اجازه کار همسر دانشجوی خارجی در ترکیه

اجازه کار همسر دانشجوی خارجی در ترکیه

اجازه کار همسر دانشجوی خارجی در ترکیه

دریافت اجازه کار همسر دانشجوی خارجی در ترکیه ، در طول مدتی که دانشجو در این کشور جهت تحصیل پزشکی در ترکیه امکان پذیر است. برای دریافت مجوز لازم جهت کار، همسر دانشجو باید یک پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای ترک داشته باشد و ویزای کاری ترکیه را نیز دریافت نماید. تسلط به زبان ترکی نیز مورد نیاز است.

شرایط دریافت اجازه کار همسر دانشجوی خارجی در ترکیه

مانند سایر کشور های دیگر، دانشجوی خارجی می ‌تواند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را در هنگام تحصیل از طریق تهیه ویزای همراه به کشور محل تحصیل ببرد. اگر همسر دانشجو در طول مدت اقامت خود تمایل داشته باشد که مشغول به کار شود، بایستی به اداره کار و شهروندی در ترکیه مراجعه کند و درخواست ویزای کاری نماید.

در صورت دریافت ویزای کاری، همسر دانشجو می ‌تواند پس از یافتن شغل مناسب، مجوز کاری دریافت نموده و به صورت تمام وقت در ترکیه مشغول به کار شود. اگرچه ایرانیان برای ورود به ترکیه و اقامت کوتاه مدت سه ماهه در این کشور نیاز به ویزا ندارند، اما برای اقامت یک ‌ساله و اشتغال حتماً بایستی ویزای کار، کارت اقامت و مجوز کاری داشته باشند.

روش های پیدا کردن شغل برای همسر دانشجوی خارجی در ترکیه

در کشور ترکیه برای همسر دانشجوی خارجی مشاغل زیادی وجود دارد، مانند تدریس زبان و یا اشتغال در حوزه گردشگری، اما فرد متقاضی می تواند برای دریافت اجازه کار همسر دانشجوی خارجی در ترکیه از طرق زیر شغل مورد نظر خود را پیدا کند.

·       آگهی استخدام کار در اینترنت

·        آگهی استخدام در روزنامه

·        از طریق موسسه های کاریابی معتبر

·        مراجعه مستقیم به شرکت ها در ترکیه

·       ثبت نام در سازمان کار ترکیه

·        از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

روش های پیدا کردن شغل برای همسر دانشجوی خارجی در ترکیه
روش های پیدا کردن شغل برای همسر دانشجوی خارجی در ترکیه

سخن پایانی

امکان اخذ اجازه کار همسر دانشجوی خارجی در ترکیه در صورت وجود پیشنهاد کاری و دریافت مجوزهای لازم از اداره کار و مهاجرت این کشور بلامانع است. آشنایی به زبان ترکی شانس پیدا کردن کار را افزایش می‌دهد. در صورت اشتغال، همسر دانشجو می ‌تواند مزایایی نظیر بیمه و استفاده از تسهیلات خدمات درمانی را داشته باشد و در صورتی که به مدت ۵ سال در این کشور کار کند و مدارک مربوط به پرداخت بیمه و مالیات را ارائه کند، می‌ تواند حق شهروندی ترکیه را نیز به دست بیاورد و مقیم این کشور شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن