بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان

بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان

بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان

بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان : گرجستان کشوری در منطقه قفقاز است که نامش در میان کهن‌ترین کشورهای جهان دیده می‌شود. این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی خود کشوری آسیایی-اروپایی محسوب می‌شود. در حال حاضر گرجستان یکی از اعضای ناظر اتحادیه اروپا بوده و زمزمه پیوستنش به این اتحادیه وجود دارد.

از همین رو سیستم آموزش عالی آن روز به روز در حال پیشرفت است و هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی را پذیراست. بیشتر دانشگاه‌های گرجستان دارای اعتبار بین‌المللی هستند و انواع بورسیه‌ها را به متقاضیان خارجی اختصاص داده‌اند.

وقتی دولت یک کشور یا دانشگاهی در آن کشور، دانشجویی خارجی را جهت تحصیل و زندگی در آن کشور تحت پوشش حمایت مالی خود می‌گیرد، به آن فرد بورسیه داده است. یکی از رشته‌های محبوب در کشور گرجستان، رشته پزشکی است.

بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان در میان ایرانی‌ها خواهان فراوانی دارد. پرداخت این بورسیه به این صورت است که سالانه مبلغی به حساب دانشجو واریز می‌شود تا بتواند از آن برای پرداخت شهریه و دیگر هزینه‌های تحصیلی استفاده کند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان

بورسیه‌های تحصیلی گرجستان به دو صورت خصوصی و دولتی هستند. بورسیه‌های خصوصی فقط بخش مشخصی از هزینه تحصیل فرد را پرداخت می‌کنند اما بیشتر بورسیه‌های دولتی تمامی هزینه‌های تحصیلی فرد را تقبل می‌نمایند.
پرداخت بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان باعث شده تا افراد زیادی متقاضی تحصیل در این کشور باشند و عرصه برای رشد علمی و اقتصادی گرجستان فراهم شود. همچنین بیشتر کسانی که موفق به گرفتن بورسیه می‌شوند، افرادی نخبه هستند و این امر موجب می‌شود تا هم سطح علمی دانشگاه‌های گرجستان روز به روز ارتقاء یابد و هم این افراد برای آینده گرجستان مفید باشند.

در حقیقت گرجستان با پرداخت این بورسیه‌ها یک سرمایه‌گذاری علمی درازمدت را انجام می‌دهد. جهت دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان باید از سطح زبان بالایی برخوردار باشید.

در عین حال از نظر علمی نیز باید سطح بالاتری نسبت به دیگر درخواست کننده‌گان داشته باشید. داشتن مقالات علمی معتبر، سن مناسب و نمره‌های خوب در زمان تحصیل، از دیگر گزینه‌هایی هستند که در دریافت بورسیه بسیار مؤثرند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان
شرایط اخذ بورسیه پزشکی در گرجستان

بورسیه پزشکی در گرجستان در مقاطع مختلف

گرجستان بورسیه را به رشته‌هایی اختصاص داده که در کشور به آن‌ها نیاز دارد. انواع رشته‌های هنر، بازاریابی، پزشکی و … مشمول بورسیه‌های دولتی و خصوصی هستند.

بورسیه تحصیل کارشناسی در گرجستان

این بورسیه برای بیشتر رشته‌ها ۴ سال و برای رشته پزشکی کمی بیشتر است. اگر دانشجوی دانشگاه دولتی باشید و اقامت شما قانونی شده باشد، نصف یا تمام هزینه تحصیل توسط این بورسیه‌ها پرداخت می‌شود.

بورسیه تحصیل کارشناسی ارشد گرجستان

برای مقطع کارشناسی ارشد سن متقاضی باید بین ۱۸ تا ۳۵ سال باشد. درخواست این بورسیه به دو صورت امکان‌پذیر است. متقاضی هم می‌تواند قبل از عزیمت به گرجستان درخواست بورسیه را به صورت آنلاین ثبت و پیگیری کند و هم این‌که پس از ورود به گرجستان با مراجعه حضوری به دانشگاه درخواست بورسیه خود را ثبت نماید.

بورسیه تحصیل دکترا در گرجستان

برای دوره دکترا در گرجستان بورسیه کامل در نظر گرفته شده است. به این علت که مقطع دکترا پروژه‌ها و تحقیقات زیادی دارد. ناگفته نماند که در این مرحله سطح زبان متقاضی باید حداقل آیلتس ۷ باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه پزشکی در گرجستان

برای این‌که بتوانید از بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان استفاده کنید لازم است مدارکی را ارائه دهید. اگر درخواست شما به صورت آنلاین بوده، این مدارک را به سفارت گرجستان در ایران تحویل خواهید داد و اگر به صورت حضوری درخواست خود را به دانشگاه اعلام کرده‌اید باید مدارک لازم را به دانشگاه ببرید تا مراحل اداری دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان را طی کنید.

مدارک لازم جهت دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان

● فرم تکمیل شده درخواست بورسیه
● اصل پاسپورت
● آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه
● مدرک زبان انگلیسی سطح آیلتس ۶
● نامه‌ای مبنی بر علت درخواست بورسیه

پیشنهاد مشاور

گرجستان کشوری خوش آب و هوا با مردمی خون‌گرم و مهربان است. میزان امنیت در این کشور به قدری بالاست که به عنوان ششمین کشور امن جهان شناخته شده است. به همین دلیل ایرانیان زیادی تمایل دارند تا برای تحصیل پزشکی گرجستان را انتخاب کنند.

از سوی دیگر وجود بورسیه‌های تحصیلی مناسب باعث شده تا بسیاری از افراد نخبه که شرایط مالی تحصیل در خارج از کشور را ندارند، بتوانند برای دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در گرجستان اقدام نمایند. اگر می‌خواهید درباره بورسیه تحصیلی گرجستان و تحصیل پزشکی در گرجستان اطلاعات بیشتری کسب نمایید، با کارشناسان مدیکال پرتال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن