قوانین کشور گرجستان

قوانین کشور گرجستان

قوانین کشور گرجستان

کشور گرجستان یکی از کشورهایی است که مانند ترکیه و چین مقصد مهاجرت تحصیلی بسیاری از کسانی است که می خواهند در عین تحصیل در خارج از کشور فاصله زیادی با کشور خود نداشته باشند. شما به عنوان کسی که قصد سفر به گرجستان را برای تحصیل دارید می بایست پیش از عزیمت خود با اطلاعات و یک سری قوانین کشور گرجستان آشنا شوید.

 

گرجستان ، کشوری زیبا با فرهنگی دیرینه

کشور گرجستان از لحاظ جغرافیایی در مرز بین اروپا و آسیا قرار گرفته و به نوعی از کشورهای شرق قاره اروپا است. پایتخت گرجستان شهر زیبای تفلیس هرساله میزبان عده بسیاری از ایرانیانی است که برای تفریح، تحصیل و مهاجرت از راه های مختلف به این کشور زیبا سفر می کنند.

کشور گرجستان آب و هوای مطبوع و کوهستانی دارد که در هر فصل زیبایی های خود را دارد. مردم گرجستان مانند اغلب آسیایی ها بسیار مهمان نواز هستند و به دلیل موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودن این کشور، در طول زمان برخورد با مسافران و مهاجرین را به خوبی فرا گرفته اند و به این سبک از زندگی در کشوری که مهاجر پذیری زیادی دارد، عادت کرده اند. یکی از دلایل محبوبیت گرجستان به عنوان مقصدی برای تحصیل از نظر ایرانیان، همین فرهنگ مهمان نوازی و غریبه نوازی در این کشور است.

اکنون به بررسی مهم ترین قوانین کشور گرجستان برای مهاجرین می پردازیم.

 

قانون اساسی گرجستان

قانون اساسی گرجستان

قانون اساسی گرجستان بالاترین قانون تدوین شده در کشور است، همانطور که باقی کشورها مانند کشور خودمان، ایران، از قانون اساسی خود پیروی می کنند. قانون اساسی گرجستان در تاریخ 24 آگوست سال 1995 میلادی توسط پارلمان این کشور تصویب شد و از تاریخ 17 اکتبر همان سال به اجرا گذاشته شد. پیش از تدوین قانون اساسی فرمان قدرت حکومتی در اولویت قوانین مملکتی بود. بعد از معرفی قانون اساسی دادگاهی به همین نام در سال 1996 تشکیل گردید. این دادگاه به نحوه اجرای قانون اساسی در گرجستان نظارت می کند.

 

قوانین گرجستان برای مسافران

قوانین گرجستان برای مسافران

کشورها همیشه قوانینی بر اساس فرهنگ، ملیت، قومیت، مذهب و … برای مسافران خارجی خود تنظیم می کنند که دانستن آن ها قبل از سفر به کشور مورد نظر الزامی و ضروری است. گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قوانینی را برای کسانی که به قصد تفریح، کار یا حتی تحصیل به این کشور می آیند تدوین کرده است که متقاضیان سفر به گرجستان باید اطلاع کاملی از آنها داشته باشند.

این قوانین عمومی عبارتند از :

  •         منع به همراه داشتن داروهای آرامبخش مانند کدئین، استامینوفن و … بدون نسخه پزشک
  •         منع همراه داشتن هرگونه قرص روانگردان، مواد مخدر یا سلاح های سرد و گرم
  •         منع حمل چمدان دستی در حین پروازهای منتهی به گرجستان
  •         منع به همراه داشتن کالاهای شخصی و غیر تجاری با وزن بالای 100 کیلوگرم

قوانین ورود وخروج کالا به گرجستان توسط افراد عادی

قوانین ورود و خروج کالا به گرجستان توسط افراد عادی :

  •         منع به همراه داشتن بیشتر از 20 بسته سیگار
  •         منع خروج صنایع دستی و آثار هنری بدون کسب اجازه از وزارت فرهنگ
  •         منع خروج ارز خارجی بیش از 500 دلار (خروج ارز محلی گرجستان محدودیتی ندارد)
  •         پرداخت مالیات برای حمل وسایل شخصی و غیر تجاری با وزن بیش از 20 کیلوگرم به میزان یک واحد از پول گرجستان
  •         به همراه داشتن گواهی سلامت و گذرنامه حیوانات خانگی در صورت داشتن حیوانات خانگی
  •         خروج از گرجستان مشمول پرداخت مالیات نمی باشد

 

کشور گرجستان در عین اینکه با مهاجرین خود رفتار دوستانه ای دارد، با مهاجرینی که قوانین تدوین شده را زیر پا میگذارند به شدت سختگیر و حساس است و به سادگی مسافران خارجی را در صورت انجام اعمال غیر قانونی اخراج می کند!

از مهم ترین علل اخراج مسافران ایرانی می توان به عدم رعایت قوانین مذکور سایر قوانین اجتماعی و همچنین عدم تکمیل مدارک سفر به گرجستان اشاره کرد. تعدد موارد تخطی از قانون باعث شده که مقامات این کشور نسبت به ایرانیان سختگیری بیشتری داشته باشند. یکی از این موارد اخذ بلیط یک طرفه به گرجستان بود!

 

 

پیشنهاد مشاور

متقاضیان محترم در جهت بهبود کیفیت زمان اقامت خود در گرجستان قبل از سفر به این کشور تمامی موارد قانونی و اقامتی را مطالعه کرده و با کارشناسان مدیکال پرتال تماس بگیرید تا از جزئیات قوانین این کشور و نحوه برخورد با گرجی ها آشنا شوید. در صورت رعایت قانون و عدم تخطی از قوانین کشور گرجستان می توانید اقامت تحصیلی بسیار خوبی در این کشور زیبا داشته باشید و مسیر پیشرفت را برای خود و سایر هموطنان را هموار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن