شرایط زندگی در مجارستان

شرایط زندگی در مجارستان

شرایط زندگی در مجارستان

شرایط زندگی در مجارستان – شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که می‌خواهید بدانید شرایط زندگی در مجارستان چگونه‌ است. همچنین در صورتی که به‌ دنبال کسب اطلاعاتی در زمینه تحصیل پزشکی در مجارستان هستید و قصد مهاجرت به این کشور را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله سعی داریم راجع به کشور مجارستان، زبان، شرایط زندگی در مجارستان، شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان اطلاعاتی ارائه کنیم که قطعاً برای شما مفید خواهد بود.

نکاتی درباره کشور مجارستان

امروزه شرایط زندگی، تحصیل و نبودن فرصت‌های شغلی مناسب، سبب شده تا بسیاری از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای اروپایی مانند مجارستان باشند. کشور مجارستان از نظر موقعیت جغرافیایی واقع در مرکز قاره اروپا است و در جهان به عنوان کشوری توسعه‌یافته و مهاجرپذیر از آن یاد می‌شود. جمعیت این کشور حدوداً به 9.7 میلیون نفر می‌رسد و با کشورهایی چون اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، صربستان، اسلوونی و اتریش هم‌مرز است. پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست، دارای جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر و زبان رسمی مردم کشور مجارستان زبان مجاری است.

این کشور را جز آن دسته از کشورها با قدرت متوسط تقسیم‌بندی کرده‌اند و از نظر قدرت اقتصادی جهان، صندوق بین‌المللی پول، مجارستان را در رده پنجاه و هشتم قرار داده است. مجارستان جز کشورهای پردرآمد با استانداردهای بالای زندگی محسوب می‌شود و از سال 2004 به بعد جز اتحادیه اروپا و از سال 2007 به بعد جز منطقه شنگن قلمداد می‌شود. اگرچه کشور مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می‌آید اما واحد پولی به نام فورینت (forint) دارد و لازم به ذکر است که 1 فورینت مجارستان معادل 14،000 ریال ایران می‌باشد.

هزینه‌های بسیار کم، شرایط زندگی مساعد در مجارستان، دانشگاه‌های معتبر و ارائه مدارک‌ معتبر و موردقبول آمریکا، اروپا و کانادا، معتبر بودن مدرک پزشکی دانشگاه‌های این کشور، فرصت‌های شغلی متناسب با رشته تحصیلی در مجارستان از دلایلی است که سال‌های اخیر سیل دانشجویان را به سمت این کشور روانه کرده است و مجارستان را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای ایرانیان و دانشجویان رشته‌های پزشکی تبدیل کرده است.

برای مهاجرت به کشور مجارستان روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها مهاجرت تحصیلی است. اگر بخواهیم به روش‌های دیگر مهاجرت اشاره کنیم، می‌توانیم به مهاجرت به خاطر اشتغال، مهاجرت با استفاده از روش ازدواج یا راه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری، تولد در کشور مجارستان و پناهندگی اشاره کنیم.

مهاجرت به روش قانونی و اصولی به کشور مجارستان نیازمند داشتن اطلاعات صحیح در زمینه شرایط زندگی در مجارستان است و نیاز به کسب اطلاعات و استفاده از مشاوره‌های دقیق و تخصصی در این زمینه می‌باشد. به منظور دریافت انواع اقامت در کشور مجارستان افراد می‌بایست توانایی مالی لازم و شرایط موردنظر برای دریافت اقامت و زندگی در مجارستان را داشته باشند. در صورتی که تنها قصد تحصیل در کشور مجارستان را داشته باشید و تنها برای چند سال می‌خواهید در این کشور زندگی و تحصیل کنید باید اطلاعاتی راجع به هزینه‌های زندگی در این کشور را به دست بیاورید. در ادامه به مواردی که شاید برای زندگی و تحصیل در مجارستان تأثیرگذار باشند، اشاره خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن