بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا (قسمت اول در مقطع کارشناسی)

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا (قسمت اول در مقطع کارشناسی)

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل پزشکی، دندانپزشکی ، داروسازی و همچنین سایر رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. با وجود این که به خاطر همه گیری ویروس کرونا امکان مسافرت به ایتالیا به منظور گردشگری وجود ندارد اما دانشجویان و افرادی که در دانشگاه های کشور ایتالیا پذیرش شده اند و قصد مهاجرت یا اقامت بلند مدت در این کشور را دارند می توانند پس از دریافت ویزای تحصیلی ، انجام تست کرونا و گذراندن مدت قرنطینه وارد این کشور شوند.

زمان ارائه درخواست مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

چنانچه دانشجویان قصد ارائه درخواست پذیرش برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس را دارند باید زمان های تعیین شده توسط دانشگاه های مورد نظر را به دقت بررسی کنند و زودتر از مدت زمان تعیین شده درخواست خود را ارائه کنند. گاهی اوقات در بعضی از دانشگاه ها نیاز است 9 ماه قبل از مرحله درخواست اقدام کنند چراکه دریافت ویزای دانشجویی نیز خود پروسه ای زمان‌بر می باشد.

بهترین زمان درخواست پذیرش برای مقطع کارشناسی در ایتالیا

مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور ایتالیا ۴ سال طول می کشد بنابراین متقاضیانی که دارای رده سنی ۱۸ تا ۲۷ سال هستند، امکان دریافت پذیرش دوره کارشناسی در این کشور را دارند. البته لازم به ذکر است که شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه و به دست آوردن نمرات قابل قبول نیز یکی از شرط های پذیرش است.

بهترین زمان درخواست پذیرش برای مقطع کارشناسی در ایتالیا
بهترین زمان درخواست پذیرش برای مقطع کارشناسی در ایتالیا

زمان پذیرش دانشگاه های کشور ایتالیا برای مقطع کارشناسی از اول ژانویه یا دی ماه تا اواخر ماه ژوئن یا خرداد است و متقاضیان و دانشجویان می ‌توانند در این بازه زمانی نسبت به دریافت پذیرش تحصیلی در این کشور اقدام کنند. زمان تعیین شده برای تشکیل پرونده در این مقطع از اوایل ماه مارس یا فروردین تا اول ماه جولای یا تیر است و معمولاً شروع کلاس ‌های مقطع کارشناسی از آخر ماه سپتامبر است.

نکته : پذیرش رشته هایی نظیر پزشکی در ایتالیا ، دندانپزشکی در ایتالیا و داروسازی در ایتالیا نیز هم‌ زمان با پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی و تنها یک بار در سال می باشد.

جمع بندی

از آنجا که کشور ایتالیا از دانشجویان بین المللی استقبال خوبی به عمل آورده است به دست آوردن پذیرش دانشگاه های کشور ایتالیا امری است که موجب رقابت دانشجویان زیادی شده است به همین خاطر توجه و دقت زیادی برای ارائه درخواست و بررسی بهترین زمان مهاجرت به ایتالیا لازم است. اطلاع از زمان پذیرش دانشگاه های کشور ایتالیا جهت دریافت پذیرش دانشگاه های معتبر این کشور امری حائز اهمیت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن