خوابگاه های دانشجویی در هند

خوابگاه های دانشجویی در هند

خوابگاه های دانشجویی در هند

تعداد دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی در هند سکونت دارند بسیار محدود هستند چراکه ظرفیت این خوابگاه ها برای کلیه دانشجویانی که ثبت نام شده اند کافی نیست. دانشجویانی که در کشور هند مشغول به تحصیل رشته های پزشکی در هند، دندانپزشکی در هند و داروسازی در هند هستند؛ به دلیل این که مدت زمان اقامت طولانی پیش رو دارند اقدام به سکونت در خوابگاه های دانشجویی می کنند.

اصطلاحاً در کشور هند به خوابگاه‌های دانشجویی مسکن PG می گویند. به دلیل نبود امکانات کافی و شرایط زندگی نامناسب اکثر دانشجویان ترجیح می‌دهند در خوابگاه ها یا آپارتمان ‌های خصوصی زندگی کنند.

به طور مثال دانشگاه دهلی که یکی از دانشگاه‌های پذیرنده دانشجویان بین المللی است هرسال ۵۴ هزار دانشجوی خارجی را پذیرش می‌کند اما خوابگاه های کافی دانشجویی برای این تعداد متقاضی در نظر نگرفته است و بیشتر دانشجویان در خوابگاه های خصوصی که در نزدیکی دانشگاه دهلی تأسیس شده‌اند اقامت دارند و تنها ۲۰ درصد دانشجویان می توانند در مسکن‌های PG مستقر شوند.

انواع خوابگاه های دانشجویی

در کشور هند خوابگاه های دانشجویی با کیفیت های متفاوتی وجود دارد. خوابگاه هایی که دارای کیفیت بالایی هستند در نزدیکی دانشگاه قرار گرفته و دارای امکانات مدرن و هزینه بالایی هستند.

برخی از خوابگاه ها دارای کیفیت متوسطی هستند و دارای امکانات مدرن و با کیفیتی نبوده اما به دلیل اینکه شبیه سالن‌ها و آپارتمان های مسکونی خوابگاه های دانشگاه است برای اقامت دانشجویان مناسب است.

خوابگاه های رده پایین نیز دارای کیفیت پایینی هستند و مسکن های PG و هاستل ها نمونه هایی از این خوابگاه ها هستند.

مشکلات خوابگاه های دانشجویی در کشور هند

خوابگاه های دانشجویی و ارائه شده توسط دانشگاه ها معمولاً شرایط مناسبی ندارند و دانشجویان برای تهیه امکانات اولیه مانند آب گرم یا خدمات خشک‌شویی و اتصال به اینترنت دچار مشکل می شوند.

اگرچه اکثر خوابگاه های دانشجویی خدمات مربوط به تهیه غذا و استانداردهای بهداشتی را رعایت می کنند اما به دلیل شرایط نامناسب، اکثر دانشجویان و والدین آن‌ها از این شرایط راضی نیستند و ترجیح می دهند خوابگاه های خصوصی را برای سکونت فرزندانشان انتخاب کنند.

مشکلات خوابگاه های دانشجویی

جمع بندی

به طور کلی شرایط زندگی دانشجویان بین المللی در کشور هندوستان بستگی به تمکن مالی افراد داشته و دانشجویانی که دارای تمکن مالی خوبی باشند نیاز به استفاده از خوابگاه های دانشجویی در هند ندارند و می‌توانند از آپارتمان ها یا خوابگاه های خصوصی برای اقامت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن