تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان و آزمون

تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان و آزمون

تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان و آزمون

مقدمه

هر ساله شمار زیادی  از افراد با هدف تحصیل در رشته های پزشکی، در کنکور شرکت می کنند اما خیلی از آنها پشت سد کنکور می مانند و به هدف خود نمی رسند. در این شرایط، برخی از آنها به تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان و آزمون ورودی در خارج از کشور فکر می کنند و کشورهایی که بدون هیچ امتحان یا اخذ مدرک زبان داوطلبان را پذیرش می کنند، در اولویت قرار می دهند.

تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان و آزمون ورودی در کدام کشورها ممکن است؟

تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان و آزمون

چین :

در بین کشورهای مختلفی که شرایط سختگیرانه ای برای پذیرش دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ندارند، چین را باید بهترین گزینه دانست؛ چون علاوه بر اینکه دانشگاه های آن آزمون ورودی ندارند و مدرک زبان هم نمی خواهند؛ مدارکشان مورد تأیید وزارت بهداشت ایران هستند. ضمن اینکه آموزش در دانشگاه های پزشکی چین به زبان انگلیسی صورت می گیرد.

 

روسیه :

برای تحصیل رشته های پزشکی در روسیه هم نیازی به ارائه مدرک زبان و شرکت در آزمون ورودی نیست. تحصیل پزشکی در روسیه به دو زبان انگلیسی یا روسی امکانپذیر است و اگر بخواهید به زبان روسی تحصیل کنید، پیش از دوره اصلی خود یک دوره پادفک را می گذرانید که به عنوان دوره پیش پزشکی روسیه معروف است. در این دوره، شما در کنار فراگیری برخی دروس مرتبط، ربان روسی را هم می آموزید.

تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی نیازی به گذراندن دوره پیش پزشکی ندارد و یک سال کوتاه تر است.

تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان

گرجستان :

شما بدون داشتن مدرک زبان می توانید در گرجستان پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی بخوانید. زبان تحصیل هم انگلیسی است. دانشگاه های پزشکی گرجستان آزمون ورودی برگزار نمی کنند و مزیت دیگری هم که نسبت به خیلی از کشورها دارند، نداشتن محدودیت سنی برای پذیرش داوطلبان است.

اگر به اندازه ای که مطالب آموزشی را متوجه شوید و بتوانید با اساتید و همکلاسی ها ارتباط برقرار کنید، با زبان انگلیسی، روسی یا گرجی آشنایی دارید؛ در هر سن و سالی می توانید به تحصیل پزشکی در گرجستان فکر کنید.

 

ارمنستان :

ارمنستان ، شرایطی کم و بیش شبیه گرجستان دارد؛ دوره های پزشکی این کشور هم به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دانشگاه ها از داوطلبان مدرک زبان نمی خواهند. آزمون ورودی هم برگزار نمی شود و داوطلبان صرفا باید برخی مدارک تحصیلی لازم را داشته باشند.

 

آذربایجان و بلغارستان :

آذربایجان و بلغارستان دو کشور دیگری هستند که دانشجویان پزشکی را بدون مدرک زبان پذیرش می کنند. دانشگاه های پزشکی آذربایجان آزمون ورودی ندارند اما برای تحصیل پزشکی در بلغارستان باید در آزمون ورودی شرکت کنید.

تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان و آزمون ورودی

نکته:

عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای ادامه تحصیل یا به عبارت دیگر تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان و آزمون ، به معنی این نیست که شما با هر میزان آشنایی با زبان دوره تحصیلی خود می توانید دوره خود را بدون مشکل بگذرانید. شما مدرک زبان لازم ندارید اما قطعا باید خیلی خوب زبان دوره تحصیلی خود را بدانید و حتی به دلیل گذراندن دوره کارآموزی در کلینیک ها و بیمارستان ها، باید به مرور زبان ارتباط با مردم عادی کشور محل تحصیل خود را هم یاد بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن