انواع خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا

انواع خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا

انواع خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا

انواع خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا :

خوابگاه های دانشجویی دولتی

خوابگاه های دانشجویی که خوابگاه های وابسته به دانشگاه های کشور ایتالیا هستند؛ خدمات و امکانات لازم برای زندگی دانشجویان را دارا هستند و به صورت اتاق های تک نفره یا دو نفره برای دانشجویان بین المللی وجود دارند.

امکانات موجود در این خوابگاه ها نظیر سالن های ورزشی ، سالن کامپیوتر ، دسترسی به اینترنت ، رخت شور خانه و دیگر موارد ضروری برای تهیه غذا و سرویس های مورد نیاز دانشجویان است.

هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی به صورت میانگین از ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو در ماه می باشد و اگر اتاق به صورت تک نفره باشد هزینه آن بیشتر از اتاق های مشترک دو نفره است. خوابگاه های دانشجوئی در ایتالیا برای دانشجویان خارجی که با همراه یا خانواده در کشور ایتالیا زندگی می کنند، اتاق های خصوصی در نظر گرفته می شود که دارای امکانات ویژه است.

 خوابگاه ‌های دانشجویی خصوصی

خوابگاه های خصوصی دانشجویی در ایتالیا معمولاً به صورت اتاق های تک نفره  و اتاق های دو نفره هستند. در کل این خوابگاه ها مانند آپارتمان بوده و سرویس های جانبی و آشپزخانه مشترک برای استفاده همه دانشجویان دارد.

هزینه اجاره این خوابگاه های دانشجویی خصوصی از ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه  متغیر است. ذکر این نکته لازم است که اتاق های تک نفره با توجه به شرایط هزینه بیشتری نسبت به اتاق های دو نفره دارند .

 خوابگاه ‌های دانشجویی خصوصی
خوابگاه ‌های دانشجویی خصوصی

اجاره سوئیت آپارتمان خصوصی

آپارتمان ها و یا سوئیت های مورد استفاده به عنوان خوابگاه دانشجویی برای افرادی است که از تمکن مالی بالایی برخوردارند و پرداخت اجاره آپارتمان در شهرهای مختلف ایتالیا برای آن ها مشکلی ندارد.

دانشجویان به صورت شخصی باید اقدام به اجاره این آپارتمان های خصوصی کنند . با توجه به موقعیت قرارگیری این آپارتمان ها در مناطق شهری و دارا بودن امکانات گوناگون هزینه اجاره آن ها در ماه از ۴۰۰ یورو تا ۱۴۰۰ یورو در ماه قابل تغییر است .

انواع خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن