شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیل پزشکی در چین

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیل پزشکی در چین

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیل پزشکی در چین

چین به عنوان کشوری پیشرو در زمینه رشد اقتصادی، تبدیل به مقصدی جذاب برای  تحصیل پزشکی و دریافت مدرک در خارج از کشور شده است. همه ساله دانشجویان پرشماری در رشته پزشکی از اروپا، امریکا و دیگر نقاط آسیا، برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می کنند. دانشجویان بین المللی پزشکی در این کشور، یک آموزش نظام مند ولی مفهومی را تجربه می کنند و بهبود چشم انداز حرفه‌ای آنان تضمین شده است. علاوه بر دریافت بهترین آموزش‌ها، شما در فرهنگ چین غوطه ور خواهید شد، که یقیناً چشم انداز زندگی و اهداف شخصی شما را گسترده تر خواهد کرد. اما پس از اینکه در یکی از دانشگاه های پزشکی چین پذیرفته شدید، گام دیگری باید بردارید و آن: “درخواست ویزای دانشجویی” است. بیایید با هم بررسی کنیم که روند درخواست ویزا به چه صورت است و پیش از درخواست آن باید از چه مواردی را بدانید. در این مقاله با شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیل پزشکی در چین آشنا می شوید.

 

اپلای دانشگاه های چین

1.  برای یکی از دانشگاه های چین اپلای کرده و نامه پذیرش خود را دریافت کنید

متقاضیان تحصیل در کشور چین فقط بعد از دریافت پذیرش قطعی و رسمی از دانشگاه مورد نظر می توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند، پس چنانچه هنوز مطمئن نیستید که می خواهید در کدام یک از دانشگاه های پزشکی چین مشغول به تحصیل شوید، باید این انتخاب را پیش از اقدام برای درخواست ویزا بگیرید. پس از پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های چین، برای درخواست ویزا، به نامه پذیرش خود در آن دانشگاه نیاز دارید. نامه پذیرش از مهم ترین  شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیل پزشکی در چین است.

در لیست زیر نیز تعدادی از برترین دانشگاه های پزشکی چین را مشاهده می کنید:

 

انواع ویزا برای تحصیل در چین

2.  بدانید که برای تحصیل در چین به کدام یک از انواع ویزا نیاز خواهید داشت

دانشجویان بین المللی که با هدف گسترش دانش و مهارت خود چین را انتخاب می کنند، باید پیش از سفر به این کشور یکی از دو نوع ویزای زیر را انتخاب کنند:

  •         F visa: مخصوص دانشجویانی که برنامه دارند به مدت کمتر از 6 ماه در چین تحصیل کنند.
  •         X visa: مخصوص دانشجویانی که برنامه دارند به مدت بیش از 6 ماه در چین تحصیل کنند.

 

ویزای دانشجویی چین

3.  کجا و چگونه باید برای ویزای دانشجویی چین درخواست داد؟

شهروندان اتحادیه اروپا (EU) و کشورهای دیگر (یعنی بریتانیا، استرالیا، کانادا و  . . .) می توانند از طریق CVASC (Chinese VISA Application Service Centre: مرکز خدمات درخواست ویزای چین) اقدام کنند.

  •         چنانچه در کشور محل سکونت شما هیچ دفتر CVASC وجود نداشته باشد، می توانید به سادگی در سفارت یا کنسولگری چین درخواستی برای دریافت ویزای تحصیلی خود را ثبت کنید. متقاضیان ایرانی با مراجعه به سفارت چین به صورت مستقیم می توانند درخواست ویزا دهند.
  •         درخواست خود را به صورت حضوری، و یا چنانچه امکان مراجعه حضوری برایتان مقدور نیست، آن را توسط یک آژانس ویزا یا آژانس مسافرتی ثبت کنید. برای ویزاهای توریستی میتوانید از طریق آژانس های مسافرتی و بدون نیاز حضوری در سفارت چین اقدام کنید.
  •         درخواست‌های پستی مورد قبول نیست، بنابراین توسط اغلب کنسولگری‌های چینی رد می شود.
  •         در سفارت‌ چین نیاز به قرار قبلی ندارید. می توانید هر زمانی در ساعات اداری به دفتر ویزا سر بزنید، اما معمولاً بهتر است که پیش از ساعت ۰۸:۳۰ صبح در آنجا حاضر باشید.

4.  اطلاعات جانبی مرتبط با ویزای تحصیل پزشکی

شما باید حدود یک ماه پیش از تاریخ مورد نظرتان برای ورود به چین درخواست ویزای تحصیلی کنید. این تاریخ معمولا تاریخ شروع کلاس ها یکی است، معمولاً توصیه میشود بین زمان درخواست ویزا و تاریخ ورودتان به این کشور بیش از 3 ماه فاصله وجود نداشته باشد.

معمولاً تمام سفارت خانه های چینی کارایی بسیار بالایی دارند و فرآیند دریافت ویزای تحصیل پزشکی تنها یک هفته و حتی کمتر به طول می انجامد. با این وجود، برای اجتناب از هر گونه تاخیر یا مشکلی، ما به شما توصیه می کنیم فرآیند درخواست ویزای تحصیلی را هر چه سریعتر آغاز کنید.

 

مدرک زبان برای تحصیل پزشکی در چین

5.  الزامات زبانی برای تحصیل پزشکی در چین

به صورت رسمی برای دریافت ویزای تحصیل پزشکی در چین، هیچ گونه الزامات زبانی خاصی مطرح نشده. با این وجود از آنجا که اغلب دانشگاه ها دوره ها و واحدهایی ارائه می دهند که به زبان انگلیسی تدریس می گردد، آنان به مدرکی دال بر مهارت کافی شما در زبان انگلیسی نیاز خواند داشت.

این دو مورد محبوبترین آزمون های زبان انگلیسی هستند که توسط دانشگاه های چین پذیرفته می شوند.

  •         TOEFL iBT
  •         IELTS Academic

معمولا برای متقاضیان کارشناسی و ارشد و رشته های پزشکی مصاحبه ای برای دریافت ویزا وجود ندارد با این حال برای برخی متقاضیان که اکثرا در مقطع دکترا است، امکان مصاحبه ی چند دقیقه ای وجود دارد که طی مصاحبه فرد در سفارت چین، از فرد خواسته می شود انگیزه ی سفر، علت انتخاب دانشگاه و رشته را بزبان انگلیسی توضیح دهد.

 

درخواست ویزای تحصیل پزشکی در چین

6.  اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل پزشکی در چین

  •         پاسپورت معتبر (با حداقل یک صفحه خالی و دارای اعتبار ۱ ساله تا انقضا)
  •         فرم درخواست تکمیل شده
  •         یک قطعه عکس
  •         نسخه اصلی و یک کپی از نامه پذیرش از دانشگاه مقصد
  •         مدرک و رسید هزینه درخواست ویزا (۱۰۰ دلار)
  •         کپی از پاسپورت‌های قبلی چینی (تنها برای شهروندانی که پیشتر شهروند چینی بوده‌اند و حالا تابعیت خارجی جدید گرفته‌اند)
  •         اثبات وضعیت قانونی در کشوری که از آنجا برای درخواست ویزای چین اقدام می کنید، مانند اجازه اقامت (چنانچه از کشوری غیر از جایی که در آن تابعیت و شهروندی دارید برای ویزا اقدام می کنید)
  •         نامه تمکن مالی از بانک
  •         درخواست کنندگانی که بیش از 18 سال تمام دارند و برنامه آنان برای تحصیل در چین بیش از 180 روز است، باید پیشینه معتبر معاینه پزشکی ارائه دهند

کار در چین

7.  کار در چین به عنوان یک دانشجوی بین المللی

به دانشجویان بین المللی اجازه داده می شود که در مشاغل پاره وقت در چین مشغول فعالیت شده، یا وارد دوره های کارآموزی همراه با حقوق در خود دانشگاه شوند؛ البته تحت این شرایط آنان باید هم از دانشگاه میزبان، و هم از مقامات مهاجرت چینی مجوز دریافت کنند.

دانشگاه یک نامه موافقت، و شرکت استخدام کننده نیز یک گواهی ارسال می کند. گام بعدی نیز در اداره مرکز پلیس انجام می شود؛ ویزای شما با عبارت “کارمند پاره وقت” مهر می گردد. با این حال چنانچه نظرتان عوض شد، اجازه این را ندارید که درخواست کاری تازه در یک شرکت جدید را بدهید.

به عنوان یک خارجی حاضر در چین، زبان انگلیسی یک مهارت بسیار با ارزش محسوب می گردد. برای آموزش انگلیسی و دیگر مشاغل مرتبط با تدریس تقاضای بالایی وجود دارد، بنابراین باید سعی کنید چنین موقعیت‌هایی پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره کار دانشجویی در چین، به لینک زیر بروید :

کار دانشجویی در چین

 

پیشنهاد مشاور 

در این مقاله با شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیل پزشکی در چین آشنا شدید و دانستید برای اپلای کردن و دریافت ویزای تحصیلی چه گام هایی را باید بردارید. چنانچه برای اطلاع از جزئیات و دانستن تمامی الزامات در جهت گرفتن ویزای تحصیل پزشکی چین با کارشناسان مدیکال پرتال تماس بگیرید و به همراه ما قدم در راه موفقیت خود بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن