ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا

ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا

ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا

کشور ایتالیا که در جنوب اروپا قرار دارد، نخستین کشور در اروپا و سومین کشور به جهت سهولت در پذیرش دانشگاه برای دانشجوهای خارجی  در دنیاست. این کشور دانشگاه های قدیمی و معتبر زیادی را در خود جای داده است به همین دلیل هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می­کنند. البته علاوه بر وجود دانشگاه های معتبر، عواملی چون تاریخ قابل توجه، اختراعات، اکتشافات، مردم مهمان­ نواز، هزینه تحصیل و زندگی پایین، سیستم آموزشی مدرن و پیشرفته و … در مهاجرت افراد موثر هستند. دانشگاه های پزشکی این کشور در دنیا از اعتبار بالایی برخوردار هستند و اکثر دانش ­آموزان رشته تجربی به ادامه تحصیل در این دانشکده­ های پزشکی علاقمند هستند. اگر شما نیز از افرادی هستید که برای ادامه تحصیل خود کشور ایتالیا را انتخاب کرده‌­اید و می‌خواهید شرایط دریافت ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا برای تحصیل پزشکی را بدانید، پس با ما همراه باشید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های ایتالیا

بسیاری از افراد بخاطر آینده شغلی عالی، رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می­کنند؛ اما این رشته با داشتن آینده شغلی خوب، چالش هایی را نیز به همراه دارد. بطور مثال: فرد برای ورود به این رشته باید نمره های قابل قبولی در دروس شیمی، زیست، فیزیک و ریاضی بدست آورد.

رشته پزشکی یکی از مهم­ترین شاخه‌­های علوم تجربی بوده و نظام آموزش پزشکی عمومی، شامل 4 دوره علوم پایه, فیزیوپاتولوژی، کارورزی بالینی و کارآموزی بالینی است. افرادی که رشته علوم تجربی را برای ادامه تحصیل انتخاب می­‌کنند، می­دانند که قبولی در دانشگاه های دولتی نسبت به دانشگاه های خصوصی سخت‌­تر است و ورود به هر یک از این دانشگاه ها شرایط مخصوص به خود را دارد.

همچنین شرایط پذیرش در دانشکده های هر کشور نیز متفاوت است. افرادی که برای ادامه تحصیل رشته پزشکی کشور ایتالیا را انتخاب می­‌کنند، باید بدانند که دانشگاه های این کشور نیز شرایط پذیرش مخصوص به خود را دارند. قبولی در آزمون آی­مت یکی از شرایط پذیرش دانشگاه­های ایتالیا است. این آزمون ورودی که علاوه بر ایتالیا در دیگر کشورها نظیر: پرتغال، آرژانتین، برزیل، انگلستان، آمریکا، عربستان، ترکیهو  قطر و… برگزار می­‌شود، شامل 100 سوال تستی بوده و محتوای این سوالات با دروسی که در دوره دبیرستان تدریس شده مرتبط است. اگر فرد بتواند حداقل امتیاز 50 را از این آزمون کسب کند، قبولی او در 12 دانشگاه دولتی که رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می­دهند، بالا خواهد بود.

از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه ها ارائه مدرک به زبان ایتالیایی و یا انگلیسی است که برای شرکت در مقطع لیسانس، آیلتس 6 و در زبان ایتالیایی B2 مورد نیاز است. همچنین از دیگر شرایط پذیرش متقاضی در این دانشگاه ها می­توان به حداقل سن ۱۸ سال و مدرک دیپلم دوره 12 ساله تحصیلی اشاره کرد. متقاضیانی که در آزمون آی­مت رتبه ی قبولی را کسب کنند، می‌­توانند برای ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. در ادامه شرایط دریافت ویزای تحصیلی پزشکی را مورد بررسی قرار داده‌­ایم.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا

  • برگه پیش ثبت ­نام در دانشگاه مورد نظر در ایتالیا
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ترجمه رسمی اصل مدرک دیپلم
  • ترجمه رسمی ریز نمرات سه سال دوره دبیرستان
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • کپی از بلیط یا رزرو بلیط هواپیما
  • مدرک محل اقامت (اجاره خانه یا خوابگاه) یا رسید رزرو هتل
  • بیمه درمانی برای پوشش هفته‌­های اول اقامت
  • نامه تمکن مالی برای تامین هزینه­‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا ( پرینت حساب بانکی)
  • مدرک زبان مورد درخواست از طرف دانشگاه با توجه به زبان انتخابی

این­‌ها مدارکی هستند که فرد برای اخذ ویزای خود باید به زبان انگلیسی و یا به زبان ایتالیایی ترجمه رسمی و به سفارت ایتالیا در تهران ارائه دهد. همچنین خبر خوش برای دانشجویان این است که کشور ایتالیا در سال 2021 برای صدور ویزای دانشجویی سخت­گیری زیادی نداشته و صدور ویزا برای دانشجویانی که از دانشگاه های معتبر پزشکی پذیرش گرفته‌­اند، بسیار آسان‌­تر از سال­های پیش شده است. دانشجویانی که مدرک زبان ندارند، باید بدانند که برای اخذ پذیرش اولیه که اشاره کردیم نیازی به مدرک زبان نیست؛ اما برای اخذ ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا وجود مدرک زبان برای دانشجو الزامی است.

شرایط کار پس از اتمام تحصیلات پزشکی در ایتالیا

شرایط کار بعد از اتمام تحصیلات پزشکی در ایتالیا

متقاضیان پس از گذراندن تمامی دوره ­ها و اتمام درس خود در رشته پزشکی، برای مدت یکسال فرصت دارند تا با همان ویزای تحصیلی خود به کاری مرتبط با رشته‌­ای که خوانده‌­اند، مشغول شوند و بعد از اشتغال نوع ویزای خود را از ویزای تحصیلی به ویزای کاری تغییر دهند. همچنین علاوه بر این دو نوع ویزا، دانشجویان خارجی برای ادامه اقامت خود می­‌توانند با شرایطی چون: سرمایه‌­گذاری در کشور ایتالیا و اخذ ویزای سرمایه‌­گذاری ایتالیا، پذیرش رایگان در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌ های این کشور، امکان ثبت شرکت در ایتالیا و دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا  و یا خرید ملک نسبت به اخذ ویزای اقامت اقدام نمایند.

سخن پایانی

حال که با شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا آشنا شدید، باید گفت که اگر این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌­اید، در مسیر خوبی قرار دارید؛ زیرا این کشور نسبت به جذب استعدادهای درخشان در سطح بین‌­الملل علاقه نشان داده و برای زندگی دانشجویان تسهیلاتی در نظر دارد.

همچنین این کشور از دانشجویان بسیار حمایت می­‌کند. هزینه زندگی و دانشگاه در این کشور نسبت به کشورهایی چون کانادا و آمریکا پایین‌تر بوده و به طور کلی هزینه زندگی در ایتالیا حدود 600 تا 700 یورو در ماه متغیر است .پس شما می­‌توانید با خیال راحت در دانشگاه­‌های این کشور به تحصیل رشته مورد علاقه خود بپردازید و از زندگی در این کشور زیبا نهایت لذت را ببرید.

ایتالیا تسهیلاتی را برای زندگی دانشجویی در نظر دارد و این کشور از دانشجویان بسیار حمایت می کند. همچنین دانشگاه های ایتالیا مقصدی رویایی برای ادامه تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن