشوری به جز ترکیه و تمام کردن دوره دبیرستان و ارائه مدرک پایان تحصیلات دوره دبیرستان است. البته دانشجویانی که سال آخر دبیرستان هستند نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند.

پرداخت هزینه آزمون ورودی یوس برای رشته پزشکی نیز از دیگر شرایط مورد نیاز برای شرکت در این آزمون است.

شرایط آزمون ورودی ‏ یوس برای رشته پزشکی در ترکیه
شرایط آزمون ورودی یوس برای رشته پزشکی

جمع بندی

آزمون ورودی یوس برای رشته پزشکی در ترکیه برای دانشجویان خارجی که دوره دبیرستان خود را به پایان رسانده اند برگزار می شود. دانشجویانی که بتوانند نمره قبولی در این آزمون را به دست بیاورند و تسلط کافی به زبان ترکی داشته باشند، می‌توانند پس از قبولی در دانشگاه های دولتی مورد نظر خود در کشور ترکیه ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل شوند. شرایط، زمان برگزاری و نوع سؤالات در دانشگاه‌ های مختلف کشور ترکیه متفاوت است و هر دانشگاه سبک و نوع سؤالات مربوط به خود را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن