شرایط زندگی در روسیه

شرایط زندگی در روسیه

شرایط زندگی در روسیه

اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید دانستن شرایط زندگی در روسیه از مواردی است که برای شما ضروری و لازم است. همانطور که می دانید انتخاب کشور برای ادامه تحصیل از انتخاب های حساس فرد متقاضی تحصیل در خارج از کشور است، به همین جهت این مطلب را بارها و بارها بخوانید تا اطلاعاتی درباره اسکان دانشجویی در روسیه و عادت ها و رفتار مردم روسیه به دست آورید و به جمع بندی مناسبی از شرایط زندگی در کشور روسیه برسید. روسیه پهناورترین کشور دنیاست که در شمالی ترین ناحیه از قاره آسیا و اروپای شرقی قرار گرفته است.

 

اسکان دانشجویی در روسیه

اسکان دانشجویی در روسیه

تهیه خانه، مسکن و یا اجاره آن برای سکونت و به طور کلی شرایط اسکان دانشجویی در روسیه از دغدغه های فردی است که متقاضی تحصیل در این کشور است. این موضوع برای دانشجویان خارجی روسیه اولویت اول را دارد. حتی کسانی که در دوره های آموزش از راه دور شرکت می کنند و تنها برای برگزاری آزمون های دانشگاه در کشور روسیه حاضر می شوند نیز می توانند از اقامت های کوتاه مدت استفاده کنند. هزینه اقامت در خوابگاه و هاستل های دانشجویی این کشور با هم متفاوت است و به نسبت شرایط آن خوابگاه قیمت ها می تواند بین 300 تا 4000 روبل متفاوت باشد. دانشجویان این مبلغ را بنا به دلخواه خود به صورت ماهانه، ترمی و یا سالانه پرداخت می کنند.

اگر تمایل ندارید در خوابگاه اقامت داشته باشید می توانید به سراغ گزینه های دیگر مثل اجاره اتاق یا آپارتمان بروید. هزینه اجاره خانه در کشور روسیه حدود 25000 (حدودا ۳۴۰ دلار) تا 30000 (حدودا ۴۰۰ دلار) روبل است. چنانچه خانه انتخابی شما در مناطقی دور تر از خط مترو و حمل و نقل عمومی و بین شهری باشد، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد.

امکان اجاره اتاق نیز برای دانشجویان خارجی میسر است که هزینه آن چیزی در حدود 10000 روبل خواهد بود. استفاده از فضاهای مشترک مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام در صورت اجاره این اتاق ها امکانپذیر است و دانشجو به نوعی زندگی تقریبا مشترکی را با اعضای یک خانواده روسی آغاز می کند.

 

عادت ها و رفتار مردم روسیه

عادت ها و رفتار مردم روسیه

مردم روسیه مانند هر ملت دیگری آداب و رسوم رفتاری خاص خود را دارند و این آداب و رسوم فرهنگ آن ها را می سازد. در صورتی که با عادت ها و رفتار مردم روسیه آن ها آشنا شوید راحت تر می توانید در کشور روسیه تحصیل و اقامت داشته باشید. تعداد کمتری از روس ها به حریم شخصی اعتقاد دارند! به نحوه ایستادن آنها در فضاهای عمومی دقت کنید. می بینید که افراد زیادی نزدیک به هم ایستاده اند و با خنده و شوخی فضای گرمی را در سرمای روسیه برای خود ایجاد می کنند. روس ها عاشق این هستند که میزبانی کنند، میهمانی دادن بین روس ها از اهمیت زیادی برخوردار است، آن ها همچنین به مهمانان خود توجه بسیاری نشان می دهند. اگر شما را به مهمانی دعوت کردند، از قبل چیزی نخورید، به این دلیل که روی میز را با انواع خوراکی ها می پوشانند و اگر ظرف غذای شما را خالی ببینند ناراحت می شوند! سخاوتمندی در برخورد با مهمان از خصایص بارز روس هاست. روس ها به خانم ها احترام بسیاری می گذارند و در محافل عمومی سعی می کنند حریم خانم ها را رعایت کنند و به آنها احساس امنیت بدهند. به عنوان مثال یکی از عادات پسندیده  در روسیه این است که مردان روس در وسایل نقلیه عمومی جای خود را به بانوان می دهند.

مردم روسیه برای دوستی و مهربانی ارزش زیادی قائلند، از نظر آنها یک دوستی صادقانه ممکن است ارزش بیشتری از یک رابطه خانوادگی داشته باشد! به غریبه ها و خارجی ها لبخند می زنند و برای کمک به آنها آماده اند، روسیه کشور خوبی برای افرادی است که از زندگی در غربت هراس دارند. روس ها با رفتار دوستانه و مهربانی هایشان محیط آرامی را برای همه شهروندان چه بومی و چه خارجی مهیا می کنند.

 

حمل و نقل در روسیه

حمل و نقل در روسیه

وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، تراموا و تاکسی در تمام شهرهای روسیه دیده می شوند. در شهر مسکو هزینه حدودی برای بلیط یک سفره مترو 55 روبل و در شهر سنت پترزبورگ 45 روبل و هزینه بلیط اتوبوس و تراموا در شهر مسکو حدود 55 روبل، در شهر سنت پترزبورگ حدود 40 روبل و در شهر کازان تا 18 روبل است. پیشنهاد ما به شما استفاده از کارت های حمل و نقل درون شهری است که برای دانشجویان خارجی نیز قابل استفاده است.

 

پیشنهاد مشاور

اگر برای تحصیل کشور روسیه را انتخاب کرده اید باید برای این انتخاب به شما تبریک گفت. مردم روسیه با اخلاق و رفتار میهمان نوازانه خود برای شما اقامتی دلچسب را به ارمغان می آورند. در صورت داشتن هرگونه سوال درباره روسیه، شرایط زندگی در روسیه ، اسکان دانشجویی در روسیه ، عادت ها و رفتار مردم روسیه و … می توانید با کارشناسان مدیکال پرتال تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن