تحصیل پزشکی در روسیه

نظام تحصیلی روسیه چگونه است؟ تحصیل پزشکی در روسیه چه مزایایی دارد؟ دانشگاه های روسیه چه رتبه ای دارند؟ تحصیل در روسیه و به‌ طور خاص؛ شرایط تحصیل پزشکی در روسیه چیست؟ شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه چگونه است؟ آیا بورسیه های تحصیلی روسیه برای تحصیل علوم پزشکی هم در دسترس هستند؟ هزینه تحصیل پزشکی در روسیه و هزینه زندگی در این کشور چقدر است؟ اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی روسیه چه شرایط و روندی دارد؟  اینها سؤالاتی هستند که با خواندن این مطلب می توانید جوابشان را پیدا کنید. در ادامه، مزایا و چگونگی تحصیل پزشکی در روسیه را شرح می‌دهیم.

معرفی روسیه

روسیه از جمله کشورهایی است که پیشینه غنی آموزشی دارد و بیش از نیمی از شهروندان آن دارای مدرک دانشگاهی هستند. دانشگاه‌های روسیه شرایط تحصیلی و اقامتی مناسبی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا هرچه بشتر با این کشور سازگار شوند و دوران تحصیل خوبی را سپری کنند. دانشگاه‌های روسیه به آموزش تخصص‌های مختلفی از جمله مهندسی، علوم انسانی و علوم پزشکی می‌پردازند و اغلب جزء دانشگاه‌های برتر جهان هستند. تحصیل پزشکی در روسیه نسبت به کشورهای برتر دیگر مقرون به صرفه‌تر است و لذا طرفداران بسیاری از جمله در ایران دارد.

دولت روسیه فرصتی استثنایی برای دانشجویان سرتاسر جهان، یعنی ۱۷۰ کشور فراهم آورده است؛ به این صورت که هر ساله به تعدادی از دانشجویان بورسیه تحصیلی می‌دهد و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با استفاده از بورسیه دولتی به‌صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. با توجه به امکانات، سطح علمی و نیز هزینه تحصیلی، روسیه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل در یک کشور خارجی باشد.

ویدئو تحصیل پزشکی در روسیه

چرا روسیه را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

کشور روسیه از نظر علمی در جایگاه خوب و بالایی در جهان دارد و در زمینه های علوم پایه، مهندسی، هوا فضا، پزشکی و مخصوصا نانو تکنولوژی در دسته پیشرفته ترین کشورهای جهان است .طبق آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ، روسیه بیشترین جمعیت تحصیل کرده در جهان را دارد که عملکرد آن در مقایسه با کشورهای کانادا، ژاپن و آمریکا بهتر بوده است. دانشجویان محصیل در روسیه می‌توانند در تمامی علوم دانشگاهی به دانش عمیق و بنیادی دست پیدا کنند و این موضوع با توجه به جایگاه‌ بالای دانشگاه‌های روسی در رده‌بندی‌های جهانی اثبات شده است. آزمایشگاه‎های مجهز، مراکز علمی و امکانات مطالعاتی از الزامات زندگی دانشجویی امروزی است که در روسیه در حد عالی فراهم شده است. بیشتر دانشگاه‎های این کشور دارای خوابگاه‌ می‌باشند که هزینه‌های اقامتی آنها کم است.

هزینه تحصیلی

هزینه تحصیل در روسیه بسیار ارزان تر از هزینه های مشابه در کشورهایی همچون کانادا و آمریکا است در صورتی که از لحاظ امکانات آموزشی، دانشگاه‌های برجسته روسیه با موسسات آموزشی غربی رقابت می‌کنند. هزینه‌ی پایین تحصیل و زندگی و هم چنین سطح کیفی بالای دانشگاه‌های روسیه، این کشور را در مقام اول مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان قرارداده‌است.

روسیه یکی از معدود کشورهایی است که فرصت برخورداری از تحصیل رایگان را در اختیار دانشجویان سراسر جهان قرار می‌دهد و هرساله چندین هزار بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کند. یکی دیگر از فرصت‎های که در اختیار دانشجویان قرار گرفته، شرکت در رقابت‌های علمی دانشگاه است که به برندگان و مدال‌آوران این مسابقات، در هنگام ثبت‌نام در دانشگاه‌ امتیازهایی همچون تخفیف در شهریه و مکان‌های تحت پوشش دولت ارائه می‌شود.

یادگیری زبان روسی

زبان روسی توسط ۲۶۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان استفاده می‌شود و میلیون‌ها خارجی به طور منظم در حال یادگیری این زبان می باشند. دانشگاه‌های روسیه، با ارائه دوره‌های متفاوت زبان روسی شامل دوره‌های آموزشی، کلاس های تابستانی و یادگیری مجازی، فرصت خوبی را برای دانشجویان خارجی خود فراهم کرده است. دانشجویان بین الملل می‌توانند از آموزش‌های بلندمدت زبان روسی استفاده کنند و برای دانشجویان بورسیه شده، این امکانات بصورت رایگان است.

اخذ دو مدرک تحصیلی همزمان

مدرک تحصیلی روسیه در بیشتر کشورهای جهان دارای اعتبار است. بسیاری از دانشگاه‌های روسیه، همکاری مشترکی با دانشگاه‌های دیگر کشورها دارند و به دانشجویان خود مدرک دوگانه اعطا می‌کنند. یعنی با تحصیل در روسیه، می‌توانید یک مدرک روسی و یک مدرک از دیگر دانشگاه‌های اروپایی دریافت کنید. این مزیت جالب حاصل توافق این کشور با بیش از 60 کشور جهان از جمله فرانسه، اسپانیا، چین، فنلاند و غیره است.

امکان سازگاری دانشجویان بین‌الملل

روسیه کشوری چند ملیتی و محل زندگی بیش از ۲۰۰ گروه قومی است که به بیش از ۱۰۰ زبان و لهجه متفاوت سخن می‌گویند. مسیحیان، مسلمانان، بودایی ها، یهودیان و دیگر ادیان مختلف به پشتوانه آزادی بیان، به راحتی در کنار یکدیگر زندگی کنند. چندملیتی و قومیتی بودن این کشور، گوناگونی تمام حوزه‌های زندگی از فرهنگ تا خانواده را نشان می‌دهد. دانشگاه‌های روسیه تجربه طولانی مدت در زمینه آموزش و سازگاری دانشجویان بین الملل دارند.

رتبه بندی دانشگاه های روسیه

رتبه‌بندی دانشگاه‌های روسیه

بیست و پنج دانشگاه روسیه در رتبه بندی کیو اس دانشگاه‌های برتر جهان (QS World University Rankings) قرار دارند، سیزده مورد از این دانشگاه‌ها جزء ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. روسیه همچنین در رتبه بندی QS EECA University Rankings شامل ۳۰۰ دانشگاه برتر اروپا و آسیای مرکزی و نیز ۹۵ دانشگاه برجسته روسیه حضور قابل توجهی دارد.

تحصیلات عالی در روسیه پیشرفت چشمگیری داشته است و در بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ بیش از ۷/۶ میلیارد دلار در جهت ارتقاء امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه ها و ارتقاء سطح اساتید هزینه شده است. علاوه بر این، در سال ۲۰۰۳، روسیه با عضویت در فرایند بولونیا (Bologna Process) متعهد شد تا نظام آموزشی خود را با نظام اکثر کشورهای اروپایی هماهنگ کند. این بدان معنی است که بسیاری از دانشگاه‌های روسیه در حال حاضر امکان انتخاب یکی از دو حالت تحصیلات لیسانس چهار ساله و یا دوره تخصصی پنج ساله را فراهم می کنند. نظام آموزش روسیه، در جدیدترین رتبه بندی نظام‌های آموزشی کیو اس (QS) رتبه ۲۶ جهان را کسب کرده است.

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه

کشور روسیه محبوبیت زیادی میان دانشجویان سراسر جهان بویژه دانشجویان کشورهای آسیایی با هدف تحصیل پزشکی در خارج از کشور، پیدا کرده است. دانشگاه های پزشکی روسیه جدیدترین و مدرن ترین تکنولوژی ها و تاسیسات، سیستم عالی و با کیفیت آموزش پزشکی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و از این رو شهرت بالایی میان دانشجویان خارجی دارند. دولت روسیه به دنبال توسعه زیرساخت ها و فناوری های خود سطح جهانی است.

علاوه بر آموزش های مقرون به صرفه تحصیل پزشکی در روسیه، دانشجویانی فارغ التحصیل از دانشکده‌های پزشکی روسیه واجد شرایط هستند تا بعد از گذراندن آزمون پزشکی ملی این کشور در هر جای جهان مشغول به کار شوند. آموزش دوره های پزشکی با توجه به شرایط دانشجو به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می‌شوند. یک دوره تحصیل پزشکی در روسیه که به زبان روسی تدریس می‌شود، 7 سال به طول می انجامد که یک سال آن مربوط به آماده سازی زبان روسی دانشجویان بین المللی می باشد.

مزیت‌های تحصیل پزشکی در روسیه

آنچه که دانشجویان را راغب به تحصیل پزشکی در روسیه می‌کند، روال راحت پذیرش، فرآیند سریع درخواست و نبود آزمون ورودی در اکثر دانشگاه‌های این کشوراست. علاوه بر آن مزیت‌های دیگری نیز به محبوبیت تحصیل پزشکی در روسیه کمک کرده است، از جمله

  • کیفیت بالای آموزش و استانداردهای تحصیلی عالی
  • چندین پیوند انتقال بین الملللی
  • دانشگاه های معتبر بین المللی و مدارک تایید شده
  • امکانات خوب دانشگاه ها
  • اثبات مدارک پزشکی روسی در کل جهان از طریق WHO، UNESCO
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • فرصت‌های متعدد برای بررسی های بالینی در بیمارستان های تحت مدیریت دانشگاه ها
  • محیط تحصیلی بین المللی امن
  • فرآیند راحت درخواست ویزای دانشجویی

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

دانشجویان پزشکی در روسیه، علی رغم ارائه آموزش های مقرون به صرفه در پزشکی، از استانداردهای بالای زندگی همراه با هزینه های پایین نیز بهره مند می شوند. بزرگترین مزیت تحصیل پزشکی در روسیه، شهریه پایین دانشکده‌های پزشکی است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است زیرا از سوی دولت برای شهریه دانشجویان خارجی، یارانه در نظر گرفته می‌شود. یعنی دانشجویان فقط 10 تا 20% از هزینه واقعی آموزش پزشکی را پرداخت می‌کنند که این هزینه نیز با توجه به نوع تخصص متفاوت می‌باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

برای دانشجویان بین المللی که می خواهند به تحصیل پزشکی در روسیه بپردازند، برنامه‌های آموزشی زیادی وجود دارد. برای انتخاب صحیح این برنامه‌های آموزشی، دانشجو باید بداند که:

  • دوره کارشناسی فقط برای رشته پرستاری ارائه می‌شود، مدت تحصیل این مقطع ۴ سال است؛
  • طول دوره‌های تخصصی در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، روانشناسی بالینی ۵-۶ سال است؛
  • در دروه‌های رزیدنت پزشکی، دانشجو می‌تواند در طی ۲ تا ۴ سال، دوره‌های تخصصی گوارش، ارتودنسی و اطفال را بگذراند؛
  • دوره کارشناسی ارشد دانشجو می‌تواند در تخصص خاص خود، دانش خود را ارتقا دهد یا به مطالعه در زمینه های مرتبط بپرازد. این دوره سه سال و نیم طول می‌کشد.

نظام آموزشی روسیه

نظام آموزشی روسیه

نظام آموزشی روسیه بر اصول بولونیا (Bologna) استوار است و شامل دوره کارشناسی، دوره تخصص، دوره کارشناسی ارشد، دوره تحصیلات تکمیلی، کارآموزی بالینی و غیره می شود.

دوره کارشناسی یک دوره کامل آموزش عالی به مدت ۴ سال است و به آموزش عمومی پایه می‌پردازد. دانشجویان در پایان دوره پس از دفاع از پایان‌نامه، مدرک کارشناسی را دریافت می‌کنند. دانشجو این مدرک می‌تواند وارد بازار کار شود و یا تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد ادامه دهد.

دوره تخصص بر خلاف مقطع تحصیلی کارشناسی در روسیه است. دوره تخصص روی کارهای عملی در صنعت بر اساس رشته انتخاب شده تمرکز می کند. طول این دوره حداقل ۵ سال است. فارغ التحصیلان دوره تخصص، می توانند وارد بازار کار در صنعت شوند یا تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد یا سایر دوره های تحصیلات تکمیلی ادامه دهند.

دوره کارشناسی ارشد در روسیه ، به منظورکسب تخصص عمیق در رشته انتخابی را فراهم می کند. دارندگان مدرک دوره کارشناسی و تخصص می توانند در دوره های کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. این دوره حداقل دو سال طول می کشد و شامل آموزش دانشجویان برای کار تحقیقاتی می شود. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در روسیه می‌توانند در صنعت کار کنند یا تحصیلات خود را در دوره تحصیلات تکمیلی ادامه دهند.

دوره تحصیلات تکمیلی مختص فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد یا تخصص است. این دوره شامل تحصیل، تدریس، تجربه عملی و پژوهش است. تحصیل تمام وقت حداقل ۳ سال طول می کشد، و تحصیل پاره وقت حداقل ۴ سال طول می کشد.

دوره رزیدنت مرحله نهایی آموزش در تحصیل پزشکی در روسیه است. این دوره ۲ ساله است و ترکیبی از مطالعات جامع اصول اولیه علوم پزشکی و کسب تجربه عملی در موسسات پزشکی است که در طی آن دانشجویان مهارت ها و توانایی های لازم را کسب می کنند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

دندانپزشکی برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در روسیه را دارند، یکی از بهترین رشته‌ها است. به دلیل همه مزایای که به طور کلی درباره تحصیل پزشکی در روسیه گفته شد، رشته داندانپزکی نیز مورد استقبال دانشجویان سراسر جهان قرار گرفته است. علاوه بر سطح علمی بالا، کیفیت آموزشی، امکانات مناسب و هزینه تحصیلی مقرون به صرفه، دانشگاه‌های این کشور فرصت‌های متنوع و خوبی را برای گذران دوره‌های کارآموزی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پیشرفته بوجود آورده است.

دوره تحصیل دندانپزشکی در روسیه پنج ساله است و پس از اتمام دوره لازم است دانشجویان دوره‌های کارورزی را نیز طی کنند. البته دوره تحصیلی پس از گذراندن یک دوره آموزشی در کالج شروع می‌شود و اگر دانشجوی بین‌المللی مشکل زبان هم داشته باشد، باید یک سال هم دروره آماده‌سازی زبان را طی کند. برخی دانشگاه‌ها دوره تخصص بهداشت و دهان را همزمان با دوره‌های عملی در حین تحصیل ارائه می‌دهند. دوره‌های دندانپزشکی کودکان نیز برای افرادی که درجه تحصیلی عالی داشته باشند، ارائه می‌شود.

تحصیل داروسازی در روسیه

داروسازی یکی از جذاب‌ترین رشته‌ها برای متقاضیان تحصیل پزشکی در روسیه است. داروسازی جزء پرطرفدارترین رشته‌ها در سطح جهان مطرح می‌شود. تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های برتر دنیا، آینده روشن و پر رونقی به همراه دارد.

مقاطع تحصیلی

تحصیل پزشکی در روسیه دارای برنامه خاصی به معنای ارائه دانش تئوری و عملی کافی در رشته تحصیلی انتخابی، است. در داروسازی علاوه بر دوره‌های جامع داروسازی، فرصت انتخاب گرایش‌هایی مانند گرایش‌های داروشناسی اجتماعی و اداری، استانداردسازی و کنترل کیفی دارو، فناوری دارو و زیست دارو وجود دارد. دانشجویان تحصیل داروسازی روسیه می‌توانند در سه مقطع به تحصیل بپردازند.

در مقطع کارشناسی داروسازی روسیه، دانشجویان چگونگی استفاده از داروها، اثرات و نقش آنها در بهبود بیماری ها و نیز مراقبت های بهداشتی را به خوبی می‌آموزند. پس از اخذ مقطع کارشناسی، فارغ‌التحصیلان به راحتی می‌­توانند در داروخانه‌های سطح شهر و روستا یا بیمارستان‌ها مشغول بکار شوند. فارغ التحصیلان این دوره می ‌توانند برای بیماران نسخه تجویز کرده و گزینه‌های درمانی مختلفی را به آنان پیشنهاد دهند.

در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه‌های داروسازی روسیه آموزش‌های پایه و تخصصی‌تری به دانشجویان ارائه می‌دهند. تحصیلات دانشجویان در این مقطع توسعه یافته و در زمینه چگونگی کاربرد دارو، بررسی داروها و اطلاعات و ارتباطات مهارت بیاموزند. در دوره دکتری داورسازی در کشور روسیه دانشجویان به دانشی دقیق برای دستیابی به عنوان دانشمندی داروساز دست خواهند یافت. دانشجویان در این دوره می‌توانند در در تخصص های مختلف فارماکولوژی، داروسازی، داروسازی بالینی و یا کشف نمودن داروها به تحصیل بپردازند.

دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه در حدود پنجاه دانشگاه پزشکی انجام می‌شود که شامل دوره‌های عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، فیزیوتراپی و … می‌شود.

  • دانشگاه ملی پژوهش های پزشکی (The Russian National Research Medical University)
  • دانشگاه دولتی سن پترزبورگ/ پاولوف (Sp Pavlov Medical State University)
  • دانشگاه دولتی سیبرین (Siberian State Medical University)
  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک (Novosibirsk State Medical University)
  • دانشگاه دولتی ولگاگراد (Volgograd State Medical University)
  • دانشگاه دولتی کراسنویارسک (Krasnoyarsk State Medical University)
  • آکادمی پزشکی مسکو- سچینوا (Moscow I.M.Sechenov Medical Institute)
  • دانشگاه دولتی روستو (Rostov State Medical University)
  • دانشگاه دوستی ملل مسکو
  • دانشگاه فدرال کازان (منطقه ولگا)
  • دانشگاه سن پترزبورگ
  • آکادمی تخصصی پزشکی سن پترزبورگ (Peterburg State Medical Academy)

تحصیل پزشکی در روسیه

سخن پایانی

امکانات و تسهیلات زیادی برای شرایط تحصیل پزشکی در روسیه وجود دارد که این کشور را به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل خارج از کشور تبدیل کرده است. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه علاوه بر زیرساخت‌های عالی و تجهیزات آموزشی، نسبت به کشورهای برتر دیگر مقرون به صرفه‌تر نیز هست. دندانپزشکی و داروسازی نیز از رشته‌های پرطرفدار دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در روسیه هستند و هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی در این رشته‌ها مشغول به تحصیل می‌شوند. مدرک تحصیلی دانشگاه‌های روسیه در بسیاری از کشورها معتبر است و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها می‌توانند به سادگی وارد بازار کار شوند.

 

دیدگاه (30)

  • پاشایی پاسخ

    ایا مدرک‌آیلتس برای تحصیل در روسیه‌مناسبه؟

    30 مهر 1400 در 02:34
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای پاشایی. وقت بخیر
      اگر به زبان انگلیسی تحصیل کنید طبیعتا. اگر سطح زبانتون خوب باشه بهتون کمک میکنه

      6 آبان 1400 در 13:56
  • جمولی پاسخ

    با چه سنی بهتره برای تحصیل اقدام کنیم؟

    30 مهر 1400 در 02:33
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای جمولی. وقت بخیر
      در روسیه بدون شرط سن میتونید اقدام کنید، اما هرچه زودتر شروع به تحصیل کنید بهتره.

      6 آبان 1400 در 13:57
  • Shadman پاسخ

    سلام من زبانم خوب نیست راه دیگه ای وجود داره?

    27 مهر 1400 در 21:06
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام وقت بخیر
      شما باید در سطح پایه زبان رو بلد باشید و در دوره های پادفک زبانتون رو تقویت کنید.

      28 مهر 1400 در 20:30
  • Vida پاسخ

    ظرفیت دانشگاه های روسیه به چه صورت است؟

    27 مهر 1400 در 21:05
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم ویدا. وقت بخیر
      برای دانشجوی بین المللی ظرفیت جداگانه در نظر گرفته شده.

      29 مهر 1400 در 18:12
  • کیانا پاسخ

    محدودیت سنی برای مقطع کارشناسی ارشد چند سال هست؟

    26 مهر 1400 در 17:13
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم کیانا. وقت بخیر
      شما برای روسیه بدون محدودیت سنی میتونید اقدام کنید.

      29 مهر 1400 در 17:57
  • علی پاسخ

    خیلی ممنون بابت توضیحات کامل و خوبتون

    26 مهر 1400 در 17:12
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای علی. وقت بخیر
      ممنون از نظرتون.

      29 مهر 1400 در 17:57
  • خانی پاسخ

    برای تحصیل در دانشگاه های روسیه فقط زبان انگلیسی رو بلد باشیم کافیه؟

    26 مهر 1400 در 02:12
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم خانی. وقت بخیر
      شما امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا روسی رو دارید.

      16 آبان 1400 در 15:31
  • تینا پاسخ

    سلام بعد از تمام شدن دوره تحصیل میشه اقامت گرفت؟

    26 مهر 1400 در 02:10
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم تینا. وقت بخیر
      بله امکان پذیره.

      16 آبان 1400 در 15:32
  • منا پاسخ

    سلام خدمت تیم حرفه ای شما.
    میخواستم بدونم اگر امسال من پادفک پیراگوا رو بگذرونم میتونم کورس اصلی برم رودن؟

    17 شهریور 1400 در 14:54
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم منا. وقت بخیر
      بله شما میتونید کورس اصلی رو در دانشگاه دیگه ای بخونید.

      18 شهریور 1400 در 18:28
  • یگانه پاسخ

    سلام سال نو رو تبریک میگم خدمتتون و ممنون از مطالب مفیدتون
    من شنیدم فقط سال اول به زبان انگلیسی هست و بعد کلا زبان تحصیل میشه روسی.درسته ؟
    اگر درست باشه خیلی بده چون من اصلا زبان روسی بلد نیستم !!!

    7 فروردین 1400 در 10:32
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر سرکار خانم یگانه
      سال نو من هم تبریک عرض میکنم خدمتتون و ممنون از شما
      اگر کورس انگلیسی پذیرش بگیرید تمام طول دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس میشه

      7 فروردین 1400 در 10:34
  • شیدا سهیلی پاسخ

    سلام خسته نباشید
    شما میدونید مدرک زبان روسی رو از کجا باید بگیریم ؟

    18 اسفند 1399 در 10:16
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر خانم سهیلی
      وزارت بهداشت ایران باید مراکز معتبر رو جهت برگزاری آزمون زبان روسی در ایران اعلام کنن

      18 اسفند 1399 در 10:23
  • سمانه حسینی پاسخ

    سلام وقتتون به خیر. لطفاً بفرمایید
    ۱- بعد از گذراندن دوره پات فک چند درصد احتمال پذیرش در دندانپزشکی یا پزشکی هست؟
    ۲- اگه کسی نتونه این دوره را پاس کنه باید چکار کنه؟ برگرده؟

    16 اسفند 1399 در 10:44
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام سرکار خانم حسینی
      ۱.اگر دوره ی پاتفک رو خوب بخونید میتونید آزمون ورودی دانشگاه رو پشت سر بذارید
      ۲. مهم ازمون ورودی دانشگاه هاست، و نه قبولی در پاتفک

      16 اسفند 1399 در 10:46
  • بهروز عباسی پاسخ

    خیلی ممنون از توضیحات کامل تون. یه سوال دارم.
    لیست دانشگاه های مورد تایید امسال رو میدید که ایران قبول میکنه. و اینکه بهترین گزینه ی تحصیل کدومه تو روسیه؟

    16 اسفند 1399 در 10:33
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر آقای عباسی
      لیست دانشگاه های تایید در سایت گذاشته میشه در چند روز آینده
      درمورد سوال دومتون در روسیه دانشگاه های لومونوسف پاولوف سماشکو رودن و… دانشگاه های معتبری هستن که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم هستن امسال

      17 اسفند 1399 در 09:46
  • روژین پاسخ

    سلام
    هزینه ی سالانه ی تحصیل تو روسیه چنده؟
    و هزینه ی خوابگاه و بقیه چیزا چچطوره؟ کلا ۱ سال تو روسیه بخواهی درس بخونیم حداقلش چقدر باید داشته باشیم؟

    ممنون

    16 اسفند 1399 در 10:27
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام خانم روژین. وقت بخیر
      سالانه حدودا 10000 دلار نیاز دارید. پشنهاد میکنم با موسسه تماس بگیرید تا کارشناسانمون کامل راهنماییتون کنند.
      021-88619377
      021-88619310

      17 اسفند 1399 در 09:38
  • ایلیا بهادری پاسخ

    روز خوش
    درسته که از امسال به زبان انگلیسی هم میشه تو روسیه درس خوند و ایران هم قبول میکنه.
    شرایطش چیه؟ هزینه ها چطورن؟

    16 اسفند 1399 در 10:24
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام آقای بهادری. وقت بخیر
      بله امکان داره. شما باید مدرک زبان a2 روسی داشته باشید. هزینه ها هم بستگی به دانشگاه و رشته مورد نظر شما داره.
      پیشنهاد میکنم با ما تماس بگیرید تا کارشناسانمون کامل راهنماییتون کنند.
      021-88619310
      021-88619377

      17 اسفند 1399 در 09:36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان کلیک کن