شهر های پر طرفدار دانشجویی هند

شهر های پر طرفدار دانشجویی هند

شهر های پر طرفدار دانشجویی هند

پایین بودن هزینه زندگی در شهر های پر طرفدار دانشجویی هند ، باعث شده تا دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این کشور زیاد باشد. تحصیل در کشور هند برای دانشجویان خارجی فرصت مناسبی برای تجربه فرهنگ های مختلف است.

دولت هند برای جذب دانشجویان از سراسر کشور های جهان مراکز آموزشی و دانشگاه های بسیاری را در شهر های مختلف این کشور تاسیس کرده که بسیاری از آن ها دارای قدمت بالایی هستند و جزء قدیمی ترین دانشگاه های موجود در قاره آسیا محسوب می ‌شوند.

مهم ‌ترین شهر های تحصیلی هند

به دلیل پراکندگی دانشگاه ها و کالج های آموزشی در شهر های مختلف و معروف کشور هندوستان، مراکز مهم تحصیلی وجود دارند که دانشجویان بین المللی می توانند برای ادامه تحصیل در این مراکز ثبت نام کنند و مشغول به تحصیل شوند.

برخی از این شهر های پرطرفدار دانشجویی هند برای ایرانیان بسیار محبوب بوده و اکثر دانشجویان ایرانی در این شهر ها مشغول به زندگی هستند. شهر هایی مانند شهر پونای، شهر بنگلور، شهر حیدرآباد و میسور، ما در اینجا قصد داریم به شهر های دیگری اشاره کنیم که دارای موسسات آموزشی دانشگاه ها و کالج های معروفی در کشور هند هستند.

بمبئی

شهر بمبئی یکی از شهر های پرطرفدار دانشجویی هند محسوب می ‌شود و به علت وجود دانشگاه بزرگ و قدیمی بمبئیMU  در این شهر دانشجویان بین‌المللی بسیاری هر ساله برای ثبت نام در مراکز مهم فرهنگی آموزشی این شهر اقدام می‌ کنند. شهر بمبئی همچنین دارای موسسات فناوری بسیار زیادی است و صد ها دانشگاه و کالج را در خود جای داده که تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی را شامل می شود.

چندیگر

شهر چندیگر که در کشور هندوستان به شهر زیبا معروف است، در شمال کشور هندوستان واقع شده و دارای مراکز تحقیقاتی و موسسه های علمی آموزشی معروفی است. از جمله دانشگاه های معروف چندیگر دانشگاه پنجاب و کالج مهندسی را می توان نام برد.

مهم ‌ترین شهر های تحصیلی هند
مهم ‌ترین شهر های تحصیلی هند

چنای

شهر چنای دارای دانشگاه های مهمی در حوزه علوم پزشکی در شبه قاره هند است. کالج ها و دانشکده های مهندسی و فنی، دانشگاه حقوق، دانشگاه های معروفی نظیر دانشگاه مدرس و آنا ،در این شهر واقع شده اند که رشته‌های علوم ، هنر و تجارت را در سایر رشته ها و مقاطع تحصیلی ارائه می ‌کنند.

دهلی

دهلی یکی از شهر های مهم کشور هندوستان است که به واسطه وجود ۱۶۵ کالج و شش دانشگاه مهم  به یکی از شهر های پرطرفدار دانشجویی هند تبدیل شده است. از جمله دانشگاه های معروف شهر دهلی می‌ توان به دانشگاه دهلی، دانشگاه جامعه ملی  اسلامی وپنج کالج پزشکی و هشت کالج مهندسی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن