هزینه تحصیل پزشکی در چین

هزینه تحصیل پزشکی در چین

هزینه تحصیل پزشکی در چین

تحصیل در خارج از کشور هزینه های زیادی را در بر دارد، از میان این هزینه ها، شهریه دانشگاه موردنظر از مهمترین مواردی است که به نسبت شهر محل تحصیل، اعتبار دانشگاه انتخابی و رشته ای که قصد تحصیل در آن را داریم متغیر است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور چین را دارند بهتر است نسبت به هزینه های تحصیل در این کشور آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند امور مالی خود را در طی زمان تحصیل مدیریت کنند. در این مطلب درباره هزینه تحصیل پزشکی در چین ، شرایط دانشجویان بین المللی چین ، هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی و … صحبت می کنیم تا شما متقاضیان محترم به دیدگاهی از هزینه های تحصیل خود در چین و در رشته های علوم پزشکی برسید.

کشور پهناور چین از مقرون به صرفه ترین مقاصد تحصیلی دنیاست، هزینه تحصیل پزشکی در چین به طور متوسط 1/3 کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس است. یعنی شما می توانید با هزینه سالیانه 3000 تا 5000 دلار در سال یک دوره 6 ساله کامل را بگذرانید. دلیل این شهریه های مقرون به صرفه کمک هزینه های است که از سوی وزارت بهداشت چین به اساتید دانشگاه تعلق می گیرد.

 

هزینه سالانه دانشجویان در چین

هزینه های سالانه دانشجویان در چین

هزینه های تحصیل پزشکی در چین بصورت میانگین   برای هر سال به شرح زیر است:

 

  • شهریه دانشگاه علوم پزشکی – از 30.000 تا 50.000 یوان
  • خوابگاه – 10.000 یوان
  • هزینه ثبت نام – 800 یوان
  • معاینات پزشکی – 600 یوان
  • اجازه اقامت – 800 یوان
  • بیمه خدمات درمانی – 600 یوان
  • خرید کتاب – 3.000 یوان

نکته: البته هزینه های لیست شده به نسبت شهری که دانشجو در آن اقامت دارد متغیر است.

 

هزینه تحصیل در رشته پزشکی

هزینه تحصیل پزشکی در چین

شهریه ی سالانه ی تحصیل در رشته ی پزشکی از سالی 3000 تا 5000 دلار بسته به نوع دانشگاه متغییر است. مبلغ شهریه بصورت یکجا و ابتدای شروع هر سال تحصیلی از دانشجو دریافت می شود. البته امکان پرداخت شهریه بصورت اقساط در از سال ۲ به بعد برای دانشجو ها وجود دارد. هزینه های که پیشتر گفته شد همچون اجازه اقامت، بیمه، کتاب و … جدا از مبلغ شهریه دریافت می شود.

 

هزینه تحصیل در رشته های علوم پزشکی

هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی به تفکیک دانشگاه

در اینجا هزینه تحصیل در رشته های علوم پزشکی برخی از دانشگاه های کشور چین را لیست کرده ایم :

1-      دانشکده پزشکی دانشگاه شیان Xi’an Jiaotong :

رشته های: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی

شهریه : 50.000 یوان

 

2-      دانشگاه چاینا مدیکال –  China Medical Uni:

رشته های: پزشکی، دندانپزشکی

شهریه : 42.000 یوان

 

3-      دانشگاه کپیتال پکن Capital :

رشته: پزشکی

شهریه : 42.000 یوان

 

4-      دانشگاه جنجو Zhengzhuo University :

  • رشته های: پزشکی، دندانپزشکی

شهریه : 35.000 یوان

 

  • رشته داروسازی

شهریه : 25.000 یوان

 

5-      دانشگاه جینان  Jinan University:

  • رشته پزشکی

شهریه : 34.000 یوان

 

  • رشته داروسازی

شهریه : 30.000 یوان

 

بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اغلب به دانشجویان متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های غیر پزشکی تعلق می گیرد. این بورسیه ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها تا 70 درصد هم بورسیه می کنند و هزینه های شهریه، خوابگاه و هزینه ی زندگی را پوشش میدهد. اما بهترین نوع بورسیه، بورسیه فول فاند است که حتی به دانشجو حقوق ماهانه هم پرداخت می کنند. ناگفته نماند که در چین هم مانند بسیاری از کشورها دریافت بورسیه برای رشته های علوم پزشکی آسان نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد.

شرایط کامل دریافت بورسیه و اطلاعات دانشگاه هایی که امکان اعطای بورسیه به دانشجویان بین المللی دارند را در لینک زیر مطالعه کنید:

 بورسیه تحصیل پزشکی در چین

 

بالاترین و پایین ترین شهریه دانشگاه علوم پزشکی

بالاترین و پایین ترین شهریه متعلق به کدام دانشگاه چین است؟

در میان رشته های دانشگاهی تحصیل در رشته های علوم پزشکی و مهندسی هزینه بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارد. بالاترین شهریه مربوط به دانشگاه Fudan  است که در حدود سالیانه 75,000 یوان معادل 11,500 دلار است و پایین ترین شهریه متعلق به دانشگاه Wuhan با شهریه سالیانه 32,000 یوان است که معادل 5,000 دلار است.

 

زمان و مهلت پرداخت شهریه 

شهریه دانشگاه هرسال در ماه سپتامبر (شهریور) که ابتدای سال تحصیلی است به صورت سالانه باید به دانشگاه پرداخت شود. البته دانشجویان پس از ورود به کشور چین و در سالهای بعدی امکان پرداخت ترم به ترم شهریه های دانشگاه را هم دارند.

 

دانشجویان بین المللی چین

امکانات رفاهی دانشجویان بین المللی چین

همه ی دانشگاه های چین امکانات رفاهی از جمله تخت خواب، کمد وسایل، میز تحریر، سیستم سرمایشی و گرمایشی و … را در محل خوابگاه برای دانشجویان فراهم کرده اند. همچنین سالن های ورزشی مختلف، استخر، کلاس های آموزش زبان چینی، کلاس های هنری نیز در پردیس دانشگاه برای استفاده دانشجو فراهم است. از طرفی دانشجو با کسب مجوز از اداره مهاجرت و اتباع خارجی می تواند بنا به اختیار خود در محیطی خارج از دانشگاه زندگی کند که این صورت باید هزینه بیشتری را برای اسکان خود در نظر بگیرد.

 

 

پیشنهاد مشاور

تمام نکات گفته شده در این مطلب درباره هزینه تحصیل پزشکی در چین ، شرایط دانشجویان بین المللی چین ، هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی و … برای این است که شما با تمامی موارد هزینه تحصیل در چین آشنا شوید و بر مبنای اطلاعات گفته شده توسط کارشناسان مدیکال پرتال ما بهترین تصمیم را بگیرید.

به خاطر داشته باشید که با وضعیت نوسان قیمت دلار در کشور طی سالهای اخیر، کشور چین یکی از کم هزینه ترین مقاصد تحصیلی بشمار می رود که با تحصیل در آن می توانید به اهداف خود با هزینه ای کمتر از سایر کشور ها برسید.

کارشناسان ما در گروه مدیکال پرتال آماده هستند تا شرایط شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی چین بررسی کنند و به سوالاتی که در زمینه هزینه تحصیل در چین دارید پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن