اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه

اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه

اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه

روسیه یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه آموزش پزشکی است و سالانه تعداد زیادی دانشجو از نقاط مختلف جهان برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه اقدام می‌نمایند. متقاضیان جهت ورود به دانشگاه‌های پزشکی روسیه باید ابتدا در آزمون دانشگاه مورد نظر خود نمره قبولی را کسب کنند.

این آزمون‌ها به دو زبان انگلیسی و روسی برگزار می‌شود. برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه داشتن مدرک دیپلم الزامی است. همچنین لازم است که متقاضی در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی ۵۰ درصد نمره را گرفته باشد.

قبل از شرکت در آزمون، این امکان برای متقاضیان فراهم شده که در دوره‌های پادفکت یا پیش پزشکی شرکت کنند. در این دوره‌ که حدود یک سال طول می‌کشد، زبان روسی به همراه دروس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی آموزش داده می‌شود تا متقاضی آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون پیدا کند.

پذیرش دانشگاه و اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه

متقاضی قبل از اخذ ویزای روسیه باید ویزای دانشجویی را کسب نماید. برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه کافیست پذیرش یکی از دانشگاه‌های پزشکی روسیه را بگیرد. پس از اخذ پذیرش، متقاضی می‌تواند برای گرفتن ویزا اقدام نماید. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی روسیه عبارتند از:
● کپی دیپلم ۱۲ ساله
● کپی پاسپورت
● فرم تکمیل شده درخواست پذیرش از دانشگاه
● مبلغ ۴۰۰ دلار (هزینه دعوتنامه)
● مبلغ ۱۰۰ دلار (هزینه پیک)
بعد از پرداخت مبالغ، متقاضی رسید پرداخت را به همراه مدارک به وسیله ایمیل یا فکس ارسال می‌کند. پس از ارسال، بین ۳۵ تا ۴۰ روز طول می‌کشد تا مدارک توسط دانشگاه دریافت شود و وزارت امور خارجه روسیه برای متقاضی دعوتنامه ارسال کند. این دعوتنامه همراه با یک نامه پذیرش است که اقدام متقاضی برای گرفتن ویزای تحصیلی را مجاز می‌نماید. متقاضی برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه پس از دریافت پذیرش باید مدارک زیر را به سفارت روسیه در ایران تحویل دهد.
● دو قطعه عکس پاسپورتی
● اصل پاسپورت و شناسنامه (ترجمه شده به زبان روسی)
● نامه پذیر دانشگاه و دعوتنامه
● فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیل پزشکی در روسیه
● اصل آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه روسی
● گواهی سلامت در تست HIV که توسط مقامی رسمی صادر شده باشد

درخواست ویزای همراه

اگر متقاضی قصد دارد همسر و فرزندش را به همراه خود به روسیه ببرد باید از قوانین ویزای همراه دانشجو مطلع باشد. بعد از کسب پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی به دانشجو اجازه اقامت ۳ ماهه در روسیه داده می‌شود.

با ارائه مدارک و ثبت نام در دانشگاه اقامت دانشجو ۳ ساله می‌شود. لازم به ذکر است که این اقامت ۳ ساله در تمام دوران تحصیل تمدید می‌گردد. همسر و فرزند زیر ۱۸ سال دانشجو در دوران تحصیل او می‌توانند به وسیله ویزای توریستی به روسیه رفته و با او دیدار کنند.

اگر دانشجو بخواهد آن‌ها را به طور مداوم به روسیه ببرد، لازم است به اداره مهاجرت روسیه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نماید. در صورتی که همسر و فرزندان دانشجو برای زندگی وارد روسیه شوند، امکان کار و تحصیل نخواهند داشت.

سخن پایانی

هر ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان ایرانی خواهان اخذ ویزای تحصیل پزشکی در روسیه هستند. این حجم از تقاضا سه دلیل مهم دارد. روسیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی به ایران نزدیک‌تر است و امکان رفت و آمد برای دانشجو راحت‌تر خواهد بود.

همچنین با توجه به این‌که روسیه کشوری اروپایی است و دانشگاه‌هایی با اعتبار جهانی دارد، تحصیل در این کشور تأثیر مثبتی روی آینده شغلی فارغ‌التحصیلان می‌گذارد. در انتها نیز هزینه پایین تحصیل و زندگی در روسیه محرک خوبی برای مهاجرت به این کشور است. اگر متقاضی تحصیل پزشکی در روسیه هستید برای آگاهی بیشتر با مشاوران مدیکال پرتال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن