آب و هوای گرجستان

آب و هوای گرجستان

آب و هوای گرجستان

آب و هوای گرجستان از مهم ترین مواردی برای کسی است که قصد تحصیل و اقامت در این کشور را دارد. اگر متقاضی تحصیل در گرجستان هستید و یا به دنبال دانستن بهترین زمان برای تفریح در گرجستان هستید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب درباره آب و هوای گرجستان در تابستان و آب و هوای گرجستان در زمستان نیز نوشته ایم.

گرجستان از کشورهای کم جمعیت و کوچک است که در مرز بین آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد و با دریای سیاه، روسیه، ترکیه و آذربایجان هم مرز است. زبان رسمی مردم گرجستان “گرجی” و واحد پول رایج در این کشور “لاری” است. کشور گرجستان عضو اتحادیه اروپا و ناتو است.

بهترین زمان برای لذت بردن از زیبایی های گرجستان فصل بهار است. البته زمان و میزان لذت بردن از فصول سال بستگی به روحیات افراد دارد و بین همه یکسان نیست.

کشور گرجستان از سمت غرب و شرق تحت تاثیر آب و هوای نیمه گرمسیری قرار دارد. وجود کوه های قفقاز از وزش بادهای سرد شمالی جلوگیری می کند و دما را معتدل نگه می دارد. قابل ذکر است که میزان دمای شهرهای مختلف گرجستان نسبت به فاصله از دریای سیاه مشخص می شود، برای مثال در شهرهای ساحلی دریای سیاه آب و هوا نیمه گرمسیری با میزان رطوبت و بارش بالا، در نواحی مرکزی کشور آب و هوا خشک و قاره ای و نواحی کوهستانی در معرض بادهای سرد و خشک است.

تفریح و سرگرمی در گرجستان

بهترین زمان برای تفریح و سرگرمی در گرجستان

بهترین زمان تفریح در گرجستان فصل های بهار و پاییز است. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری زمان را مشخص کنیم تقریبا از اواسط ماه مِی (اواخر اردیبهشت)  تا اواسط ماه ژوئن و از اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) تا اواسط اکتبر بهترین بازه برای لذت بردن از زیبایی های کشور گرجستان است. نواحی ساحلی در فصول سرد سال دارای بارندگی زیادی هستند. در رابطه با این مطلب پیشنهاد می کنیم روی لینک زیر کلیک کرده و در رابطه ب جاذبه های گردشگری گرجستان نیز مطالعه کنید.

جاذبه های گردشگری گرجستان

 

آب و هوای گرجستان در بهار

هوای گرجستان در بهار

بهار بهترین فصل برای لذت بردن از زیبایی های گرجستان است. وجود کوه های قفقاز از ورود بادهای سرد به این کشور جلوگیری می کنند و آب و هوای خنک و ملایمی را جاری می سازد.

 

آب و هوای گرجستان در تابستان

هوای گرجستان در تابستان

تابستان های گرجستان معمولا گرم است اما با توجه به شهری که در آن اقامت دارید امکان تغییر آب و هوا از گرم و خشک به گرم با وزش بادهای گرمسیری وجود دارد.

 

آب و هوای گرجستان در پاییز

گرجستان در پاییز

هوای مطبوع و دوست داشتنی گرجستان در پاییز و به خصوص در اوایل آن گردشگران زیادی را روانه این کشور می کند. در این فصل می توانید از آب و هوای معتدلی که نه سرد و نه گرم است لذت ببرید.

 

آب و هوای گرجستان در زمستان

گرجستان در زمستان

گرجستان به دلیل تاثیری که از دریای مدیترانه می گیرد، زمستان های معتدلی دارد و معمولا سرمای زیادی ندارد. البته در مناطق کوهستانی گرجستان می توانید شاهد بارش برف و باران نیز باشید، اما به طور کلی آب و هوای گرجستان در زمستان نیز معتدل است.

دمای گرجستان در تمام فصول سال به طور معمول چند درجه خنک تر از دمای تهران است و این کشور جز یکی از مناسب ترین کشور های منطقه از نظر آب و هوایی است.

پیشنهاد مشاور

در این مطلب درباره آب و هوای گرجستان ، بهترین زمان برای تفریح و سرگرمی در گرجستان ، آب و هوای گرجستان در تابستان ، آب و هوای گرجستان در زمستان و … صحبت کردیم. اکنون با استناد به عادت و روحیات خود می توانید بفهمید که مایل هستید در چه فصلی در کشور گرجستان به تفریح بپردازید. برای اطلاعات بیشتر درباره کشور گرجستان و شرابط تحصیل پزشکی در گرجستان با مشاوران مدیکال پرتال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن