اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان

اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان

اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان

اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان در صورتی که فرد موفق به اخذ ویزای همراه یا پیوست شود صادر می شود. دانشجویان خارجی که در کشور آلمان تحصیل می‌کنند در مدت زمانی که در این کشور مشغول تحصیل هستند پس از ۳ ماه الی یک سال می توانند درخواست ویزای پیوست کنند و اعضای درجه یک خانواده خود مانند همسر، فرزند و یا والدین خود را به این کشور دعوت کنند.

انجام این کار و درخواست ویزای همراه توسط اداره مهاجرت و اقامت بیگانگان انجام می شود و در آنجا درخواست اخذ ویزای همراه را ارائه می کنند. در صورت داشتن شرایط لازم برای گرفتن ویزای همراه ، اعضای خانواده دانشجو می توانند ضمن دریافت ویزا و اقامت طولانی مدت به آلمان سفر کنند .

شرایط دریافت ویزای همراه در کشور آلمان

·       دارا بودن مجوز اقامت دانشجویی یک‌ساله

·       دارا بودن تمکن مالی

·       دارا بودن مکان زندگی مناسب

·       انجام ازدواج قبل از دریافت ویزای دانشجویی

·       داشتن شرایط سنی حداقل ۱۸ سال برای همسر و دانشجو

·       تسلط همسر به زبان آلمانی و داشتن مدرک زبان آلمانی A1

در صورت دارا بودن شرایط عنوان شده، همسر دانشجوی متقاضی که به دلیل تحصیل و یا کار در کشور آلمان این اقامت را دریافت کرده است می تواند ضمن کسب مجوزهای مربوطه از اداره کار و همچنین پیدا کردن شغلی مناسب، اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان را دریافت کند و مشغول به کار شود.

اعضای خانواده دانشجویانی که در کشور آلمان تحصیل می‌کنند می‌توانند به صورت جداگانه فرم درخواست ویزا را پر کنند و وقت مصاحبه رزرو کنند و ویزای همراه یا پیوست را دریافت کرده و توسط این ویزای تجدید دیدار خانوادگی به آلمان سفر کنند و بدون هیچ مشکلی به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. البته آشنایی به زبان آلمانی یکی از پیش نیازهای دریافت اجازه کار در آلمان است.

اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان به صورت پاره وقت یا تمام وقت

چنانچه دانشجویان بین المللی ایرانی که در آلمان مشغول به تحصیل و یا کار دانشگاهی هستند؛ بخواهند برای همسر خود نیز شرایط کاری را فراهم کنند، مشاغلی که می توانند برای همسر خود پیدا کنند به صورت تمام وقت نخواهد بود و تنها مشاغلی که مربوط به فعالیت های دانشگاهی است می توانند انتخاب کنند.

در صورتی که تمایل داشته باشند که همسر دانشجو به کاری خارج از دانشگاه مشغول شود، در صورتی که این پیشنهاد از طرف اداره کار آلمان بررسی و پذیرفته شود، همسر می تواند با توجه به بازار کار آلمان مشغول به کار تمام وقت شود.

اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان به صورت پاره وقت یا تمام وقت
اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان به صورت پاره وقت یا تمام وقت

البته در کشور آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی اولویت کار به شهروندان و اتباع آلمانی تعلق دارد و در صورتی که نیازمند نیروی کار غیر آلمانی باشد به راحتی می توانند اجازه کار همسر دانشجوی مهاجر در آلمان را دریافت کنند و مشغول به کار شوند.

در صورتی که دانشجویان با هدف پژوهش و تحقیق اقدام به دریافت ویزای اقامت آلمان کرده باشند و در محلی سکونت داشته باشند که توسط دانشگاه تعیین شده دریافت اجازه کار برای همسر بسیار راحت‌تر است و در نظر گرفتن اولویت جذب نیروی کار آلمانی دیگر مطرح نیست اما در نظر گرفتن قوانین تعیین شده برای کار پاره وقت در کشور آلمان همچنان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مشاوره رایگان کلیک کن