زبان مورد نیاز برای رشته پزشکی در هند

زبان مورد نیاز برای رشته پزشکی در هند

زبان مورد نیاز برای رشته پزشکی در هند

زبان مورد نیاز برای رشته پزشکی در هند  : آگاهی از شرایط تحصیل در کشور هند و زبان مورد نیاز برای رشته پزشکی در هند برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل پزشکی در این کشور، امری ضروری است. در سال های اخیر دانشجویان بسیاری به منظور ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی به کشور هند مهاجرت می کنند.

دلیل این مهاجرت را می‌توان انتخاب این کشور به عنوان بزرگ‌ترین پرورش دهنده متخصصین پزشکی در ۲۰ سال اخیر دانست. با توجه به اینکه هند دومین کشور جهان است که ۱۲۵ ميليون نفر از جمعیت آن کامل به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند ، دروس ارائه شده در دانشگاه‌های پزشکی به زبان انگلیسی و در برخی دوره ها هندی است.

به همین دلیل تسلط کافی به زبان برای رشته پزشکی در هند بسیار حائز اهمیت است . عدم آشنایی به زبان انگلیسی برای دانشجویان رشته پزشکی ادامه تحصیل در این کشور را دشوار می سازد.

ارائه آموزش به زبان انگلیسی در دانشکده های پزشکی در هند

کشور هند با دارا بودن بزرگ‌ترین دانشکده های پزشکی در جهان ، ارائه آموزش به زبان انگلیسی و برگزاری آزمون های پذیرش دانشجویان خارجی به زبان انگليسي و هندی این کشور را به یکی از مقاصد رؤیایی برای دانشجویان پزشکی تبدیل کرده است.

البته ۷۹ درصد شرکت کننده ها در آزمون ورودی زبان انگلیسی را انتخاب می کنند و دارا بودن حداقل نمره زبان انگلیسی برای پذیرش در رشته‌ های علوم پزشکی برای مؤسسات آموزش عالی این کشور کافی است.

اگرچه دو زبان انگلیسی و هندی در این کشور رسمیت دارند اما ۱۷ زبان بومی دیگر نیز در هند مرسوم هستند. دانشگاه های معتبر اروپایی و انگلیسی در هند دارای شعبه هستند و در اولویت قرار داشتن کیفیت آموزش علوم پزشکی در سیستم آموزشی کشور هند یکی از دلایلی است که دانشجویان خارجی را به مهاجرت تحصیلی در این کشور ترغیب می کند.

ارائه آموزش به زبان انگلیسی در دانشکده های پزشکی در هند
ارائه آموزش به زبان انگلیسی در دانشکده های پزشکی در هند

مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در هند

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم تحصیل در کشور هندوستان به زبان انگلیسی است و دانشجویان قبل از شروع مقاطع تحصیلی خود بایستی دوره های زبان انگلیسی را در ایران یا هند سپری کنند چرا که هیچ دوره زبانی از طرف کالج ارائه نمی شود.

لازم به ذکر است که هیچ‌گونه مدرک زبان برای رشته پزشکی در هند نیاز نیست . به طور مثال مدارکی مانند آیلتس یا تافل نیاز نیست و دانشجویان می توانند بدون داشتن مدرک زبان و تنها با گذراندن دوره های زبان قبل از ورود به دانشگاه و تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل پزشکی در هند اقدام کنند.

نتیجه

با توجه به انگلیسی بودن زبان برای رشته پزشکی در هند و برخورداری این کشور از دانشگاه های معتبر ، در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان ایرانی با توجه به کم بودن سهمیه رشته های علوم پزشکی در دانشگاه‌های داخلی ، درخواست های خود را مبنی بر ادامه تحصیل در رشته پزشکی به کشور هند ارسال نموده و منتظر دریافت پذیرش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن